Μόλις χθες ανακοινώθηκε ότι η εταιρία Sabre Inc ήρθε σε συμφωνία με την ιδιοκτήτρια εταιρία του lastminute.com με στόχο να αγοράσει τον κόμβο. Με αυτή την κίνηση η Sabre αναμένει να ενδυναμώσει μέσω του πελατολογίου του lastminute.com τον γνωστό της κόμβο Travelocity…
Μόλις χθες ανακοινώθηκε ότι η εταιρία Sabre Inc ήρθε σε συμφωνία με την ιδιοκτήτρια εταιρία του lastminute.com με στόχο να αγοράσει<...> τον κόμβο. Με αυτή την κίνηση η Sabre αναμένει να ενδυναμώσει μέσω του πελατολογίου του lastminute.com τον γνωστό της κόμβο Travelocity και έτσι να παίξει καθοριστικό ρόλο στην Ευρωπαϊκή ηλεκτρονική τουριστική αγορά.
Το κόστος της πώλησης είναι περίπου 577 εκατ. λίρες Αγγλίας με τιμή 1,65 λίρες για κάθε μετοχή της lastminute.com. Οι όροι της εξαγοράς αναφέρουν ότι η τιμή της εταιρίας είναι 606 εκατ. λίρες συμπεριλαμβανομένου όμως και του δανείου της που φθάνει τα 69 εκατ. λίρες και τα 40 εκατ. λίρες που έχει στον τραπεζικό της λογαριασμό.
Σχολιάζοντας στο TravelDailyNews την μεγάλη αυτή εξαγορά στο χώρο του ηλεκτρονικού τουρισμού, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Surrey κ. Δρας Δημήτρης Μπούχαλης τόνισε ότι “η αγορά του lastminute.com από την SABRE δείχνει ότι πλέον έχουμε να `παίξουμε` με παγκόσμιους παίκτες στον χώρο του eTourism, που θα καθορίσουν το μέλλον των διαμεσολαβητών στον κλάδο. Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Sabre πλήρωσε 1,1 εκατ. δολάρια για αυτή την αγορά, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο εξάμηνο η μετοχή του lastminute.com έχασε 3,62 πέννες και το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι είχε χάσει 3,99 πέννες. Βέβαια οι συνολικές κινήσεις σημείωσαν αύξηση 57% φθάνοντας στα 325,4 εκατ. λίρες.
Από την μία μεριά στις ΗΠΑ το Expedia και το Hotels.com, η Cendant (με την Galileo, το Orbitz, και το eBookers), και από την άλλη στην Ευρώπη η Amadeus με το Opodo και η Sabre με το Travelocity και τώρα το lastminute.com δείχνουν ότι τα GDS έχουν πλέον πλήρη πρόσβαση στους καταναλωτές μέσω αυτών των καναλιών και επίσης, ελέγχουν το μεγαλύτερο ποσοστό της ηλεκτρονικής διανομής. Αυτό δείχνει ότι έχουμε μια μεγάλη συγκέντρωση της αγοράς όπου περίπου το 75% της ηλεκτρονικής κατανάλωσης στις ΗΠΑ και τώρα στην Ευρώπη ελέγχεται από 4 παίκτες. Υπάρχουν πολλές προεκτάσεις από αυτή την κίνηση. Οι παραδοσιακοί (off line) τουριστικοί πράκτορες θα αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες στην αγορά ιδιαίτερα στην τιμολόγηση και στο εύρος των προϊόντων και τελικά θα στραφούν σε αυτά τα συστήματα για να βρουν λύσεις για τους πελάτες τους. Σιγά-σιγά τα GDS με την μη φιλική δομή και την πολύπλοκη δικτύωση θα αντικατασταθούν από εφαρμογές του Internet που θα έχουν πρόσβαση στο κεντρικό τους σύστημα με τα αποθέματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να πιεσθούν και οι Tour Operators μιας και οι περισσότεροι από αυτούς ειδικεύονται στα “Δυναμικά Πακέτα”, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να διαμορφώνουν τις διακοπές τους. Τελικά, οι ανεξάρτητοι ξενοδόχοι θα πιεσθούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα στους διανομείς. Αυτή τη στιγμή οι ανεξάρτητοι ξενοδόχοι πληρώνουν περίπου το 25-35% των δημοσιευμένων τιμών τους στους διαμεσολαβητές, ποσοστό μεγάλο αν συγκριθεί με τις προμήθειες που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρίες. Αλυσίδες ξενοδοχείων όπως τα Hilton και τα Marriott έχουν θέσει ως προτεραιότητα την προσπάθεια προσέλκυσης των πελατών στους εταιρικούς τους κόμβους, όπως επίσης και την ανάπτυξη ειδικής eBusiness στρατηγικής η οποία να επιτρέπει την ομογενοποίηση της «εικόνας» (brand) της επιχείρησης και την καθιέρωση ενιαίων τιμών στα διάφορα κανάλια.
