Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΑπάντηση της HELEXPO σε δημοσίευμα του traveldailynews
HELEXPO: Παντελώς ανυπόστατες οι αναφορές σε 'κύκνειο άσμα' της Philoxenia και ενσωμάτωσής της στη ΔΕΘ

Απάντηση της HELEXPO σε δημοσίευμα του traveldailynews

Απάντηση της HELEXPO σε δημοσίευμα του traveldailynews για την 27η Διεθνή Έκθεση Philoxenia.

Με αφορμή δημοσίευμα του “traveldailynews” στις 23/11/2011 με τίτλο “Το 2011 ήταν η χειρότερη χρονιά για την έκθεση Philoxenia” για την 27η Διεθνή Έκθεση Philoxenia, η διοργάνωτρια εταιρεία HELEXPO, απάντησε με επιστολή της, την οποία και δημοσιεύουμε αυτούσια, ενώ ακολουθεί και η απάντησή του tdn:

“Σε απάντηση σχετικού δημοσιεύματός σας για την έκθεση PHILOXENIA, παρατίθενται τα παρακάτω:
Η συντάκτρια, που υπογράφει το ρεπορτάζ, διαστρεβλώνει την πραγματικότητα ή στην καλύτερη περίπτωση την παρουσιάζει μέσα από το δικό της παραμορφωτικό φάκο, ο οποίος όμως αντικατοπτρίζει την υποκειμενική της οπτική για την έκθεση.

Στο πλαίσιο αυτό, χρήσιμο είναι να υπογραμμιστούν τα ακόλουθα σημεία:
– Στο πεδίο του Expopartenariat, ο προϋπολογισμός, που αφορά στους hosted buyers είναι πάντοτε ανάλογος των συμμετοχών των εκθετών. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν θα είχε φέτος κανένα νόημα να κληθούν λ.χ. 100 hosted buyers για να έρθουν σε επαφή με έναν αναλογικά μικρότερο αριθμό εκθετών.

– Οι ημέρες των εμπορικών επισκεπτών παρέμειναν δύο (2), καθώς τα επιχειρηματικά ραντεβού πραγματοποιήθηκαν Παρασκευή και Σάββατο, αντί Πέμπτη και Παρασκευή παλαιότερα.

– Ο αριθμός των εκθεσιακών συμμετοχών στην έκθεση είναι απόρροια του σχετικού ενδιαφέροντος επιχειρήσεων και φορέων του τουρισμού. Η HELEXPO διατηρεί, κατά γενική ομολογία, ένα από τα πλέον ελκυστικά τιμολογιακά πακέτα για εκθέτες. Εξαιτίας της θεματολογίας του εντύπου σας, προφανώς γνωρίζετε πως πολλές βασικές παροχές του πακέτου της HELEXPO είναι έξτρα σ’άλλες εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Ειδικά αξίζει να επισημανθεί πως οι εμπορικοί επισκέπτες εισέρχονται δωρεάν στη PHILOXENIA, κατά πάγια τακτική της HELEXPO, η οποία εφαρμόζεται σ’ όλες τις εκθέσεις της.

– Ειδικά για το ζήτημα των εκθεσιακών συμμετοχών, η αύξηση του τουρισμού δεν αναιρεί την βαθύτατη ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η οποία θα εισέλθει σε λίγες ημέρες σε 5ο χρόνο με πιθανό αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης. Οι επιχειρήσεις, οι οποίες για εμάς δεν είναι πελάτες, αλλά συνεργάτες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα χρηματοδότησης για άμεσες ανάγκες συνδεδεμένες με τη βιωσιμότητά τους. Σαυτό το περιβάλλον καταβάλλεται προσπάθεια για το καλύτερο δυνατό.

– Επιπλέον καλό θα ήταν να εξετάσετε ποιοι τουριστικοί φορείς από τη βόρεια Ελλάδα, αλλά και ευρύτερα, στήριξαν με τη συμμετοχή τους τη φετινή PHILOXENIA. Θεωρητικά όλοι επιζητούν την ενίσχυσή της, πρακτικά λίγοι έκαναν τα λόγια πράξη.

