Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΓ. Διαμαντίδης: Δημιουργία ενός ιχυρού λιμενικού Καλλικράτη
Τέσσερεις ισχυροί λιμενικοί άξονες

Γ. Διαμαντίδης: Δημιουργία ενός ιχυρού λιμενικού Καλλικράτη

Στο Κεντρικό Δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ στις 5 Φεβρουαρίου, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης παρουσίασε τους βασικούς σχεδιασμούς του υπουργείου του για την λιμενική πολιτική που αφορά στην εφαρμογή ενός λιμενικού Καλλικράτη…

Στο Κεντρικό Δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ στις 5 Φεβρουαρίου, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης παρουσίασε τους<...> βασικούς σχεδιασμούς του υπουργείου του για την λιμενική πολιτική που αφορά στην εφαρμογή ενός λιμενικού Καλλικράτη.

Ο υπουργός για τις συνενώσεις ανέφερε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα: “Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν περισσότερα από 800 λιμάνια που είναι `ορφανά`, δηλαδή ο καθένας μπορεί να μπει μέσα και να κάνει ό,τι θέλει χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ. Aρα λοιπόν, πρέπει να μπει μία τάξη σε αυτά τα λιμάνια και γιΆαυτόν ακριβώς το λόγο δημιουργούμε τον `Λιμενικό Καλλικράτη`, που σημαίνει ότι βάζουμε σε μία τάξη τα λιμάνια σε 4 άξονες. Ο πρώτος άξονας δημιουργεί, κατά κάποιο τρόπο `πιλοτικά` το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, ενοποιώντας τα λιμάνια υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, δηλαδή Ελευσίνα, Λαύριο και Ραφήνα. Ο δεύτερος άξονας είναι στη Βόρεια Ελλάδα υπό τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης – και λέω Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ. γιατί όπως γνωρίζετε είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια και είναι και οι δύο εταιρίες εισηγμένες στο χρηματιστήριο, όπου θα συμπεριλάβει την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και τον Βόλο.

Ο τρίτος άξονας είναι του Ιονίου Πελάγους με Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Κατάκολο και ο τέταρτος είναι ο άξονας του Αιγαίου που θα συμπεριλάβει Κρήτη, Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Θα δημιουργηθούν δηλαδή 4 ισχυροί αναπτυξιακοί πυλώνες όπου θα έχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα με μικρότερο κόστος λειτουργίας απΆότι έχουν σήμερα”.

Ερωτηθείς αν σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει τις ενοποιήσεις όλων των λιμανιών ή πρώτα το Αττικό και αυτή η κίνηση θα προσελκύσει επενδυτές απάντησε ως εξής: “Μπορεί να φέρουμε πρώτα το Αττικό Λιμενικό, ως πιλοτικό και μετά να προχωρήσουμε στις υπόλοιπες ενοποιήσεις. Βεβαίως θα προσελκύσει επενδυτές, διότι είναι διαφορετικό να έχεις ένα λιμάνι εισηγμένο στο χρηματιστήριο με το 74% που έχει αυτή τη στιγμή ο Ο.Λ.Π., από το να έχεις 94% γιατί περίπου εκεί θα ανέλθει, όταν γίνει ενοποίηση όλων των λιμανιών.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Θα δοθεί και η δυνατότητα στα λιμάνια αυτά, να γίνουν έργα που θα προσελκύσουν και θα δίνουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουν και μεγαλύτερα πλοία στα λιμάνια, γιατί όπως ξέρετε πολύ καλά μετά την ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ υπάρχει ισχυρότατο ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα. Ήδη για πρώτη φορά ανήμερα της Πρωτοχρονιάς, μπήκαν στο λιμάνι του Πειραιά δύο τεράστια κρουαζιερόπλοια και άλλο ένα στο Ηράκλειο. Συνεπώς υπάρχει το κίνητρο. Aρα, θα δώσουμε τη δυνατότητα στα λιμάνια αυτά να αναπτυχθούν περισσότερο, διότι όταν έρχεται ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο με 3.000 επιβάτες, καταλαβαίνετε τι σημαίνει για την τοπική κοινωνία και τον τουρισμό μας. Είναι σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης, ιδιαίτερα σε μία δύσκολη περίοδο όπως είναι η σημερινή που περνάει η χώρα μας”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

21/05/2024
20/05/2024
17/05/2024
16/05/2024
15/05/2024
14/05/2024