Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΘέματα οδικής ασφάλειας στο επίκεντρο ενδιαφέροντος
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών

Θέματα οδικής ασφάλειας στο επίκεντρο ενδιαφέροντος

“Όπως γνωρίζετε έχουμε ξεκινήσει στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών μια ευρεία προσπάθεια για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη χώρα και τη μείωση των οδικών ατυχημάτων. Αναδιοργανώνουμε το σύστημα διεξαγωγήςτων […]

“Όπως γνωρίζετε έχουμε ξεκινήσει στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών μια ευρεία προσπάθεια για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη χώρα και τη μείωση των οδικών ατυχημάτων. Αναδιοργανώνουμε το σύστημα διεξαγωγής<...>των εξετάσεων, αναθεωρήσαμε τον ΚΟΚ, την περασμένη εβδομάδα σας παρουσιάσαμε το νομοσχέδιο για την οδική βοήθεια και συνεχίζουμε με μια σειρά σχετικών δράσεων”. Ανέφερε σε συνέντευξη τύπου με θέμα την οδική ασφάλεια ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης.

Ανάμεσα σε αυτές και μια μεγάλη καμπάνια για την αντιμετώπιση των ατυχημάτων στις σιδηροδρομικές διαβάσεις. Ατυχήματα τα οποία από τη φύση τους όταν συμβαίνουν είναι θανατηφόρα. Τα στοιχεία από τον ΟΣΕ δείχνουν ότι το 90% των σιδηροδρομικών ατυχημάτων συμβαίνει σε ισόπεδες διαβάσεις. Στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι ισόπεδες διαβάσεις είναι περίπου 1.700. Από αυτές το 56% είναι αφύλακτες, το 38% φυλάσσεται με ηλεκτρονικό σύστημα (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων) και το 6% με φύλακα.

“Είναι όμως πραγματικά συγκλονιστικό” ανέφερε ο κ. Λιάπης “ότι το 63% των ατυχημάτων, 53% των νεκρών και 75% των τραυματιών σημειώνονται σε φυλασσόμενες διαβάσεις με αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα. Δηλαδή ποσοστό σαφώς μεγαλύτερο από το ποσοστό των Α.Σ.Ι.Δ. συνολικά στο δίκτυο”. Η αναντιστοιχία αυτή, εξήγησε ο υπουργός, σημαίνει ότι “στη συντριπτική τους πλειοψηφία αυτά τα ατυχήματα δεν οφείλονται απλώς σε παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. Οφείλονται στην εγκληματική αδιαφορία και ανευθυνότητα ορισμένων οδηγών που θεωρούν ότι προλαβαίνουν να περάσουν πριν από το τρένο. Που θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν ζιγκ ζαγκ για να παραβιάσουν τις μπάρες. Που δεν μπορούν να περιμένουν ένα – δυό λεπτά. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις που ακόμα και μεγάλα οχήματα – φορτηγά έχουν προσπαθήσει να περάσουν διαγώνια από τις διαβάσεις, προκαλώντας ατυχήματα”.

Σχετικά ο κ. Λιάπης τόνισε τα ακόλουθα: “Θα πρέπει λοιπόν όλοι να καταλάβουν ότι η παραβίαση της σιδηροδρομικής διάβασης ισοδυναμεί με αυτοκτονία. Γι αυτό και στο νέο ΚΟΚ βάλαμε αυστηρότατα πρόστιμα 700 ευρώ και αφαίρεση αδείας για 60 ημέρες, γι αυτές τις παραβάσεις. Ωστόσο δεν αρκεί αυτό. Και όπως σας έχω πει πολλές φορές εμείς δεν πιστεύουμε ότι τα πρόστιμα αποτελούν πανάκεια. Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες. Να τους κάνουμε να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι να παραχωρούν προτεραιότητα στο τρένο. Να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να περνάνε απρόσεκτα τις διαβάσεις. Να κατανοήσουν ότι το τρένο δεν μπορεί να σταματήσει. Ένα τρένο έχει βάρος περίπου τετρακόσιους – πεντακόσιους τόνους. Με ταχύτητα 160 χιλιόμετρα που κινούνται πλέον σε μεγάλο μέρος του δικτύου μας τα τρένα χρειάζονται περίπου χίλια με χίλια διακόσια μέτρα για να σταματήσουν. Τα δεδομένα είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με το αυτοκίνητο. Γι αυτό το λόγο είναι απόπειρα αυτοκτονίας να περνάει κάποιος απρόσεκτα τη διάβαση, να την παραβιάζει.