– Αναφέρεστε σε ‘κύκνειο άσμα’ της PHILOXENIA και περί δήθεν ενσωμάτωσής της στη ΔΕΘ. Τα στοιχεία αυτά είναι παντελώς ανυπόστατα.

– Η υπεύθυνη της PHILOXENIA, κα Χρύσα Κρασσά, έχει αποχωρήσει από τη HELEXPO εδώ και 3 μήνες για καθαρά προσωπικούς λόγους. Οποιαδήποτε άλλη αιχμή για την αποχώρηση της, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

– Για το θέμα των “φτωχών” εγκαινίων κ.λπ., η πολιτική της HELEXPO είναι η περικοπή των περιττών εξόδων, όπως οι πλούσιοι μπουφέδες του παρελθόντος και πολλά άλλα, τα οποία δεν προσθέτουν το παραμικρό στο τελικό εκθεσιακό αποτέλεσμα.

– Για τα ζητήματα των στρατηγικών συμφωνιών της HELEXPO, την ευθύνη έχει ο εκάστοτε αρμόδιος υπουργός και η κυβέρνηση. Η διοίκηση της HELEXPO δεν μπορεί να συνάψει καμία συμφωνία με στρατηγικό επενδυτή ή στρατηγικό εταίρο, χωρίς την έγκριση του δημοσίου.

– Τέλος, αξίζει να τονιστεί πως η HELEXPO έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης των εμπορικών σημάτων (trademarks) όλων των κλαδικών εκθέσεων (όπως η PHILOXENIA), ιδιοκτησίας της ΔΕΘ ΑΕ, ενώ παράλληλα αναπτύσσει και νέα σήματα. Ωστόσο δεν δύναται (συμβατική υποχρέωση) να υποβάλλει σε θεμελιώδεις αλλαγές τα σήματα των κλαδικών εκθέσεων, ιδιοκτησίας της ΔΕΘ ΑΕ. Επί της ουσίας, στερείται βασικών αναπτυξιακών δυνατοτήτων και εργαλείων, αναγκαζόμενη να ‘υπακούει’ σε μία σύμβαση με τη ΔΕΘ ΑΕ, η οποία απηχεί τις εμπορικές πρακτικές και τις αναπτυξιακές παραμέτρους της προ-προηγούμενης δεκαετίας”.

Η απάντηση του tdn

HELEXPO: “Στο πεδίο του Expopartenariat, ο προϋπολογισμός, που αφορά στους hosted buyers είναι πάντοτε ανάλογος των συμμετοχών των εκθετών. Το συμπέρασμα είναι ότι δε θα είχε φέτος κανένα νόημα να κληθούν λ.χ. 100 hosted buyers για να έρθουν σε επαφή με έναν αναλογικά μικρότερο αριθμό εκθετών”.

tdn: Με αυτή την παράγραφο η έκθεση παραδέχεται ότι φέτος καλέστηκαν λιγότεροι hosted buyers, γιατί η έκθεση είχε λιγότερους εκθέτες, γεγονός που αναφέρει και το άρθρο μας. Δεν αναιρεί το σχόλιό μας ούτε παραμορφώνει και ούτε διαστρεβλώνει την πραγματικότητα ότι οι εκθέτες ήταν λιγότεροι, όπως και οι hosted buyers. Αντίθετα, επιβεβαιώνει την άποψη της υπογράφουσας. Θα θέλαμε να ρωτήσουμε την έκθεση γιατί στη λίστα των φετινών hosted buyers που σημαίνει φιλοξενούμενοι αγοραστές, των οποίων τα έξοδα ταξιδίου και διαμονής πληρώνονται από την έκθεση και τους εκθέτες, και φυσικά πρέπει να είναι εκπρόσωποι εταιρειών που αγοράζουν υπηρεσίες και προϊόντα από τους εκθέτες φιγουράριζε και το όνομα της κας Hacer Aydin, διευθύντριας της τουριστικής έκθεσης ΕΜΙΤ της Κωσταντινούπολης;

HELEXPO: “Οι ημέρες των εμπορικών επισκεπτών παρέμειναν δύο (2), καθώς τα επιχειρηματικά ραντεβού πραγματοποιήθηκαν Παρασκευή και Σάββατο, αντί Πέμπτη και Παρασκευή παλαιότερα”.    

