Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρα: Μεγάλοι οι πιθανοί κίνδυνοι από τις πρακτικές του κρατικού προστατευτισμού
2ο Posidonia Sea Tourism Forum

Κρουαζιέρα: Μεγάλοι οι πιθανοί κίνδυνοι από τις πρακτικές του κρατικού προστατευτισμού

Σύμφωνα με τον κ. Ιω. Στουρνάρα, η Ελλάδα προσελκύει κάθε χρόνο 4,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, που δαπανούν περίπου 430 εκατ. ευρώ κατά τη διαμονή τους σε ελληνικούς προορισμούς. Μετά την άρση του καμποτάζ περίπου 50 ελληνικά λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν την τοπική επιχειρηματικότητα.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Ιωάννης Στουρνάρας, αντιπρόσωποι διεθνών φορέων από τον κλάδο της κρουαζιέρας, ανώτατα στελέχη των ελληνικών λιμενικών αρχών, καθώς και αντιπρόσωποι από ένα ευρύ φάσμα τομέων από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, συμφώνησαν χθες ότι η προστατευτική κρατική πολιτική αποτελεί εμπόδιο και αποθαρρύνει ενδεχόμενη ανάπτυξη στον τομέα την εγχώριας τουριστικής αγοράς.  

Τα ανωτέρω συζητήθηκαν μπροστά σε ένα κοινό 200 επαγγελματιών από τον χώρο της κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum το οποίο διεξήχθη σήμερα, Τετάρτη 6 Ιουνίου, στο πλαίσιο των Εκθέσεων Ποσειδώνια 2012.

Σύμφωνα με τον κ. Στουρνάρα, η Ελλάδα προσελκύει κάθε χρόνο 4,3 εκατ. επιβάτες από δρομολόγια κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι δαπανούν περίπου 430 εκατ. ευρώ κατά τη διαμονή τους σε ελληνικούς προορισμούς. Από αυτό το ποσό, περίπου το 85% ωφελεί άμεσα το λιμάνι του Πειραιά, αλλά μετά την άρση του καμποτάζ περίπου 50 ελληνικά λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν κρουαζιερόπλοια και να αυξήσουν σημαντικά την τοπική επιχειρηματικότητα.

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, κ. Manfredi Lefebvre D’Ovidio, δήλωσε ότι αυτήν τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται τρίτη στην κατάταξση πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία αντιπροσωπεύοντας το 17% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς κρουαζιέρας. Στο φόρουμ συζητήθηκαν επίσης οι προκλήσεις που απαγορεύουν την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, ενώ έγινε αναφορά σε μία σειρά από προτεινόμενες λύσεις και συστάσεις με σκοπό τη πρόοδο. Το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, η έλλειψη σύγχρονης και λειτουργικής υποδομής, θέματα δρομολογίων, οι υψηλές και αυθαίρετες χρεώσεις και η έλλειψη κοινής πολιτικής  λιμένων για τα κρουαζιερόπλοια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

Απέναντι σε αυτές τις προκλήσεις, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, δήλωσε ότι η χώρα αξιοποίησε ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 420 εκατ. ευρώ, σχεδιασμένο να ανακατασκευάσει την υπάρχουσα υποδομή του λιμένος, ενώ ιδρύθηκε ένας θυγατρικός οργανισμός του λιμένος Πειραιά, για να επιβλέπει την ανάπτυξη των περιφερειακών λιμανιών και να συμμορφώνει τις διαφορετικές τοπικές πολιτικές ως μέρος της συνολικής προσπάθειας η οποία μπορεί να οδηγήσει τελικά σε μία πανελλαδική πολιτική λιμανιών για τη κρουαζιέρα.  

Το 2ο Posidonia Sea Tourism εγκαινιάστηκε εκ μέρους των διοργανωτών από τον κ. Θεόδωρο Βώκο, ο οποίος δήλωσε: “Στη χρονιά που μεσολάβησε μεταξύ του εναρκτήριου forum και του φετινού έχει παρατηρηθεί κάποια πρόοδο στη μερική άρση του καμποτάζ και στις καλές προθέσεις της κυβέρνησης, των φορέων και των ενώσεων, οι οποίοι ενεργά εμπλέκονται στον τομέα της ελληνικής κρουαζιέρας. Παρόλα αυτά έχουμε ακόμα μακρύ δρόμο να διανύσουμε ενώ το σημερινό forum θα λειτουργήσει σαν βαρόμετρο της αγοράς με σκοπό να καταγράφουμε την πρόοδο σε ετήσια βάση, να προβλέπουμε τις τάσεις και να υποδεικνύουμε λύσεις που ιδανικά θα καταφέρουν να κινήσουν την βελόνα της πυξίδας μόνιμα στο νότο”.

Στους ομιλητές του φόρουμ περιλαμβάνονταν oοι κ.κ.: Σταύρος Χατζάκος, πρόεδρος MedCruise, Απόστολος Βεντούρης, πρόεδρος Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), Γιώργος Τελώνης, πρόεδρος Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Αθανάσιος Πάλλης, γενικός γραμματέας  Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Ιωάννης Μπρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Δαυίδ Γερασκλής, πρώην αντιπρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κω, Γεώργιος Καστελλάνος, γενικός διευθυντής Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, Γεώργιος Κουμπενάς, αρχιπλοίαρχος Louis Cruises, John Tercek, αντιπρόεδρος Royal Caribbean Cruises Ltd., Neil Palomba, αντιπρόεδρος MSC, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας και Ανδρέας Στυλιανόπουλος, πρόεδρος του Navigator Travel, αντιπρόεδρος του τομέα κρουαζιέρας του ΣΕΕΝ, μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ.

Τη συζήτηση συντόνισαν ο κ. Γιάννης Τζωάννος, ειδικός σύμβουλος της FIPRA International και πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η κα Κρύση Παλάσση, Partner, CTM Hellas.

Στη φωτογραφία διακρίνονται στο πάνελ (από αριστερά) οι κ.κ.: Γ. Ανωμερίτης, πρόεδρος ΟΛΕ, Στ. Χατζάκος, πρόεδρος MedCruise, Manfredi Lefebvre d’Ovidio, πρόεδρος Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, Γ. Τζωάννος, Ειδικός Σύμβουλος της FIPRA International και πρ. γενικός γραμματέας Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρ. Παλάσση, Partner, CTM Hellas, Απ. Βεντούρης, πρόεδρος ΕΕΝ, Γ. Τελώνης, πρόεδρος HATTA, Θ. Κόντες, πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας και Α. Ανδρεάδης, πρόεδρος ΣΕΤΕ.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024