Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΤο Μουσείο Ακρόπολης είναι "οικείο και φιλικό" για τον επισκέπτη
Η συντριπτική πλειοψηφία επισκέπτεται το Μουσείο της Ακρόπολης για τις νέες εκθέσεις

Το Μουσείο Ακρόπολης είναι "οικείο και φιλικό" για τον επισκέπτη

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας για το Μουσείο της Ακρόπολης, στις αρχές του καλοκαιριού του 2011 στους επισκέπτες του, ποσοστό 23% το επισκέφθηκε μέχρι στιγμής τρεις ή και περισότερες φορές.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε για επτά εβδομάδες στις αρχές του καλοκαιριού του 2011, στο πλαίσιο συνεργασίας του Μουσείου Ακρόπολης και του Πανεπιστημίου του Τορόντο, αποκάλυψε ότι ένα ποσοστό 23% επισκέφθηκε το μουσείο έως 3 φορές ή και περισσότερο. Αυτό δείχνει ότι έχει ξεκινήσει να δημιουργείται μια νέα αντίληψη για το μουσείο, το οποίο γίνεται οικείο και φιλικό για τον επισκέπτη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών ήρθε στο μουσείο γιατί άκουσε γι’αυτό από φίλους και γνωστούς. Για το 80% των επισκεπτών, η αξιολόγηση του μουσείου είναι από θετική έως πολύ θετική. Για το 18% ουδέτερη και μόλις το 2% κάνει αρνητική αξιολόγηση. Η έρευνα των επισκεπτών δείχνει αν ορισμένες δράσεις και υπηρεσίες του Μουσείου βρίσκουν ανταπόκριση στο κοινό και σε ποιο βαθμό, για παράδειγμα το 82% θεωρεί ότι ο υπομνηματισμός και οι πινακίδες αποτελούν χρήσιμη πηγή πληροφόρησης. Για το χάρτη πλοήγησης του μουσείου όμως, μολονότι οι γνώμες στη μεγάλη πλειοψηφία τους είναι θετικές, υπάρχει ένα ποσοστό 7% που θεωρεί ότι δεν είναι εύχρηστος. Η Διεύθυνση του μουσείου ήδη έχει ξεκινήσει τη δημιουργία ενός νέου χάρτη πλοήγησης, περισσότερο ευανάγνωστου και κατανοητού.

Το κοινό αξιολόγησε με υψηλό ποσοστό την προσβασιμότητα στο μουσείο για τον κοινό επισκέπτη, αλλά και για τα άτομα με αναπηρίες. Ως εξαιρετική θεωρείται η προσβασιμότητα από το 65% και ως καλή από το 34%. Για το προσωπικό υποδοχής και ασφάλειας, το κοινό αποφάνθηκε ότι ήταν ιδιαιτέρως εξυπηρετικό κατά 48%, για το 51%  οι υπηρεσίες του προσωπικού ήταν καλές και μόνο το 1% είχε διαφορετική άποψη. Όσο για τους βοηθητικούς χώρους εξυπηρέτησης του Μουσείου, το κοινό δήλωσε ότι ήταν πολύ ικανοποιημένο. Και ενώ ένα ποσοστό 54% δήλωσε αυθόρμητα ότι είχε μια βιωματική εμπειρία στο Μουσείο, υπήρξαν ορισμένες αρνητικές κρίσεις (9%) για την απαγόρευση των φωτογραφιών. Το Μουσείο σύντομα θα διερευνήσει τη δυνατότητα φωτογράφησης στις αίθουσές του, στο βαθμό που αυτή δε θέτει σε κίνδυνο τα εκθέματα ή δεν δημιουργεί προβλήματα συνωστισμού. Σε ερώτηση στους επισκέπτες τι τους άρεσε περισσότερο στο Μουσείο, το 35% αναφέρθηκε στον παιδευτικό του χαρακτήρα, το 26% στην αισθητική του αρτιότητα, το 21% το βρήκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον και το 13% υπογράμμισε την καλή του οργάνωση.
 
Όσον αφορά στην έρευνα, στην πραγματικότητα πρόκειται όχι μόνο για καταγραφή της προέλευσης, της ηλικίας, του μορφωτικού επιπέδου και άλλων δημογραφικών στοιχείων των επισκεπτών, αλλά και για μια ουσιαστική αξιολόγηση του ίδιου του Μουσείου και των υπηρεσιών που προσφέρει στο κοινό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για επτά εβδομάδες στις αρχές του καλοκαιριού του 2011, στο πλαίσιο συνεργασίας του Μουσείου Ακρόπολης και του Πανεπιστημίου του Τορόντο. Την επιστημονική εποπτεία είχαν ο κ. Κωστής Δάλλας, αναπληρωτής – καθηγητής του Πανεπιστημίου του Τορόντο και η κα Barbara Soren, λέκτωρ του ίδιου Πανεπιστημίου. Συνεργάστηκαν μεταπτυχιακοί φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων και του Πανεπιστημίου του Τορόντο, καθώς και μέλη του προσωπικού του Μουσείου Ακρόπολης, υπό την κα Νίκη Δόλλη, διευθύντρια του Γραφείου Προέδρου του μουσείου.

Το Μουσείο Ακρόπολης συνεχίζει αυτή την έρευνα, που σε μεγάλο βαθμό επιτρέπει προσαρμογές στην πλεύση του και παράλληλα ερμηνεύει την αποδοχή που είχε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αυθόρμητη ποιοτική κρίση για το Μουσείο Ακρόπολης

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024