Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠ. Γερουλάνος: Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα
Ομιλία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού στην ελληνική ομογένεια των ΗΠΑ

Π. Γερουλάνος: Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα

Σε ομιλία του σε ομογενείς στο “Σπίτι της Κεφαλονιάς” στην Αστόρια, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος υπογράμμισε ότι κάτι αλλάζει στην Ελλάδα όσον αφορά στη νοοτροπία (γενικότερα) […]

Σε ομιλία του σε ομογενείς στο “Σπίτι της Κεφαλονιάς” στην Αστόρια, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος υπογράμμισε ότι κάτι αλλάζει στην Ελλάδα<...> όσον αφορά στη νοοτροπία (γενικότερα) και την αλλαγή της προβολής της χώρας στο εξωτερικό (ειδικότερα).

“Το μήνυμα που θέλω να σας πω σήμερα είναι: κάτι αλλάζει στην Ελλάδα. Και πιο πολύ από το να σας το πω θέλω να σας το δείξω. Θα ξεκινήσω να σας δείξω ένα βίντεο που δημιουργήσαμε με τον ΕΟΤ. Δεν είναι μια καμπάνια όπως την ξέρατε. Έχει πολλές σημαντικές διαφορές από αυτά που έχουμε συνηθίσει.

Πρώτον έγινε κάτω από συνθήκες που κανένας μας δεν θέλει να θυμάται. Ήταν Μάρτης του 2010 και η εικόνα της Ελλάδας διασυρόταν παντού. Είμαι βέβαιος ότι και εσείς θα θέλατε να ξεχάσετε αυτό που όλοι οι Έλληνες ζήσαμε τότε. Για δύο μήνες τα πρωτοσέλιδα σε όλο τον κόσμο μιλούσαν για μια Ελλάδα διεφθαρμένη. Για ψεύτες Έλληνες. Για Greek statistics. Ντρεπόσουν να μιλήσεις με ξένους. Η αξιοπιστία της χώρας ήταν στο χειρότερό της σημείο. Λιγότερο στην Αμερική. Πολύ περισσότερο στη Γερμανία από την οποία έρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες μας. Δεν μπορούσαμε να βγάλουμε μια διαφήμιση σαν όλες τις άλλες διότι δεν είχαμε πια την δύναμη να μιλήσουμε για τους εαυτούς μας. Κάποιος άλλος έπρεπε να μιλήσει για μας. Και έτσι κάναμε μια καινοτομία. Επιλέξαμε να μιλήσουν για την Ελλάδα οι επισκέπτες μας που ήταν τότε στην Αθήνα.

Δεύτερον, δεν είχαμε χρήματα να αγοράσουμε χρόνο στα διεθνή μέσα. Η προηγούμενη κυβέρνηση μας άφησε ένα χρέος 120 εκατομμύρια. Δεν ξέραμε τι να κάνουμε. Και τότε βρήκαμε μια έρευνα που είχαν κάνει οι προηγούμενοι. Την πλήρωσαν 3 εκατομμύρια και δεν τη χρησιμοποίησαν ποτέ! Τι έλεγε η έρευνα; Ότι μέχρι σήμερα όλα τα κάναμε λάθος. Οι πηγές ενημέρωσης των επισκεπτών είναι: διαδίκτυο 42%, τηλεόραση 2%,
εκθέσεις 1%.

Εμείς ξοδεύαμε σαν Ελλάδα 90% των χρημάτων μας στην τηλεόραση και στις εκθέσεις. Ετοιμάσαμε λοιπόν αμέσως την καμπάνια για το διαδίκτυο.

