Η ζήτηση cargo επέστρεψε στα επίπεδα προ COVID-19 (Ιανουάριος 2019) για πρώτη φορά μετά την έναρξη της κρίσης. Αντίθετα η επιβατική κίνηση πάει από το κακό στο χειρότερο: Οι προκρατήσεις φέτος τον Φεβρουάριο, για τη θερινή ταξιδιωτική περίοδο στο Βόρειο Ημισφαίριο, είναι 78% κάτω από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2019.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι η επιβατική κίνηση μειώθηκε κι άλλο τον Ιανουάριο του 2021, τόσο σε σύγκριση με τα προ COVID-19 επίπεδα (Ιανουάριος 2019) όσο και σε σύγκριση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα (Δεκέμβριος 2020).
Η συνολική ζήτηση τον Ιανουάριο του 2021 (σε χιλιόμετρα επιβατών ή RPK) μειώθηκε κατά 72% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019., ποσοστό χειρότερο από την πτώση του 69,7% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο του 2020.
Η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 47,4% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση (Ιανουάριος 2019). Το Δεκέμβριο μειώθηκε κατά 42,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η αποδυνάμωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους αυστηρότερους εσωτερικούς ταξιδιωτικούς ελέγχους στην Κίνα κατά τη διάρκεια του εορτασμού του σεληνιακού νέου έτους.
Η διεθνής επιβατική ζήτηση τον Ιανουάριο ήταν 85,6% κάτω από τον Ιανουάριο του 2019, περαιτέρω πτώση σε σύγκριση με την ετήσια πτώση κατά 85,3% που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο.
Στον αντίποδα αυτών των στοιχείων η IATA έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία του Ιανουαρίου 2021 για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικού φορτίου, δείχνοντας ότι η ζήτηση cargo επέστρεψε στα επίπεδα προ COVID-19 (Ιανουάριος 2019) για πρώτη φορά μετά την έναρξη της κρίσης. Η ζήτηση του Ιανουαρίου παρουσίασε επίσης ισχυρή αύξηση σε μηνιαία βαση σε σχέση με τα επίπεδα του Δεκεμβρίου 2020.
Η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τόνους χιλιομέτρων φορτίου (CTKs), αυξήθηκε κατά 1,1%. Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 και + 3% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020. Όλες οι περιοχές σημείωσαν βελτίωση σε μηνιαία βάση στη ζήτηση αεροπορικών φορτίων, με τη Βόρεια Αμερική και την Αφρική να εμφανίζουν τις ισχυρότερες επιδόσεις.
Η ανάκαμψη της παγκόσμιας χωρητικότητας, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), αντιστράφηκε λόγω νέων μειώσεων χωρητικότητας από την πλευρά των επιβατών. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 19,5% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 και μειώθηκε κατά 5% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020, την πρώτη μηνιαία πτώση από τον Απρίλιο του 2020.
“Το αεροπορικό cargo έχει επιστρέψει στα επίπεδα πριν από την κρίση και αυτό είναι πολύ καλό νέο για την παγκόσμια οικονομία, η οποία το χρειαζόταν. Όμως, ενώ υπάρχει έντονη ζήτηση για αποστολή εμπορευμάτων, η ικανότητά μας περιορίζεται από την έλλειψη χωρητικότητας, που συνήθως παρέχεται από επιβατικά αεροσκάφη. Αυτό πρέπει να είναι ένα σημάδι για τις κυβερνήσεις ότι πρέπει να μοιραστούν τα σχέδιά τους για επανεκκίνηση, έτσι ώστε η βιομηχανία να ξέρει με σαφήνεια ως προς το πόσο σύντομα μπορεί να είναι διαθέσιμη περισσότερη χωρητικότητα. Σε κανονικές συνθήκες, το 1/3 των αγαθών του παγκόσμιου εμπορίου μετακινείται αεροπορικώς. Αυτό το υψηλής αξίας εμπόριο είναι ζωτικής σημασίας για την αποκατάσταση των οικονομιών που έχουν υποστεί ζημιά λόγω COVID-19, για να μην αναφέρουμε τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει το αεροπορικό φορτίο στη διανομή εμβολίων που πρέπει να συνεχιστούν στο άμεσο μέλλον”, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.