Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΟ τομέας φιλοξενίας στην Ευρώπη συνεισφέρει έσοδα 126 δισ. ευρώ από φόρους και εισφορές
Ξενοδοχία

Ο τομέας φιλοξενίας στην Ευρώπη συνεισφέρει έσοδα 126 δισ. ευρώ από φόρους και εισφορές

Σύμφωνα με το Μανιφέστο της HOTREC, τα κρίσιμα θέματα που επηρεάζουν το μέλλον του τουριστικού τομέα στην Ευρώπη είναι η κυρίαρχη θέση των διαδικτυακών TOs, η Οδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια, η χορήγηση βίζας, η εστίαση, οι συντελεστές ΦΠΑ, η πνευματική ιδιοκτησία και η προστασία προσωπικών δεδομένων.

Την προστασία του ανταγωνισμού από τους διαδικτυακούς Tour Operators διεκδικούν οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι επιζητώντας τον έλεγχο των τιμών. Παράλληλα επιδιώκουν την αναθεώρηση της οδηγίας για τα οργανωμένα ταξίδια και τη διατήρηση μειωμένου ΦΠΑ στα ξενοδοχεία και στην εστίαση. Τα παραπάνω ζητήματα αποτελούν κυρίαρχα σημεία του Μανιφέστου, που αποφάσισε η Γενική Συνέλευση της HOTREC (Συνομοσπονδία των Εθνικών Ενώσεων Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης) η οποία ολοκλήρωσε τις εργασίες της στην Αθήνα. Το Μανιφέστο αναμένεται να κατατεθεί από την HOTREC προς συζήτηση στην Ευρωβουλή στις αρχές Δεκεμβρίου, που εορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα Τουρισμού.

Σύμφωνα με το Μανιφέστο τα κρίσιμα θέματα που επηρεάζουν το μέλλον του τουριστικού τομέα στην Ευρώπη και ως εκ τούτου πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τα πολιτικά κόμματα που δραστηριοποιούνται στην Ευρωβουλή μεταξύ άλλων είναι:

  • Η κυρίαρχη θέση των διαδικτυακών Tour Operators επιβάλλει τη θέσπιση κανόνων προστασίας του ανταγωνισμού, ώστε οι επιχειρήσεις να διατηρήσουν τον έλεγχο επί των τιμών και των παρεχομένων υπηρεσιών τους.
  • Η Οδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια, η οποία βαίνει προς αναθεώρηση, πρέπει να λειτουργήσει με τρόπο που να μη δημιουργήσει σύγχυση στην αγορά των ταξιδιών. Η HOTREC θεωρεί ότι η νέα οδηγία πρέπει σαφώς να αναφέρει ότι οι υπηρεσίες μεταφοράς αποτελούν το κεντρικό στοιχείο του πακέτου, επιτρέποντας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες, να δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας προστατεύοντας παράλληλα τον καταναλωτή.
  • Οι αρμόδιες υπηρεσίες χορήγησης βίζας είναι αναγκαίο να κάνουν χρήση της έξυπνης τεχνολογίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η έκδοση βίζας για τους τουρίστες που προέρχονται από τις χώρες BRICS.
  • Εστίαση: Ο πρόσφατος κανονισμός για την υποχρέωση αναγραφής διατροφικών πληροφοριών θα δημιουργήσει προβλήματα στα εστιατόρια σε βάρος των φρέσκων φαγητών, καταφέροντας πλήγμα σε αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη ο καταναλωτής, δηλαδή να απολαύσει ένα γεύμα που παράγεται εκείνη τη στιγμή από φρέσκα προϊόντα.
  • Συντελεστές ΦΠΑ: Η διατήρηση χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ στην ξενοδοχία και στην εστίαση ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης ως τουριστικού προορισμού και καταπολεμά την ανεργία των νέων.
  • Πνευματική Ιδιοκτησία: Μετά την υιοθέτηση της νέας οδηγίας για τα θέματα συλλογικής διαχείρισης των φορέων πνευματικής ιδιοκτησίας, ο ξενοδοχειακός κλάδος απαιτεί περισσότερη διαφάνεια και one stop shop πληρωμής αμοιβών για όλους τους χρήστες πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων: Είναι αναγκαίο οι ΜΜΕ του τουρισμού να μην επιβαρυνθούν με νέες υποχρεώσεις, όπως ο διορισμός υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων στα ξενοδοχεία.

Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης της HOTREC παρουσιάστηκε η Έκθεση για τον Τομέα της Φιλοξενίας στην Ευρώπη, που εκπονήθηκε από την Ernst & Young. Όπως σημειώνεται στη μελέτη ο τομέας Φιλοξενίας συμβάλλει στη δημιουργία 1 θέσης σε κάθε 13 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.

Ειδικότερα  στα γενικά χαρακτηριστικά του ευρωπαϊκού τουρισμού καταγράφονται τα εξής:

  • Ο τομέας της φιλοξενίας έχει σημαντική συνεισφορά στο σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία 1 θέσης εργασίας σε κάθε 13 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.
  • Συνεισφέρει έσοδα ύψους 126 δισ. ευρώ από λογής φόρους και εισφορές που καταβάλλει.
  • Ο τομέας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις οικονομικές συνθήκες, τόσο στις θετικές όσο και στις αρνητικές.
  • Είναι ιδιαίτερα υποστηρικτικός για το σύνολο της οικονομίας, καθώς κάθε ευρώ που δαπανάται στον τομέα δημιουργεί πρόσθετη ζήτηση 1,16 ευρώ.
  • Εκτός από την οικονομική του συμβολή, σημαντική είναι και η κοινωνική του συμβολή, καθώς παρέχει εργασία σε νέους και πρωτοεισερχόμενους, αλλά και στους επανεντασσόμενους στην αγορά εργασίας.
  • Μέτρα λιτότητας που αυξάνουν τους φόρους όταν το διαθέσιμο εισόδημα μειώνεται, υπονομεύουν την αναπτυξιακή δυναμική του τομέα. Η βραχυχρόνια αντίδραση σε αυτά μπορεί να είναι πολιτικές περιορισμού του κόστους, αλλά αργότερα να υπάρξει και μόνιμη απώλεια δυναμικότητας.
  • Οι βασικές μεταβλητές του τομέα της φιλοξενίας που επηρεάζουν την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας απαιτούν την εφαρμογή ειδικών εργαλείων πολιτικής. Έτσι για τις τιμές εργαλείο πολιτικής αποτελούν οι κανονικοί και οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ. Για το εργασιακό κόστος η άμεση φορολογία των εισοδημάτων και το κόστος κοινωνικής ασφάλισης των εργαζομένων. Για το κόστος των προϊόντων οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης και για τα ακίνητα οι φόροι περιουσίας/ακινήτων.

Οι Επιδόσεις του Τομέα της Φιλοξενίας (Τ.Φ.) στην ευρωπαϊκή οικονομία:

  • Μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ΑΕΠ 2000-2010: 3,2%
  • Μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης Τομέα Φιλοξενίας 2000-2010: 3,3%
  • Μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης της απασχόλησης 2000-2010: 0,7%
  • Μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης της απασχόλησης στον Τ.Φ. 2000-2010: 2,9%

Συνολική οικονομική συνεισφορά του Τομέα Φιλοξενίας (άμεσες, έμμεσες και προκαλούμενες επιδράσεις)

  • Παραγωγή: 1,0 τρισ. ευρώ  (8,1% του συνόλου)
  • ΑΕΠ: 460 δισ. ευρώ  (3,7% του συνόλου)
  • Απασχόληση: 16,6 εκατ. (7,8% του συνόλου)

Συνολική συνεισφορά του Τομέα Φιλοξενίας στα φορολογικά έσοδα

  • Ε.Φ.Κ.: 10,5 δισ. ευρώ (8,3% του συνόλου)
  • ΦΠΑ: 69,9 δισ. (55,5% του συνόλου)
  • Απασχόληση: 45,2 δισ. (36,1% του συνόλου)

Τέλος, για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται στον Τ.Φ., ένα πρόσθετο 1,16 ευρώ δαπανάται στην ευρύτερη οικονομία.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024