tdn: Οι εμπορικές μέρες και οι μέρες κοινού ανέκαθεν δεν παρουσίαζαν καμία διαφορά στην Philoxenia παρά μόνο από το γεγονός ότι το Σάββατο και την Κυριακή πολλοί από τους Έλληνες επαγγελματίες αποχωρούσαν από την έκθεση. Παραδοσιακά και την Πέμπτη και την Παρασκευή που ήταν παλιότερα οι εμπορικές μέρες έκαναν παρέλαση  μέσα στην έκθεση ακόμα και σχολεία… Αν φέτος ονομάστηκαν η Παρασκευή και το Σάββατο εμπορικές μέρες διότι παρέμειναν οι φιλοξενούμενοι αγοραστές αυτό δεν αλλάζει το σκηνικό. Εμπορικές μέρες δεν είναι οι μέρες που γίνονται ραντεβού μεταξύ των εκθετών και των φιλοξενούμενων αγοραστών, αλλά οι μέρες που επιτρέπεται στην έκθεση η είσοδος μόνο σε εμπορικούς επισκέπτες, ώστε να γίνονται διάφορες συναντήσεις με ησυχία και σε επαγγελματικό κλίμα. Την Παρασκευή και το Σάββατο φέτος κυκλοφορούσαν στην έκθεση από σχολεία μέχρι και διάφοροι που μοίραζαν φυλλάδια για πίτσες και delivery. Και αυτό αποτελεί γεγονός και το παραθέτουμε χωρίς καμία διαστρέβλωση και παραμόρφωση.

HELEXPO: “Ο αριθμός των εκθεσιακών συμμετοχών στην έκθεση είναι απόρροια του σχετικού ενδιαφέροντος επιχειρήσεων και φορέων του τουρισμού. Η HELEXPO διατηρεί, κατά γενική ομολογία, ένα από τα πλέον ελκυστικά τιμολογιακά πακέτα για εκθέτες. Εξαιτίας της θεματολογίας του εντύπου σας, προφανώς γνωρίζετε πως πολλές βασικές παροχές του πακέτου της HELEXPO είναι έξτρα σ’ άλλες εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Ειδικά αξίζει να επισημανθεί πως οι εμπορικοί επισκέπτες εισέρχονται δωρεάν στη PHILOXENIA, κατά πάγια τακτική της HELEXPO, η οποία εφαρμόζεται σ’όλες τις εκθέσεις της”.

tdn: Με αυτή την φράση και πάλι αναγνωρίζει η Helexpo ότι το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων και των φορέων του τουρισμού ήταν μειωμένο. Η αναφορά σε τιμολόγηση στο άρθρο ήταν στην είσοδο για το κοινό των 5 ευρώ και όχι για το τιμολόγιο της έκθεσης προς τους εκθέτες. Αν όπως υποστηρίζει η έκθεση το τιμολόγιό της είναι μειωμένο, γεγονός που το επικροτούμε λαμβάνοντας υπόψη και τον κοινωνικό ρόλο που πρέπει να παίζει η έκθεση για την Θεσσαλονίκη, αλλά και για όλη την Ελλάδα, γιατί τότε δεν κατάφερε να ‘τραβήξει’ ακόμα περισσότερους εκθέτες; Η τιμολογιακή πολιτική αφορά την κάθε επιχείρηση, η οποία κρίνεται από το αποτέλεσμα εμείς παραθέσαμε ως γεγονός την επιβολή 5 ευρώ είσοδο προς το κοινό, που είχε ως αποτέλεσμα τη μειωμένη προσέλευση. Παρά το γεγονός ότι ενημερωθήκαμε ότι η έκθεση φέτος άλλαξε την τιμολογιακή της πολιτική και επέβαλε στους εκθέτες που δεν είχαν αγοράσει περίπτερο με δομή να πληρώσουν έξτρα την κατανάλωση του ρεύματός τους, δεν το αναφέραμε στο άρθρο.

