Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑνησυχίες από την ενδεχόμενη ανάληψη των Κυπριακών αεροδρομίων από στρατηγικό επενδυτή

Ανησυχίες από την ενδεχόμενη ανάληψη των Κυπριακών αεροδρομίων από στρατηγικό επενδυτή

Ανησυχίες εκφράζονται στην Κύπρο σχετικά με την τιμολογιακή κατάσταση των αεροδρομίων της χώρας αν η διαχείριση αυτών μεταβιβαστεί σε στρατηγικό επενδυτή. Είναι μάλιστα πιθανό, η αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής να […]

Ανησυχίες εκφράζονται στην Κύπρο σχετικά με την τιμολογιακή κατάσταση των αεροδρομίων της χώρας αν η διαχείριση<...> αυτών μεταβιβαστεί σε στρατηγικό επενδυτή. Είναι μάλιστα πιθανό, η αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής να έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των δρομολογίων ή την ακύρωση ναυλωμένων πτήσεων με αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό της χώρας, που ήδη περνά άσχημες μέρες.

Οι σοβαρές αυτές ανησυχίες εκφράστηκαν από διάφορες αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων και των Κυπριακών Αερογραμμών, οι οποίες χρησιμοποιούν τα διεθνή αεροδρόμια, της Λάρνακας και της Πάφου. Συγκεκριμένα ανέφεραν, ότι το κόστος χρήσης αυτών των αεροδρομίων επί καθεστώτος στρατηγικού επενδυτή θα είναι απαγορευτικό για πολλές αεροπορικές εταιρίες, με αποτέλεσμα όπου είναι δυνατό να παρακάμπτονται τα κυπριακά αεροδρόμια, ή το πρόσθετο κόστος της χρήσης τους να μετακυλύετε στον επιβάτη. Τα αποτελέσματα στον τουρισμό θα είναι ολέθρια αναφέρουν τοπικά δημοσιεύματα και εκτιμήσεις.

Βέβαια, υπάρχει ρητή δέσμευση στους όρους των προσφορών, να μην αυξηθούν τα επιβατικά τέλη στα αεροδρόμια. Παρόλα αυτά, εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών ανέφεραν ότι ο στρατηγικός επενδυτής μπορεί να είναι δεσμευμένος να μην αυξήσει τα επιβατικά τέλη, αλλά μπορεί να αυξήσει δραστικά το κόστος όλων των άλλων υπηρεσιών που θα προσφέρονται εντός του χώρου των αεροδρομίων στους επιβάτες. Επίσης, είναι δυνατό να αυξηθούν το ίδιο δραστικά και τα τέλη που θα καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρίες στον στρατηγικό επενδυτή για τη χρήση των αεροδρομίων. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η πρώτη αρνητική επίπτωση που θα σημειωθεί θα είναι η αποθάρρυνση των αεροπορικών εταιρειών ναυλωμένων πτήσεων να χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια της Κύπρου.

Ως ενισχυτικό της πιο πάνω επιχειρηματολογίας αναφέρεται στα δημοσιεύματα και το γεγονός ότι το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα υπό το διαχειριστικό καθεστώς του στρατηγικού επενδυτή έχει απολέσει πάμπολλες ναυλωμένες πτήσεις με τις οποίες μεταφέρονταν τουρίστες στην Ελλάδα. Στη περίπτωση μάλιστα της Κύπρου δεν θα υπάρχουν καν εναλλακτικές λύσεις πέραν των αεροδρομίων που θα διαχειρίζεται ο στρατηγικός επενδυτής, αφού δεν υπάρχουν άλλα αεροδρόμια. Οι αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τα διεθνή αεροδρόμια της Κύπρου εκτιμούν ότι το κριτήριο για την ανάθεση των αεροδρομίων σε κάποιο στρατηγικό επενδυτή δεν θα έπρεπε να ήταν μόνο πόσα χρήματα θα προσφέρει στο κράτος αυτός ο επενδυτής, αλλά πόσο ακριβά ή φθηνά αεροδρόμια θα διαμορφώσει και πόσο πιο πολύ θα επιβαρυνθεί το επιβατικό κοινό, κατά κύριο λόγο οι τουρίστες, από τον τρόπο που θα διαχειρισθεί τα αεροδρόμια.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
21/05/2024
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024