Τρίτον και πιο σημαντικό. Τα χρέη μας σε εταιρίες διαφήμισης ήταν τόσο ψηλά που δεν μπορούσαμε να φτιάξουμε κάτι από αυτούς. Δημιουργήσαμε λοιπόν μια ομάδα επαγγελματιών που μας αφιέρωσαν την δουλειά τους εθελοντικά. Δούλεψαν εντατικά μια εβδομάδα και δημιούργησαν ένα σχήμα που πιστεύουμε ότι θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουν πολλοί την τουριστική διαφήμιση. Δίπλα τους ήρθαν σκηνοθέτες, καμεραμάν, συνεργεία από την ΕΡΤ. Συνεργεία που τα πληρώναμε έτσι και αλλιώς. Για πρώτη φορά συνεργάστηκαν η ΕΡΤ και ο ΕΟΤ στην ιστορία τους! Η πιο συγκινητική περίπτωση ήταν ένας καμεραμάν. Τις ημέρες των γυρισμάτων έληξε η σύμβασή του. Ένας οικογενειάρχης που έπαιρνε 1000 ευρώ θα έμενε στο δρόμο και εμείς θα χάναμε έναν εξαιρετικό συνεργάτη. Μας είπε ότι θέλει να συνεχίσει εθελοντικά.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς όλων αυτών των ανθρώπων πιστεύουμε ότι είναι πολύ συναισθηματικό. Μετά ακολούθησαν άλλα 13 YOUINGREECE. Για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, στα Γερμανικά, στα Ρώσικα, για οικογένειες, για θάλασσα. Το συνολικό κόστος δεν έχει ξεπεράσει το 10% των προηγούμενων παραγωγών. Και το πιο σημαντικό αποτέλεσμα: μας έδωσε έναν τεράστιο πλούτο υλικού σε βίντεο και φωτογραφίες που ποτέ δεν είχαμε καλύτερο.

Τα λέω αυτά για να σας δείξω πως κάτι αλλάζει στην Ελλάδα. Μια νέα νοοτροπία έχει ξεκινήσει και κερδίζει έδαφος. Και αυτό θέλουμε να συνεχίσει. Όταν αυτό το βίντεο άρχισε να κυκλοφορεί και να ακούγεται με πήρε τηλέφωνο ένας φίλος διαφημιστής. Μου είπε: `Παύλο, αυτό που κάνετε εδώ είναι πολύ σημαντικό. Θέλουμε να βοηθήσουμε. Έχουμε κάνει μια ομάδα από διαφημιστές, διαφημιζόμενους, μέσα μαζικής ενημέρωσης και θέλουμε να κάνουμε μια καμπάνια για να μείνουν οι Έλληνες διακοπές στην Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι`. Τους συνάντησα και τους άκουσα. Όταν τελείωσε η παρουσίασή του μου έδειξε πόσοι φορείς συνεργάστηκαν για αυτήν την προσπάθεια. Το σποτ ήταν 30 δευτερόλεπτα και μετά ήθελε άλλα 15 για να γράψουν όλους όσους συνεργάστηκαν. Του είπα, `γιατί δε βρίσκεις κάτι πιο σύντομο;`. `Σαν τι;` μου λέει. `Πέστο ΅Συμμαχία για την ΕλλάδαΆ`. Και έτσι βαφτίστηκε”.

Και ο υπουργός συνέχισε: “Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα. Η κρίση έχει αρχίσει να γίνεται ευκαιρία. Θυμάμαι πριν από μερικά χρόνια, όταν ανάμεσά σας περίμενα και εγώ να δω έναν συμπατριώτη από την Ελλάδα να μας μιλήσει για το τι συμβαίνει στην πατρίδα. Πάντα άκουγα με προβληματισμό αυτά έλεγαν οι επισκέπτες μας. Για πολλά χρόνια τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα. Κυπριακό, Σκοπιανό, Αιγαίο, οικονομία, επενδύσεις: Λίγα τα καλά νέα και συχνά είχαμε δυσκολία να περάσουμε τα μηνύματα μας σε ανθρώπους που δεν ήξεραν την περιοχή. Και κάποια στιγμή το σκηνικό άρχισε να αλλάζει. Αντιμετωπίσαμε την πρόκληση της ΟΝΕ. Aρχισαν τα μεγάλα έργα. Η εξωτερική μας πολιτική άρχισε να παίρνει καλύτερη τροπή. Και σιγά σιγά άρχισε να διαφαίνεται η Ελλάδα των Ολυμπιακών Αγώνων. Μια Ελλάδα που έμοιαζε ότι θα μας κάνει όλους περήφανους.