HELEXPO: “Ειδικά για το ζήτημα των εκθεσιακών συμμετοχών, η αύξηση του τουρισμού δεν αναιρεί την βαθύτατη ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η οποία θα εισέλθει σε λίγες ημέρες σε 5ο χρόνο με πιθανό αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης. Οι επιχειρήσεις, οι οποίες για εμάς δεν είναι πελάτες, αλλά συνεργάτες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα χρηματοδότησης για άμεσες ανάγκες συνδεδεμένες με τη βιωσιμότητά τους. Σαυτό το περιβάλλον καταβάλλεται προσπάθεια για το καλύτερο δυνατό”.

tdn: Η παράγραφος αυτή αναφέρεται στους λόγους της μειωμένης συμμετοχής εκθετών, η οποία καταγράφθηκε από τη συντάκτρια ως γεγονός, χωρίς καμία διαστρέβλωση ή παραμόρφωση, αφού και η ίδια η έκθεση το παραδέχεται. Μεταφέρθηκε η εικόνα που είδε η συντάκτρια ως επισκέπτρια της έκθεσης στους αναγνώστες. Πράγματι, υπάρχει βαθύτατη ύφεση στην ελληνική οικονομία πράγμα το οποίο αναγνωρίζουν οι πάντες, αλλά δε σημαίνει ότι υπήρχε διαστρέβλωση ή παραμόρφωση αυτού που είδαμε.

HELEXPO: “Επιπλέον, καλό θα ήταν να εξετάσετε ποιοι τουριστικοί φορείς από τη βόρεια Ελλάδα, αλλά και ευρύτερα, στήριξαν με τη συμμετοχή τους τη φετινή PHILOXENIA. Θεωρητικά όλοι επιζητούν την ενίσχυσή της, πρακτικά λίγοι έκαναν τα λόγια πράξη”.

tdn: Εδώ θα ήταν καλό να κάνει η Philoxenia την αυτοκριτική της για να αναζητήσει τους λόγους της μειωμένης έμπρακτης στήριξης από τον κόσμο του τουρισμού. Στην στήλη μας συνεντεύξεις κατά καιρούς θα υπάρχουν ερωτήσεις προς διάφορους τουριστικούς φορείς και επιχειρηματίες, ώστε να τους δοθεί βήμα και να αναπτύξουν τις ιδέες τους για την έκθεση, ιδίως μετά την ανακοίνωση της Helexpo για το πως σκέφτεται να την αναπτύξει. Το Travel Daily News θα χαρεί να βοηθήσει στην ανταλλαγή απόψεων.

HELEXPO: “Αναφέρεστε σε ‘κύκνειο άσμα’ της PHILOXENIA και περί δήθεν ενσωμάτωσής της στη ΔΕΘ. Τα στοιχεία αυτά είναι παντελώς ανυπόστατα”.

tdn: Το “κύκνειο άσμα” αναφέρεται στην απομάκρυνση του κ. Θωμόπουλου ειδικού στον τουρισμό, ο οποίος με το πρόγραμμα φιλοξενούμενων αγοραστών ‘Hosted buyers’ στα πρότυπα όλων των διεθνών εκθέσεων προσπάθησε να δώσει πριν λίγα χρόνια μια νέα πνοή στην έκθεση. Αναφορικά με την ενσωμάτωσή της στη ΔΕΘ αυτό προέρχεται από δημοσιογραφικές πηγές και συζητείτο ανοικτά κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Αν δεν ισχύει, θα είναι χαρά μας να το δημοσιεύσουμε, όπως και όποια στρατηγικά σχέδια θα κάνετε για το μέλλον. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των αναγνωστών μας.

HELEXPO: “Η υπεύθυνη της PHILOXENIA, κα Χρύσα Κρασσά, έχει αποχωρήσει από τη HELEXPO εδώ και 3 μήνες για καθαρά προσωπικούς λόγους. Οποιαδήποτε άλλη αιχμή για την αποχώρηση της, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα”.

tdn: Παραθέτουμε το e-mail που έστειλε η κα Κρασά στις 14 Νοεμβρίου 2011, 4 μέρες πριν την έναρξη της έκθεσης, από το επίσημο e-mail της έκθεσης philoxenia@helexpo.gr:

