Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΑνοδικές τάσεις για ταξίδια και διακοπές των Ελλήνων

Ανοδικές τάσεις για ταξίδια και διακοπές των Ελλήνων

Σημαντική προτεραιότητα για τους Έλληνες αποτελούν οι διακοπές και η πραγματοποίηση ταξιδιών, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της έκτης κατά σειρά έρευνας που διενήργησε η εταιρία ερευνών Kapa Research στα πλαίσια της 11ης έκθεσης Τουριστικό Πανόραμα 2006…

Σημαντική προτεραιότητα για τους Έλληνες αποτελούν οι διακοπές και η πραγματοποίηση ταξιδιών, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της έκτης κατά σειρά έρευνας<...>που διενήργησε η εταιρία ερευνών Kapa Research στα πλαίσια της 11ης έκθεσης Τουριστικό Πανόραμα 2006. Επίσης η έρευνα καταγράφει, ανοδικές τάσεις τόσο στον αριθμό και στη συχνότητα πραγματοποίησης ταξιδιών, όσο και στον σχετικό προϋπολογισμό των Ελλήνων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας και τα συγκριτικά στοιχεία των προηγούμενων ερευνών, καταγράφονται κάποιες αξιοσημείωτες μεταβολές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων, μεταξύ των οποίων:


  • Το 87% των Ελλήνων πραγματοποίησε ένα τουλάχιστον ταξίδι αναψυχής στην Ελλάδα (58,7%) ή στο εξωτερικό (6,8%), ενώ ποσοστό 21,5% δήλωσε ότι ταξίδεψε και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η τάση αυτή είναι ανοδική την τελευταία διετία ενώ σταθερά ανοδική είναι και η τάση των Ελλήνων που πραγματοποιούν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό. Το σχετικό ποσοστό φθάνει στο 45,3%.

  • Το 52,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δαπανά άνω των 900 ευρώ για τις διακοπές του ενώ ποσοστό 44,2% δηλώνει ότι δαπανά έως 900 ευρώ. Και στις δύο κατηγορίες καταγράφεται ανοδική τάση την τελευταία τριετία. Ποσοστό 17,7% δηλώνει ότι ξοδεύει για τις διακοπές του άνω των 1.500 ευρώ.

  • Ο μέσος όρος διάρκειας καλοκαιρινών διακοπών των Ελλήνων είναι οι 2 εβδομάδες (ποσοστό 24%). Το 16,3% κάνει διακοπές διάρκειας 10 ημερών. Συνολικά το 71,3% δηλώνει διάρκεια διακοπών έως έναν μήνα και ποσοστό 27,5% διάρκεια άνω του μήνα. Στην τελευταία κατηγορία (άνω του μήνα) καταγράφεται ανοδική τάση.
  • Επιβεβαίωση της τάσης διαμονής κυρίως σε ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες (33%) και δεύτερη επιλογή τα ξενοδοχεία (27%).
  • Σταθερά, μήνας διακοπών για τους Έλληνες παραμένει ο Αύγουστος (60%) με δεύτερη προτίμηση τον Ιούλιο (25,8%).


Σε ερώτημα για τις τρεις βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα, αναφέρθηκαν κατά σειρά, η αναβάθμιση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών, η καθαριότητα των τουριστικών προορισμών και η βελτίωση της συμπεριφοράς απέναντι στους τουρίστες.
Ειδικά όσον αφορά τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας, προκύπτουν μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Ένας στους δύο Έλληνες (51,2%) προγραμματίζουν για φέτος περίπου ίδιες διακοπές με πέρυσι (49,4% πέρυσι). Ποσοστό περίπου 31,7% δηλώνει ότι θα κάνει λιγότερες ή πιο οικονομικές διακοπές (33,9% στην έρευνα του 2005).
  • Η καθαριότητα, η τοποθεσία και η τιμή αποτελούν τα βασικότερα κριτήρια επιλογής καταλύματος, με αυτή τη σειρά προτίμησης.
  • Ραγδαία ανερχόμενη πηγή ενημέρωσης αναδεικνύεται το Internet. Αποτελεί πλέον την δεύτερη πηγή ενημέρωσης για την επιλογή καταλύματος μετά τις συστάσεις συγγενών και φίλων.

  • Σημαντικό είναι το ποσοστό (44,7%) όσων θεωρούν πως στην χώρα μας προσέχουν περισσότερο τους ξένους τουρίστες σε σχέση με τους Έλληνες.


Σημειώνεται ότι η έρευνα διενεργήθηκε με δείγμα 800 νοικοκυριών στο λεκανοπέδιο Αττικής στο διάστημα 2 έως 3 Μαΐου 2006.

Η 11η διοργάνωση της έκθεσης «Τουριστικό Πανόραμα», διοργανώνεται από τον Όμιλο Εξπρές-Καλοφωλιά, στον εκθεσιακό χώρο του Expo Athens, στην Ανθούσα και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 7 Μαΐου 2006.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024