Θυμάμαι σα σήμερα την 28η Αυγούστου του 2004 όταν ένα μικρό κοριτσάκι έσβησε την μεγάλη φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων. Η μικρότερη διοργανώτρια των μεγαλυτέρων αγώνων στην ιστορία ήταν η Ελλάδα. Αν δεν ζούσα εκείνη την στιγμή μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο θα ήθελα να τη ζήσω με τον Ελληνισμό της Διασποράς. Μπορεί να είχαμε χάσει τις εκλογές (ως ΠΑΣΟΚ εννοώ) αλλά ως Ελλάδα είχαμε κερδίσει το μεγαλύτερο στοίχημα της μετά-δικτατορικής ιστορίας μας. Και ήμασταν όλοι περήφανοι. Αυτή τη στιγμή θα ήθελα να την ζήσω πολλές φορές.

Πέντε χρόνια αργότερα έζησα μια μέρα που θα ήθελα να την ξεχάσω για πάντα, τη μέρα που τρεις συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους σε ένα κτίριο στην Αθήνα από φωτιά που άναψαν κάποιοι που δεν κατάλαβαν ποτέ την τραγικότητα της πράξης τους. Θυμάμαι εκείνες τις μέρες σαν εφιάλτη.

Δημιουργήσαμε αμέσως μια ομάδα διαχείρισης της κρίσης διότι θυμάμαι να έρχονται οι ακυρώσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία ανά εκατοντάδες. Νομίζαμε ότι δε θα σταματούσε αυτή η ροή και ότι ο ελληνικός τουρισμός θα έπιανε πάτο. Και τότε έγινε κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στην ιστορία. Μέσα στα γραφεία του ΕΟΤ στην Αθήνα συναντήθηκαν: Υπάλληλοι του ΕΟΤ, Συνεργία της ΕΡΤ, Διευθυντές από τα γραφεία τύπου του εξωτερικού, Εκπρόσωποι των αποδήμων, Στελέχη από φορείς του τουρισμού, Ξενοδόχοι και στελέχη τουριστικών γραφείων, Εθελοντές, Σύμβουλοι από το γραφείο μου.

Αν φέτος κρατήσαμε τον τουρισμό μας στα περυσινά επίπεδα αυτό έγινε διότι για πρώτη φορά όλοι αυτοί μαζί έβαλαν έναν κοινό στόχο. Να αποτρέψουν την καταστροφή και να δουλέψουν μέχρι να επαναφέρουν τον ελληνικό τουρισμό εκεί που του πρέπει. Χωρίς εγωπάθειες, χωρίς μικρότητες, χωρίς τις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Το πρώτο στάδιο είχε επιτυχία και είμαστε περήφανοι για αυτό.

Πιο σημαντικό: θέλω να σας ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου διότι σας το χρωστάμε και εσάς. Χθες έτρωγα με τον Αρχιεπίσκοπο. Με κοίταξε και μου είπε: `Δεν ξέρω τις στατιστικές Παύλο αλλά κάτι περίεργο συμβαίνει. Όποιον και να πάρω τηλέφωνο ακούω το ίδιο: Είναι Ελλάδα. Μα τι έγινε; Όλοι Ελλάδα πήγαν;` Ναι. Όλοι Ελλάδα πήγαν και σας ευχαριστούμε για αυτό. Είμαι εδώ για να σας πω ότι κάτι αλλάζει στην Ελλάδα και το χρωστάμε και σε όλους εσάς.

