Τελευταία νέα
ΑρχικήΠροορισμοίΚύπροςΕκθέσεις διεθνών οργανισμών ‘καίνε’ το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου

Εκθέσεις διεθνών οργανισμών ‘καίνε’ το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου

Για ανεπαρκείς κανόνες επιτήρησης των κυπριακών αερομεταφορέων, που θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στην ασφάλεια πτήσεων, κάνουν λόγο εκθέσειςδιεθνών οργανισμών, που ακούστηκαν προχτές ενώπιον της Διερευνητικής Επιτροπής υπό την προεδρεία […]

Για ανεπαρκείς κανόνες επιτήρησης των κυπριακών αερομεταφορέων, που θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στην ασφάλεια πτήσεων, κάνουν λόγο εκθέσεις<…>διεθνών οργανισμών, που ακούστηκαν προχτές ενώπιον της Διερευνητικής Επιτροπής υπό την προεδρεία του κ. Παναγιώτη Καλλή, ‘καίγοντας’ ουσιαστικά το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου.

Συγκεκριμένα, η Joint Aviation Authority (JAA) έκανε αναφορά για την απουσία διαδικασίας ανανέωσης αερομεταφορέων, σημειώνοντας πως η αρχή Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει τις μεθόδους να την ειδοποιεί για τροποποιήσεις που δίνει σε κατόχους πιστοποιητικού αερομεταφορέα και ότι ένα από τα τέσσερα μέλη του προσωπικού του τομέα Ασφάλειας Πτήσεων είναι μόνιμο προσωπικό, με αποτέλεσμα να είναι ανεπαρκής η επιτήρηση. Γεγονός, που επιβεβαίωσε στην κατάθεση του και ο υπεύθυνος του τομέα Ασφάλειας Πτήσεων, κ. Ανδρέας Πασπαλλίδης, αναφέροντας πως «στο Τμήμα Ασφάλειας εργάζονταν ένας μόνιμος υπάλληλος των πτητικών πτήσεων, ένας Κύπριος με σύμβαση, ένας Βρετανός με συμβόλαιο και ένας έκτακτος υπάλληλος».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Παναγιώτης Καλλής, είπε πως η JAA ανέφερε πως αυτή η κατάσταση φαίνεται να μην είναι επαρκής για να εφαρμόσει τους κανόνες επιτήρησης και ότι μπορούσε να επηρεάσει τη μονάδα ασφάλειας για έκδοση πιστοποιητικών. Η JAA προέτρεπε επίσης την Κυπριακή Δημοκρατία να προχωρήσει με πολιτική βούληση και να δώσει τους απαραίτητους πόρους στο Τμήμα για την καλύτερη οργάνωση και στελέχωση του για να επιτελεί ορθά και πλήρως τα καθήκοντά του.

Ο κ. Καλλής ανέφερε ακόμη πως ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), σε έκθεση του το 1999, είχε διαπιστώσει ότι η Κύπρος δεν είχε εφαρμόσει τις δεσμεύσεις της για να επιλυθούν τα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί και εξέφραζε ανησυχίες, υποβάλλοντας παράλληλα σχέδιο επιδιορθωτικών μέτρων. Ωστόσο, με νεότερη επιστολή της το 2002, διαπίστωνε ότι δεν έχει επιτευχθεί καμία πρόοδος, καθώς τα προβλήματα παρέμεναν άλυτα. Χαρακτηριστικά μάλιστα ο κ. Καλλής ανέφερε ότι τον Αύγουστο του 2005 η ICAO εξέφραζε μεγάλη ανησυχία για την έλλειψη αποτελεσματικής εφαρμογής στην επιτήρηση, αφού το όριο απώλειας στη σωστή εποπτεία θεωρείται το 15%, ενώ στην Κύπρο ανερχόταν στο 46,57%.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024