Πιστεύω ότι η εποχή που θα έρθει θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα, και όλη η τουριστική βιομηχανία πρέπει να καταλάβει την αξία του ηλεκτρονικού τουρισμού (eTourism) αν θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της.”
Ο Δρας Δημήτρης Μπούχαλης ήταν πρόσφατα ο κύριος εισηγητής στο σεμινάριο “Ηλεκτρονικός Τουρισμός και Κερδοφορία” που διοργάνωσε η εταιρία Travel Media Applications στην Αθήνα, και επίσης θα είναι κύριος εισηγητής σε αντίστοιχο σεμινάριο που θα γίνει στην Ρόδο στις 23-25 Ιουνίου 2005.
“Η εξαγορά του lastminute.com από την Sabre”, δήλωσε επίσης στο TravelDailyNews o κ. Paul Richer, της εταιρίας Genesys “μπορεί να μεταφραστεί ως μια παραδοχή ότι ίσως . Με την εξαγορά αυτή η Sabre αγοράζει στην πραγματικότητα ένα από τα πιο δυνατά ονόματα στην Ευρώπη. Μιας και είναι πολύ λίγες οι πιθανότητες να αντέξει η εταιρία το κόστος διατήρησης και των δύο ονομάτων θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πόσο σύντομα θα γίνει η συνένωση των δύο ονομάτων κάτω από την επωνυμία lastminute.com. Επίσης, αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι η lastminute.com δεν είναι απλά ένας ηλεκτρονικός παίκτης. Η εταιρία αυτή είναι ιδιοκτήτης αρκετών πολύ γνωστών τουριστικών ονομάτων όπως το Holiday Autos στην Μεγ. Βρετανία και το degriftour στην Γαλλία. Έτσι λοιπόν με την αγορά του lastminute.com η Sabre αγοράζει και άλλες εταιρίες στον ευρύτερο τουριστικό Ευρωπαϊκό χώρο. Πιστεύω ότι αυτή η κίνηση θα βάλει την Amadeus σε σκέψεις για απόκτηση και άλλων τουριστικών εταιριών πέρα από την εξαγορά του Opodo, με στόχο να διατηρήσει την θέση της στην Ευρώπη”.
“Η αναμενόμενη εξαγορά της lastminute.com υποστηρίζει την στρατηγική μας για εξάπλωση του ρόλου μας ως τουριστικού διαμεσολαβητή μεγαλώνοντας τις διεθνείς μας πωλήσεις, ενώ παράλληλα διευρύνει τα προϊόντα μας και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους πελάτες μας μέσα από την δική μας πλατφόρμα διανομής”, δήλωσε ο κ. Sam Gilliland, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sabre Holdings. “Είμαστε πολύ χαρούμενοι”, συνέχισε “που θα έχουμε το lastminute.com με την πολύ καλή βάση πελατών που διαθέτει ως μέρος του Travelocity. Πιστεύουμε ότι αυτός ο συνδυασμός θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε οφέλη από την πολύ γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά της Ευρώπης στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Αναμένουμε να δουλέψουμε σκληρά με την ομάδα του lastminute.com”.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.