Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςFinancial Times: Η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι ο επόμενος πονοκέφαλος

Financial Times: Η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι ο επόμενος πονοκέφαλος

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times, ‘ψιθυρίζεται’ στις Βρυξέλλες ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι το επόμενο μεγάλο δράμα στην κρίση που μαστίζει τις αερομεταφορές. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι […]

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times, 'ψιθυρίζεται' στις Βρυξέλλες ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία<.> είναι το επόμενο μεγάλο δράμα<...> στην κρίση που μαστίζει τις αερομεταφορές.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι ήδη η Ελβετική Swissair και η Βελγική Sabena έχουν καταρρεύσει μέσα σε μια δύσκολη ατμόσφαιρα που προέκυψε από την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου. Τώρα τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στην Ολυμπιακή Αεροπορία, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές, ξεμένει από οικονομικούς πόρους τον Φεβρουάριο. Η ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί διακαώς να έχει έναν εθνικό αερομεταφορέα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Η IAS (Integrated Airline Solusions) προτίθεται να αποκτήσει το 51% της "νέας" Ολυμπιακής και το ελληνικό κράτος να κρατήσει το 49%. Η IAS θα δώσει 102 εκατομμύρια ευρώ, ως μετοχική συμβολή και η κυβέρνηση 98 εκατομμύρια. Η υπάρχουσα Ολυμπιακή θα ρευστοποιηθεί και τα περιουσιακά της στοιχεία θα προσφερθούν προς πώληση.

Αλλά ο διαχωρισμός μεταξύ της "καλής" εταιρίας για τους επενδυτές και της "κακής" που θα μείνει στο κράτος, προκαλεί ανησυχία στις Βρυξέλλες.

Αν και η παρούσα προσέγγιση της ελληνικής κυβέρνησης είναι μάλλον αποδεκτή από τις Βρυξέλλες, θα πάρει αρκετό καιρό για την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ που έχει ανάγκη η εταιρία. Κάθε απόπειρα της κυβέρνησης για συγκαλυμμένη υποστήριξη μέσω κρυφών επιδοτήσεων θα ήταν παράνομη, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα προσέθετε νέα προβλήματα, τονίσουν οι Financial Times.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα η εταιρία δύσκολα θα αποφύγει την οικονομική κατάρρευση. Τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά 30%, ενώ τα έσοδα από τα εισιτήρια έχουν μειωθεί κατά 20% μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Αυτό το μήνα η Ολυμπιακή Αεροπορία πούλησε τις υπόλοιπες μετοχές της στο σύστημα κρατήσεων Galileo International εισπράττοντας περίπου 30 εκατ. ευρώ, ποσό που της εξασφαλίζει μόνο τις πληρωμές του προσωπικού της για ένα μήνα, σύμφωνα με την Financial Times. Επίσης, η Ολυμπιακή έχει συμφωνήσει με την κυβέρνηση να πληρώσει σε δόσεις ορισμένους φόρους και κοινωνικές παροχές, όπως επίσης και να διακόψει πέντε εσωτερικά της δρομολόγια.

Το 1994, ως προϋπόθεση για την έγκριση βοήθειας ύψους 1,9 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Αθήνα συμφώνησε "να μην ξαναδώσει βοήθεια στην Ολυμπιακή καμιάς μορφής" και να μην επέμβει ξανά στη διοίκηση της εταιρίας. Ωστόσο, οι Βρυξέλλες και η ευρωπαϊκή νομοθεσία μπορεί να δείξουν μεγαλύτερη ευελιξία στο θέμα των αποκαλούμενων "κοινωνικών" πτήσεων στα απομακρυσμένα ελληνικά νησιά.

Σε ακόμη πιο δύσκολες συνθήκες, η βελγική κυβέρνηση έδωσε στη Sabena δάνειο 125 εκατομμύρια ευρώ, για να αντιμετωπίσει τα λειτουργικά της έξοδα, ώσπου να βρεθεί μόνιμη λύση. Στην περίπτωση αυτή, τα χρήματα μεταφέρθηκαν στη θυγατρική της Sabena, DAT, για την οποία οι επενδυτές έχουν τώρα συγκεντρώσει 180-200 εκατομμύρια ευρώ.

Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι ένα παρόμοιο σχέδιο μπορεί να εφαρμοστεί και στην περίπτωση της Ολυμπιακής, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Αλλά και αυτό χρειάζεται τις "ευλογίες" των Βρυξελλών. Η Επιτροπή γνωρίζει ότι σύντομα πρέπει να ασχοληθεί με την υπόθεση. Είναι ενήμερη για την έλλειψη ρευστότητας της αεροπορικής εταιρίας, όπως ξέρει και τη σημασία της ελληνικής προεδρίας στις αρχές του 2003, καθώς και τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004. Αλλά και το Βέλγιο είχε την προεδρία το τελευταίο εξάμηνο και αυτό δεν σταμάτησε τη Sabena από τη χρεοκοπία, καταλήγει το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο των Financial Times: Greece's Olympic Airways faces crisis

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024
13/05/2024