Πριν κλείσω θέλω να σας δώσω κάτι ακόμη. Κρατήστε τη διεύθυνση www.visitgreece.gr. Θέλουμε να γίνει η βιτρίνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Είναι το νέο site της Ελλάδας. Όταν αναλάβαμε αυτή η ιστοσελίδα αυτή λεγόταν GNTO (λες και κανένας ξέρει τι σημαίνει αυτό) και στην πρώτη σελίδα είχε ένα μήνυμα του υπουργού (λες και αυτό είναι που μετράει σε κάποιον που διαλέγει τις διακοπές του). Την αλλάξαμε εντελώς. Αλλάξαμε την πρώτη σελίδα για να δείχνουμε την Ελλάδα που μας κάνει περήφανους, την Ελλάδα όπου πάντα κάτι καλό συμβαίνει. Προσθέσαμε social media διότι από έρευνες γνωρίζουμε ότι το mouth to mouth είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο διαφήμισης. Και αρχίσαμε να καταγράφουμε εμπειρίες που μπορεί να ζήσει ένας επισκέπτης στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα αυτό το λέμε `90+2 εμπειρίες`.

90 εμπειρίες σε όλη την Ελλάδα.
1 πρόγραμμα για την Αθήνα
1 πρόγραμμα για την Θεσσαλονίκη

Το πρόγραμμα για την Αθήνα θα ξεκινήσει στην αρχή του χρόνου και λέγεται `Athens Every Week`. Μαζέψαμε ό,τι καλύτερο έχει να μας προσφέρει η Αθήνα και τα βάλαμε σε ένα πρόγραμμα που θα επιτρέψει να διαφημίσουμε την Αθήνα ως city break. Το πρόγραμμα για την Θεσσαλονίκη ονομάζεται `Σταυροδρόμι Πολιτισμών`. Όλοι οι φορείς της πόλης για ένα χρόνο θα φιλοξενούν ένα μεγάλο πολιτισμό.
– Το 2011 τη Μέση Ανατολή
– Το 2012 τη Νοτιοανατολική Ευρώπη
– Το 2013 την Κίνα
– Το 2014 τη Ρωσία
– Το 2015 τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής .

Έτσι κάθε χρόνο και οι Αθηναίοι, αλλά και οι λαοί των Βαλκανίων θα γνωρίζουν τι γίνεται στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Τέλος καταγράφουμε εμπειρίες σε όλη την Ελλάδα. Εμείς ξεκινάμε με 90. Τα πράγματα που εμείς αγαπούμε στην πατρίδα μας.

Σκεφτείτε τι κάνουμε εμείς όταν πάμε διακοπές στην Ελλάδα. Πάμε σε μεγάλα απρόσωπα ξενοδοχεία με ξαπλώστρες ή πάμε εκεί που υπάρχει η πραγματική ζωή; Και βέβαια το δεύτερο. Ο τουρισμός παγκοσμίως πάει προς τα εκεί. Όλοι θέλουν αν ζήσουν πλούσιες εμπειρίες και αυτό τους δίνουμε με αυτό το πρόγραμμα. Όμως δεν σταματούμε εκεί. Δημιουργήσαμε το MyGreece. Ένα πρόγραμμα στο οποίο ο καθένας μπορεί να ανεβάσει τις δικές του φωτογραφίες και το δικό του βίντεο. Είναι η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα: Mouth to Mouth. Aπό παρέα σε παρέα. Από φίλο σε φίλο. Στο MyGreece ανεβάζουμε όλοι τις εμπειρίες μας. Σε μερικές μέρες μου υποσχέθηκε και ο Πρωθυπουργός να ανεβάσει και τις δικές του. Έχουμε βάλει έναν μεγάλο στόχο: Σε 12 μήνες να ξεπεράσουμε τον αριθμό που έφτασαν οι Ισπανοί σε 6 χρόνια.

Το λέω και το ξαναλέω. Κάτι αλλάζει στην Ελλάδα και σας θέλουμε κοντά μας σε αυτήν την προσπάθεια. Διαδώστε το visitgreece.gr. Στείλτε το στους φίλους σας. Έλληνες και ξένους. Διαδώστε το myGreece για να ξεπεράσουμε τους Ισπανούς. Κάντε το δικό σας. Και μεταφέρετε το YOUINGREECE. Τίποτα δε λειτουργεί καλύτερα από τα λόγια των άλλων όταν μιλούν για την Ελλάδα”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024
10/05/2024