Σε αυτή τη φιλοσοφία ζήτησα τη δημιουργία μιας τηλεοπτικής διαφήμισης, εν όψει και της πασχαλινής εξόδου. Θυμάστε τη διαφήμιση που είχε βγάλει ο ΟΣΕ με τον κύριο Θανάση Βέγγο. Ήταν πολύ καλή και είχε επιτελέσει το σκοπό της. Σήμερα κάνουμε ένα βήμα πιο κάτω. Ζήτησα μια διαφήμιση πιο ρεαλιστική, όπως αρχίζει να είναι η τάση διεθνώς. Νομίζω ότι και η κοινωνία μας είναι πλέον έτοιμη να δεχθεί την πραγματική εικόνα ενός σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Να δει ποια θα μπορούσε να είναι η κατάληξη μιας πορείας ζίγκ ζάγκ σε μια σιδηροδρομική διάβαση. Μέχρι σήμερα δεν είχαμε τολμήσει να κάνουμε κάτι ανάλογο. Πιστεύω όμως ότι πλέον για να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες για την οδική ασφάλεια πρέπει να προκαλέσουμε ένα μικρό σοκ στην κοινωνία, αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα”.

Μιλώντας για τον Προαστιακό, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε πως πλέον καθημερινά 15.000-16.000 επιβάτες χρησιμοποιούν το μέσο και υπάρχει μια μεγάλη ανοδική πορεία στην επιβατική κίνηση. Τον Απρίλιο τίθεται σε λειτουργία η γραμμή Αθήνα – Πειραιάς και αμέσως μετά το Πάσχα θα γίνει η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή.

Τον Ιούνιο ολοκληρώνεται και η σύνδεση με Κιάτο. Επίσης, έως το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο ΣΚΑ με αποτέλεσμα να μειωθούν οι χρόνοι των διαδρομών προς Κόρινθο κατά 20 έως 30 λεπτά.

Σχετικά με την επέκταση προς το Λαύριο, ο κ. Λιάπης ανέφερε: “Κινούμαστε με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για την ευρύτερη περιοχή. Μέσα σε πέντε μήνες η αναγνωριστική μελέτη έχει φτάσει σε στάδιο ολοκλήρωσης. Ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει διπλή γραμμή, σταθμούς– στάσεις σε Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλιό, Θορικό, Λαύριο και Λιμάνι Λαυρίου. ` Αμεσα θα αρχίσουν οι διαβουλεύσεις με τις τοπικές κοινωνίες προκειμένου να έχουν οριστικοποιηθεί οι λεπτομέρειες της χάραξης στις κατοικημένες περιοχές, έως τον Μάιο το αργότερο. Η γραμμή στο 80% θα κινείται στη παλιά χάραξη. Ήδη εκπονούνται οι περιβαλλοντικές μελέτες. Στη συνέχεια ξεκινά η μελέτη η οποία θα έχει οριστικοποιηθεί μέσα σ’ ένα χρόνο και θα ακολουθήσει η δημοπράτηση. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το Δ` Κ.Π.Σ. με το ποσό των 140 εκατ. ευρώ”.

Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών προανήγγειλε τη διεξαγωγή ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση ενημερωτικού εντύπου για τον ΚΟΚ την προσεχή Πέμπτη στο Μετρό Συντάγματος, καθώς και τη διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων κατά την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας (23 – 29 Απριλίου).

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024