Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜικρή μείωση της διεθνούς ζήτησης για τα αεροπορικά ταξίδια
Αποτελέσματα διεθνούς επιβατικής κίνησης για τον Ιούνιο από την IATA

Μικρή μείωση της διεθνούς ζήτησης για τα αεροπορικά ταξίδια

Η τάση για επιβατικά ταξίδια παραμένει ανοδική, αλλά με βραδύτερο ρυθμό, κάτι που αντικατοπτρίζει και βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη και την αύξηση του κόστους.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης για τον μήνα Ιούνιο, η οποία έδειξε μια ελαφρά χαλάρωση της ζήτησης για τα αεροπορικά ταξίδια. Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2010, η επιβατική ζήτηση αυξήθηκε κατά 4,4%.

Η τάση για επιβατικά ταξίδια παραμένει ανοδική, αλλά με πιο αργό ρυθμό σε σχέση με τον ρυθμό ανάκαμψης μετά την ύφεση, ο οποίος κυμαινόταν περίπου στο 10%. Αυτή η επιβράδυνση αντικατοπτρίζει και βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη και αύξηση του κόστους, που προκύπτει από την αύξηση των τιμών των καυσίμων και την αύξηση της φορολογίας (σε ορισμένες χώρες).

“Σε σύγκριση με το Μάιο του 2011 η επιβατική κίνηση συρρικνώθηκε κατά περίπου 1%, κάτι που θα χαρακτήριζα ως μικρή ανωμαλία στη σταδιακή βελτίωση που ακολούθησε την ύφεση”, δήλωσε ο Tony Tyler, γενικός διευθυντής και CEO της ΙΑΤΑ.

Οι αγορές ανά περιφέρεια:
– Η συνολική ζήτηση για διεθνείς επιβατικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 5,9% και η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 7,2%. Αν και οι δείκτες πληρότητας διατηρήθηκαν σε ένα εντυπωσιακό 79%, το νούμερο αυτό είναι κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο από την απόδοση του Ιουνίου του 2010.
– Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής κατέγραψαν τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης, με αύξηση 14,3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010. Οι διαταραχές στις πτήσεις που ακολούθησαν την έκρηξη του ηφαιστίου Puyehue της Χιλής συνέβαλαν σε μια πτώση από την αύξηση κατά 21,3% που είχε καταγραφεί τον Μάιο. Οι δείκτες πληρότητας για τη Λατινική Αμερική ανήλθαν στο 77,3% (από 73,8% τον Ιούνιο του 2010), κάτιπου θα βοηθήσει τους αερομεταφορείς της περιοχής να αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος καυσίμων.
– Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες παρουσιάζουν τη δεύτερη πιο ισχυρή αύξηση στη ζήτηση, με αύξηση 8,9% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2010. Το αδύναμο ευρώ οδηγεί σε μια ισχυρή τάση για εσωτερικό τουρισμό και πραγματοποίση επαγγελματικών ταξιδιών που σχετίζονται με την αύξηση των εξαγωγών.
– Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση 6,4% στη ζήτηση έναντι αύξησης 8,4% της δυναμικότητας και δείκτη πληρότητας 74,8%. Για δεύτερο συνεχή μήνα, αυξάνεται τόσο η ζήτηση όσο και η δυναμικότητα των μεσανατολικών αεροπορικών εταιρειών.
– Οι αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής είδαν την ανάπτυξη του 4,5% τον Μάιο να πέφτει στο 2,4%. Με αυστηρή πειθαρχία στη δυναμικότητά τους, οι αεροπορικές στην περιοχή εμφάνισαν δείκτη πληρότητας 85,3% -το υψηλότερο μεταξύ των περιφερειών.
– Στην περιοχή Ασίας / Ειρηνικού οι αερομεταφορείς είδαν τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 3,3%. Η αύξηση της ζήτησης κυμάνθηκε στο ήμισυ περίπου του παγκόσμιου μέσου όρου, λόγω της “σφιχτής” οικονομικής πολιτικής και των συνεπειών του σεισμού και του τσουνάμι στην Ιαπωνία. Η αδυναμία της Ιαπωνίας στη διεθνή αγορά αφαίρεσε 0,5% από την ανάπτυξη της περιοχής. Οι αερομεταφορείς της περιοχής καταγράφουν δείκτη πληρότητας 76,9%, 2,1 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
– Οι αφρικανικές αεροπροικές εταιρείες εξακολουθούν να βιώνουν την ασθενέστερες ζήτηση, με μείωση 2,9% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2010. Η συνεχιζόμενη πολιτική αναταραχή στη Βόρεια Αφρική είναι η κύρια αιτία της κακής απόδοσης που αντικατοπτρίζεται και στην πληρότητα, η οποία διαμορφώθηκε σε 64,7%, 3,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Τοπικές αγορές
– Η ζήτηση στην ιαπωνική εγχώρια αγορά εξακολουθεί να υποφέρει από τις συνέπειες του τσουνάμι και του σεισμού του περασμένου Μαρτίου, σημειώνοντας μείωση κατά 24,6% σε σύγκριση με τις επιδόσεις του προηγούμενου έτους. Το 24,6% αποτελεί παρόλα αυτά μια αργή βελτίωση σε σχέση με το -27,8% που καταγράφηκε τον Μάιο.
– Η Βραζιλία εμφάνισε αύξηση της ζήτησης στο εσωτερικό της χώρας κατά 15,1% έναντι του 2010, κάτι που  οφείλεται στη μεγφάλη αύξηση των εισοδημάτων των νοικοκυριών. Τη Βραζιλία ακολουθεί η Ινδία με αύξηση 14%. Και ενώ η αύξηση κατά 5% της Κίνας είναι επίσης εντυπωσιακή, αποτελεί σημαντική αλλαγή από την αύξηση κατά 14,6% του 2010 και την αύξηση κατά 10,4% τον Μάιο του 2011. Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη τοπική αγορά στον κόσμο, εξακολουθεί να έχει τεράστιες δυνατότητες. Όσον αφορά στις διεθνείς αγορές της Κίνας, η επιβράδυνση αυτή αντανακλά μια συμπίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, λόγω της “σφιχτής” οικονομικής πολιτικής.
– Οι ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της τοπικής αγοράς ταξιδίων, παρουσίασε αύξηση 1,3% τον Ιούνιο.

Η ΙΑΤΑ προβλέπει κέρδη 4 δισ. δολ. για τη βιομηχανία των αερομεταφορών το 2011, κάτι που αποτελεί μείωση κατά 78% από τα 18 δισ. δολ. που οι αεροπορικές εταιρείες απεκόμησαν το 2010. Σε προβλεπόμενα έσοδα 598 δισ. δολ., αυτό “μεταφράζεται” σε καθαρό περιθώριο της τάξεως του 0,7%. Με βάση με μια προβλέπόμενη μέση τιμή πετρελαίου στα 110 δολ./βαρέλι για το 2011 και τιμή των καυσίμων αεριωθουμένων στα 126,5 δολ./βαρέλι, ο λογαριασμός των καυσίμων της αεροπορικής βιομηχανίας αναμένεται να φτάσει τα 176 δισ. δολ., το 30% δηλαδή του κόστους.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024