Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΣημίτης, Χριστοδουλάκης και Βερελής αναζητούν το μέλλον της Ολυμπιακής

Σημίτης, Χριστοδουλάκης και Βερελής αναζητούν το μέλλον της Ολυμπιακής

Συνεργασία διάρκειας περίπου μιάμισης ώρας για το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης με τους υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη και Μεταφορών και […]

Συνεργασία διάρκειας περίπου μιάμισης ώρας για το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός<...> Κώστας Σημίτης με τους υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη και Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστο Βερελή.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Βερελής επισήμανε ότι μέχρι της 15 Φεβρουαρίου, οπότε και έληγε η παράταση της προθεσμίας η κοινοπραξία ΙΑS δεν παρουσίασε τις εγγυητικές επιστολές, οι οποίες θα απεδείκνυαν ότι διαθέτει το ποσό των 102 εκατομμυρίων ευρώ που είχε μπει από την αρχή ως προϋπόθεση για την υπογραφή ενός προσυμφώνου.

Τόνισε, δε, ότι μαζί με τον κ. Χριστοδουλάκη παρουσίασαν στον πρωθυπουργό το νέο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της εταιρίας, το οποίο θα συζητηθεί και στη μεθαυριανή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής.

Επιπλέον, επισήμανε ότι για την υλοποίηση του πλαισίου θα ζητηθεί η βοήθεια και ιδιωτικών φορέων, προσθέτοντας ότι "η πλειοψηφία στη δημιουργία της νέας Ολυμπιακής θα είναι ιδιωτικά κεφάλαια και το ελληνικό δημόσιο θα είναι με ένα μειοψηφικό πακέτο".

Απαντώντας σε ερώτηση για την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές επιδοτήσεις που μέχρι τώρα χορηγήθηκαν στην Ολυμπιακή, υπογράμμισε ότι η διαδικασία που ανακοίνωσε δεν έχει καμία σχέση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι "η διαδικασία δημιουργίας της νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας είναι μια διαδικασία η οποία είναι απολύτως σύμφωνη με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης".

Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η εισήγηση του Συμβούλου είναι να κηρυχθεί ο διαγωνισμός για την Ολυμπιακή περαιωμένος, με την έννοια ότι δεν μπόρεσαν οι υποψήφιοι όμιλοι να φέρουν τα χρήματα τα οποία είχαν υποσχεθεί ότι θα δώσουν.

Το πλαίσιο αναδιάρθρωσης, που αποτελεί το τρίτο κατά σειρά πρόγραμμα εξυγίανσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας<.>, περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, το διαχωρισμό της Ολυμπιακής σε δύο εταιρίες εκ των οποίων η μία θα αναλάβει τα χρέη και όλες τις δραστηριότητες του εθνικού αερομεταφορέα εκτός από το πτητικό έργο. Επίσης, προβλέπει τον περιορισμό ή την κατάργηση ζημιογόνων πτήσεων και δρομολογίων, την παροχή κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση, τη μείωση των λειτουργικών δαπανών και τη δημιουργία νέων θυγατρικών που θα αναλάβουν τομείς του αεροπορικού έργου της Ολυμπιακής.

Η πρόταση του Κινήματος Ελεύθερων Πολιτών

Εν τω μεταξύ σε πρότασή του που διατύπωσε ο υπεύθυνος του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιών του Κινήματος Ελεύθερων Πολιτών καθηγητής του ΕΜΠ Γιάννης Γκόλιας, προτείνει: Δημιουργία νέας εταιρίας με νομική μορφή ΑΕ και μοναδικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο, στην οποία μεταβιβάζεται το μέρος των εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και το μέρος του στόλου της, που εντάσσονται στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο, καθώς και τα δικαιώματα και προνόμια της σημερινής εταιρίας, η οποία και κλείνει. Στη νέα εταιρία, που διατηρεί το όνομα -ή παρόμοιο- και το σήμα της σημερινής προσλαμβάνονται, εργαζόμενοι της σημερινής ΟΑ, αφού προηγηθεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετάταξη υπαλλήλων.
Από τις θυγατρικές, εκείνες με θετική λειτουργική απόδοση και προοπτική που μπορούν να ενταχθούν στο επιχειρησιακό σχέδιο δράσης της νέας εταιρίας, μεταβιβάζονται στη νέα εταιρία ή απορροφώνται/συγχωνεύονται με αυτήν κατά περίπτωση.
Πώληση από το ελληνικό δημόσιο του συνόλου των μετοχών της νέας υγιούς βιώσιμης εταιρείας. Η εξασφάλιση θεσμικών επενδυτών και η παραχώρηση του υπολοίπου πακέτου μετοχών σε εύρωστο σχήμα αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίου εμβέλειας, με ρόλο που θα συμπληρώνεται από εκείνον της υπό πώληση εταιρίας, πρέπει να αποτελεί στόχο στην προσπάθεια αυτή.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024