Την συνεργασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με άλλες κυβερνήσεις σε θέματα εκπομπών διοξειδίου άνθρακα των αεροσκαφών ζήτησε η PATA (Pacific Asia Travel Association). Στην πρόσφατη μάλιστα ανεπίσημη συνάντηση του προέδρου και […]
Την συνεργασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με άλλες κυβερνήσεις σε θέματα εκπομπών διοξειδίου άνθρακα των αεροσκαφών ζήτησε η PATA (Pacific Asia Travel Association). Στην πρόσφατη μάλιστα ανεπίσημη συνάντηση του προέδρου και CEO<...>της PATA, κ. Peter de Jong, με τους υπουργούς Τουρισμού της Ε.Ε. στη Γερμανία, αναφέρθηκε πως “μερικοί ευρωπαίοι `policy makers` θέλουν να εφαρμόσουν ένα δικό τους σχέδιο, πριν επιτευχθεί μια παγκόσμια συμφωνία”. Ωστόσο, ο ίδιος ο κ. de Jong, προέτρεψε την Ε.Ε. να υποστηρίξει ένα “περιεκτικό σχέδιο για ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία”.
Αντί να περιοριστούν τα ταξίδια ή να επιβληθούν στην αεροπορική βιομηχανία επιπλέον φόροι, ο πρόεδρος της PATA πρότεινε στην Ε.Ε. να βελτιστοποιήσει τους ανεπαρκείς διαδρόμους εναέριας κυκλοφορίας και να εκσυγχρονίσει τα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας. Με αυτές τις ενέργειες, τόνισε, θα μειωθούν σημαντικά οι καταναλώσεις καυσίμων των αεροσκαφών και συνεπώς οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Για παράδειγμα, πρόσθεσε, παράγοντες ακαταλληλότητας σε παγκόσμια συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, όπως προσδιορίστηκε από τα Ηνωμένα Έθνη και φτάνουν το 12%, ισοδυναμούν με 13,5 δισ. δολάρια για σπάταλη κατανάλωση καυσίμων και με 73 εκατ. τόνους μη αναγκαίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.