Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑπορίες ΠΑΣΟΚ για τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι
Δηλώσεις Γιάννη Μαγκριώτη

Απορίες ΠΑΣΟΚ για τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης, σχετικά με τη δημοπράτηση, από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, του έργου “Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης (Καστέλλι) και Οδικές […]

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης, σχετικά με τη δημοπράτηση, από<...> τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, του έργου “Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης (Καστέλλι) και Οδικές συνδέσεις αυτού”, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Τελικά, τις δύο δημοπρατήσεις που δεν μπόρεσε να κάνει τον προεκλογικό Μάιο, όπως είχε εξαγγείλει τον Φεβρουάριο ο κ. Σουφλιάς, τις έκανε τον προεκλογικό Σεπτέμβριο. Αξίζουν πάντως συγχαρητήρια στον κ. Σουφλιά, ο οποίος, την ίδια ώρα που έχει εισηγηθεί εκλογές σε λίγες ημέρες, δημοπρατεί τα δύο τελευταία μεγάλα έργα και μάλιστα με το καθεστώς των `Συμβάσεων Παραχώρησης`.

Είναι πράγματι αξιοπερίεργο και ξεπερνά κάθε όριο πολιτικής ευθιξίας και δεοντολογίας, το γεγονός ότι η κυβέρνηση του κ. Καραμανλή, η οποία δεν μπορεί να κινηθεί σε κανένα άλλον τομέα και ενώ είναι έτοιμη να αποχωρήσει από την εξουσία, προχωρά όμως στην δημοπράτηση των δύο έργων, για τα οποία προβλέπεται εκμετάλλευση από τους παραχωρησιούχους για τα επόμενα 35 χρόνια.

Γιατί αναλαμβάνει τις τεράστιες ευθύνες, λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις εκλογές; Ειδικότερα για τις σημερινές δηλώσεις, θα ήθελα να παρατηρήσω πως:

1. Σε αντίθεση με την χθεσινή δημοπράτηση των `Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής`, όπου το κόστος κατασκευής τους ανέβηκε κατά 250 εκατ. ευρώ περίπου, από την ανακοίνωση του Φεβρουαρίου, το κόστος του Αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης μειώθηκε κατά 200 εκατ. ευρώ, από το κόστος που είχε ανακοινώσει ο κ. Σουφλιάς και πάλι τον περασμένο Φεβρουάριο. Ο κ. Σουφλιάς πρέπει να μας πει, πως θα κατασκευάσει το ίδιο έργο, με τα ίδια συμπληρωματικά έργα και με κόστος χαμηλότερο κατά 20% περίπου. Πότε έκανε λάθος, στις πρώτες του ανακοινώσεις ή στη σημερινή και γιατί;

2. Στις προηγούμενες ανακοινώσεις του, ο κ. Σουφλιάς μιλούσε για ιδιωτική αποκλειστικά χρηματοδότηση του έργου. Το γεγονός αυτό το είχαμε καταγγείλει, γιατί θα ήταν άδικο για την Κρήτη, αφού ουσιαστικά θα ήταν ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο και πανάκριβο για την οικονομία και τους πολίτες της. Ζητήσαμε τότε ως ΠΑΣΟΚ, να ισχύσει το καθεστώς της συγχρηματοδότησης, όπως στο `Ελευθέριος Βενιζέλος`. Θεωρώ θετικό, ότι ο κ. Σουφλιάς υιοθέτησε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ σήμερα, σε αυτό το σημαντικό θέμα.

Υπάρχουν όμως μερικά πολύ ενδιαφέροντα ερωτήματα, που αποδεικνύουν την προχειρότητα, την σκοπιμότητα, αλλά και το αδιέξοδο των επιλογών της κυβέρνησης:

α) Πού θα βρει τα 220 εκατ. ευρώ της συμμετοχής του Δημοσίου, αφού μέχρι τώρα δεν τα έχει δεσμεύσει, ούτε στο ΕΣΠΑ, ούτε στο ΠΔΕ, επειδή δεν προέβλεπε μέχρι τώρα δημόσια συμμετοχή; Διαφορετικά, να μας πει από ποια έργα θα τα κόψει.

β) Από τις δηλώσεις του φαίνεται, ότι έχει `ξεγελάσει` προκαταβολικά τους ιδιώτες επενδυτές, αφού με 220 εκατ. ευρώ το Δημόσιο θα συμμετέχει με ποσοστό 55% στην εταιρεία του νέου διεθνούς αεροδρομίου. Όλοι καταλαβαίνουν, αφού δεν αναφέρει κάτι διαφορετικό ο κ. Σουφλιάς, ότι το management θα ανήκει στους ιδιώτες και φυσικά θα αποπληρωθούν από τα 35 χρόνια εκμετάλλευσης του αεροδρομίου. Ας μην υποτιμά τόσο πολύ τους πολίτες ο κ. υπουργός.

γ) Στις ανακοινώσεις του, ο κ. Σουφλιάς αναφέρει: `Σχεδιάσαμε ένα διεθνή διαγωνισμό σε μια φάση, χωρίς προηγούμενη προεπιλογή». Αυτό το έκανε για πρώτη φορά σε `Σύμβαση Παραχώρησης` ο κ. υπουργός, στη χθεσινή του ανακοίνωση δημοπράτησης των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής`.

Ερωτώ τον κ. Σουφλιά:

Ποια σκοπιμότητα κρύβεται, όταν δημοπρατείς σε μια φάση και μόνο, τέτοια σύνθετα και δύσκολα περιβαλλοντικά, μελετητικά, κατασκευαστικά και χρηματοδοτικά έργα δισεκατομμυρίων ευρώ και, την ίδια στιγμή, δημοπρατείς σε δύο φάσεις την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, στη Θεσσαλονίκη, έργο σαφέστατα ευκολότερο και πολύ πιο περιορισμένο, περίπου 450 εκ. ευρώ, το οποίο θα κατασκευαστεί αποκλειστικά με δημόσια δαπάνη;

δ) Γιατί δεν διευκρινίζει αν θα τοποθετηθούν διόδια προς και από το νέο αεροδρόμιο;

ε) Γιατί προαναγγέλλει και δεσμεύεται για την ανάπτυξη νέων εμπορικών δραστηριοτήτων δίπλα στο αεροδρόμιο, χωρίς αυτό να έχει συζητηθεί στο Ηράκλειο και στην Κρήτη και να έχει συμφωνηθεί;

στ) Γιατί μιλά στην ανακοίνωσή του για νέες, συνεχείς επεκτάσεις του αεροδρομίου, μετά την ολοκλήρωσή του; Αυτό, επειδή κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς είναι, αφού υποτίθεται θα κατασκευαστεί ένα νέο σύγχρονο και ολοκληρωμένο αεροδρόμιο, μήπως ουσιαστικά δεσμεύει από τώρα το Δημόσιο για επεκτάσεις της σύμβασης εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου και πέραν των 35 χρόνων;

Κύριε Σουφλιά, κύριοι της κυβέρνησης, επειδή πολύ καλά καταλάβαμε τι κάνατε και γιατί το κάνατε, σας δηλώνουμε πως το ΠΑΣΟΚ αύριο, ως κυβέρνηση, θα επανεκτιμήσει τόσο την χθεσινή σας δημοπράτηση, όσο και τη σημερινή. Βασικοί μας στόχοι θα είναι, μέσα από τη διαφάνεια, η διασφάλιση του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης, τόσο της Αττικής, όσο και της Κρήτης”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024