“Αγαπητοί συνεργάτες, κάποιοι από εσάς και φίλοι,
 Από τις 21 Νοεμβρίου δε θα αποτελώ πια την επικεφαλής  της ομάδας  της HELEXPO, που οργάνωνε τόσα χρόνια τη PHILOXENIA και τη SUMMER HOLIDAYS EXPO. Σκοπεύω να περπατήσω καινούρια μονοπάτια, πάντα όμως στον κλάδο του τουρισμού. Σας ευχαριστώ για την εποικοδομητική πολυετή ή έστω και σύντομη συνεργασία που είχαμε. Προσπάθησα να δώσω ό,τι καλύτερο διέθετα για να εκμεταλλευτείτε κι εσείς στο έπακρο τη συμμετοχή σας στις εκθέσεις της HELEXPO.
Αν θελήσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου το προσωπικό μου πια email : ………………………… και το κινητό  μου τηλέφωνο : …………………… είναι στη διάθεσή σας.
Χρύσα Κρασσά”
 
Δεν το γνωρίζει αυτό η Helexpo; Αποτελεί διαστρέβλωση της αλήθειας ή παραμορφωτικό φακό;

HELEXPO: “Για το θέμα των “φτωχών” εγκαινίων κ.λπ., η πολιτική της HELEXPO είναι η περικοπή των περιττών εξόδων, όπως οι πλούσιοι μπουφέδες του παρελθόντος και πολλά άλλα, τα οποία δεν προσθέτουν το παραμικρό στο τελικό εκθεσιακό αποτέλεσμα”.

tdn: Επιβεβαίωση του ρεπορτάζ είναι η αναφορά στην επιστολή σας ότι αποφασίσατε να περικόψετε τα περιττά έξοδα. Η αναφορά μας ήταν συγκριτική με το παρελθόν και ο χαρακτηρισμός “φτωχός” αναφέρεται και στις παράλληλες εκδηλώσεις της έκθεσης.  

HELEXPO: “Για τα ζητήματα των στρατηγικών συμφωνιών της HELEXPO, την ευθύνη έχει ο εκάστοτε αρμόδιος υπουργός και η κυβέρνηση. Η διοίκηση της HELEXPO δεν μπορεί να συνάψει καμία συμφωνία με στρατηγικό επενδυτή ή στρατηγικό εταίρο, χωρίς την έγκριση του δημοσίου”.

tdn: Ως προς την αναφορά μας για τις χαμένες ευκαιρίες (Reed Exhibitions και ITE) δεν επιζητούμε τον φταίχτη απλά τις παραθέτουμε ως γεγονός, χωρίς να το διαστρεβλώνουμε. Αποσκοπούμε ως ειδικοί στο τομέα του τουρισμού να θυμίσουμε στους αναγνώστες μας ότι έχουμε χάσει αυτές τις ευκαιρίες και ότι και σήμερα θα πρέπει να ασκηθεί πίεση ώστε και ακόμα και τώρα να αναζητηθούν στρατηγικές συμμαχίες και να μετατραπεί η οικονομική κρίση σε αλλαγή και ανάπτυξη.

HELEXPO: “Τέλος, αξίζει να τονιστεί πως η HELEXPO έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης των εμπορικών σημάτων (trademarks) όλων των κλαδικών εκθέσεων (όπως η PHILOXENIA), ιδιοκτησίας της Δ.Ε.Θ. Α.Ε., ενώ παράλληλα αναπτύσσει και νέα σήματα. Ωστόσο δεν δύναται (συμβατική υποχρέωση) να υποβάλλει σε θεμελιώδεις αλλαγές τα σήματα των κλαδικών εκθέσεων, ιδιοκτησίας της ΔΕΘ ΑΕ. Επί της ουσίας, στερείται βασικών αναπτυξιακών δυνατοτήτων και εργαλείων, αναγκαζόμενη να “υπακούει” σε μία σύμβαση με τη ΔΕΘ Α.Ε., η οποία απηχεί τις εμπορικές πρακτικές και τις αναπτυξιακές παραμέτρους της προ-προηγούμενης δεκαετίας”.

Επίλογος
Οι αναφορές μας στο σύνολο τους εμπίπτουν στα πλαίσια της δημοσιογραφικής μας ιδιότητας. Δεν είναι ο ρόλος μας να εκθειάζουμε καταστάσεις εκεί που δεν υπάρχουν, αλλά μέσα από τη δημοσιογραφική κριτική σκοπιά να ενημερώνουμε για τα τουριστικά νέα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024