Τελευταία νέα
ΑρχικήΠροορισμοίΚύπροςΑνακοινώθηκε το επταετές Στρατηγικό Σχέδιο για τον τουρισμό της Κύπρου

Ανακοινώθηκε το επταετές Στρατηγικό Σχέδιο για τον τουρισμό της Κύπρου

Στόχος του επταετούς Στρατηγικού Σχεδίου για τον τουρισμό της Κύπρου είναι η επανατοποθέτηση της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη, ως ένας ελκυστικός και ποιοτικός τουριστικός προορισμός

Στόχος του επταετούς Στρατηγικού Σχεδίου για τον τουρισμό της Κύπρου είναι η επανατοποθέτηση της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη, ως ένας<...> ελκυστικός και ποιοτικός τουριστικός προορισμός, όπως επίσης και η προσέλκυση τουρισμού ψηλότερου οικονομικού επιπέδου ή ειδικού τουρισμού που επιδιώκει να ικανοποιήσει ειδικά ενδιαφέροντα ή άλλους τουριστικούς λόγους.

Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας της Κύπρου Τάσσος Παπαδόπουλος παρουσίασε το όραμα της Κυβέρνησης για τον τουρισμό, το οποίο κωδικοποιείται μέσα στο επταετές Στρατηγικό Σχέδιο και θα υλοποιηθεί με τη συμβολή τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Το Στρατηγικό Σχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα απ` όλους τους παράγοντες που σχετίζονται με τη βιομηχανία του τουρισμού στα πλαίσια σύσκεψης στο Προεδρικό Μέγαρο.

Με χρονικό ορίζοντα το 2010 καταρτίστηκε λεπτομερέστατο Σχέδιο, για την υλοποίηση του οποίου δεσμεύτηκε ο ίδιο ο πρόεδρος της Δημοκρατίας. Κυριότεροι στόχοι του Σχεδίου είναι:

  • η αύξηση των εσόδων από τους τουρίστες,
  • η άμβλυνση του προβλήματος της εποχικότητας,
  • η αύξηση των τουριστικών αφίξεων,
  • η αύξηση της διάρκειας παραμονής των τουριστών στο νησί
  • η αύξηση του επαναλαμβανόμενου τουρισμού

Για να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι εντοπίστηκαν ειδικά προϊόντα και έργα, τα οποία θα βοηθήσουν στην προσέλκυση ποιοτικού και οικονομικά εύρωστου τουρισμού. Ειδικότερα, σημειώνεται, μεταξύ άλλων, η ενθάρρυνση για δημιουργία μουσείων, κέντρων πληροφόρησης, ποδηλατικών κέντρων, παράκτιων κρουαζιέρων, μαρίνων. Η ανάπτυξη του αθλητικού και του συνεδριακού τουρισμού κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική και για το λόγο αυτό προτείνεται η δημιουργία γηπέδων ποδοσφαίρου και γκολφ και ειδικών χώρων συνεδρίων.

Η υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου θα πρέπει να επιτευχθεί μέσα στα πλαίσια των οικονομικών δεσμεύσεων που δόθηκαν προς την Ε.Ε., κάτι που σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να επιβαρυνθούν τα δημόσια οικονομικά.

Κρίσιμο σημείο στην επιτυχία του στόχου της αύξησης των εσόδων είναι η απομάκρυνση από την παραδοσιακή πρακτική επικέντρωσης στη μεγιστοποίηση των αφίξεων και η επικέντρωση στη μεγιστοποίηση των εσόδων. Ο κύριος αριθμητικός στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου είναι η μεγιστοποίηση των εσόδων σε πραγματικούς όρους, οι οποίοι ανέρχονται στο £1.8 δισ. μέχρι το 2010. Σε ό,τι αφορά το στόχο των αφίξεων, τα 3.5 εκατομμύρια περιηγητές μέχρι το 2010 πρέπει να θεωρούνται ως το ανώτατο όριο, καθώς αναγνωρίζεται ότι η αύξηση των εσόδων μέσω της αύξησης των αφίξεων εξαντλεί τους διαθέσιμους πόρους και υποσκάπτει την αειφορία του προορισμού. Στόχος για τη μέση διάρκεια παραμονής, είναι όπως αυτή ανέλθει στις 11.6 μέρες, ενώ, όσον αφορά την εποχικότητα, θα πρέπει ν` αντιμετωπιστεί με την καλύτερη κατανομή των αφίξεων μέσα στο χρόνο και συγκεκριμένα, να μειωθεί το μερίδιο της περιόδου αιχμής από 40% που είναι σήμερα, σε 33% και ταυτόχρονα ν` αυξηθεί το μερίδιο όλων των άλλων μηνών.

Στο Στρατηγικό Σχέδιο έγινε επαναξιολόγηση της ιεράρχησης των αγορών, ενώ σημειώθηκε ότι αυτή μπορεί ν` αναθεωρείται όταν διαφοροποιούνται ουσιωδώς οι συνθήκες και τα δεδομένα της αγοράς. Στις αγορές υψηλής προτεραιότητας περιλαμβάνονται η Μεγάλη Βρετανία, η Ρωσία, η Ελλάδα, η Γερμανία, η Ιρλανδία και η Γαλλία. Στις αγορές μεσαίας προτεραιότητας, οι χώρες του Αραβικού Kόλπου, οι χώρες της Μέσης Ανατολής, το Ισραήλ, το Βέλγιο, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Ελβετία και η Αυστρία. Στις αγορές χαμηλότερης προτεραιότητας, η Πολωνία, η Φινλανδία, η Δανία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, οι ΗΠΑ, η Ουκρανία και η Λευκορωσία. Στην τέταρτη κατηγορία, των αναδυόμενων αγορών με περισσότερες προοπτικές παρουσιάζονται η Ισπανία, οι χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης, της πρώην Γιουγκοσλαβίας, ο Καναδάς, η Κίνα και η Ινδία.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
21/05/2024
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024