Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΈρευνα κατά της Ελλάδας σχετικά με τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην Ολυμπιακή Αεροπορία

Έρευνα κατά της Ελλάδας σχετικά με τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην Ολυμπιακή Αεροπορία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τελικά την απόφασή της να προχωρήσει σε αναλυτική έρευνα των οικονομικών στοιχείων της Ολυμπιακής Αεροπορίας προκειμένου να διαπιστώσει αν μια σειρά από μέτρα ενίσχυσης που ελήφθησαν τα τελευταία χρόνια από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές για τη στήριξη της εταιρίας μπορούν να θεωρηθούν…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τελικά την απόφασή της να προχωρήσει σε αναλυτική έρευνα των οικονομικών στοιχείων της Ολυμπιακής Αεροπορίας προκειμένου<...> να διαπιστώσει αν μια σειρά από μέτρα ενίσχυσης που ελήφθησαν τα τελευταία χρόνια από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές για τη στήριξη της εταιρίας μπορούν να θεωρηθούν συμβατά προς το κοινοτικό Δίκαιο για την ελεύθερη αγορά.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στόχος της έρευνας της Επιτροπής είναι να διαπιστωθεί εάν τα πλεονεκτήματα (σε σχέση με τα ισχύοντα για τις άλλες εταιρίες) που παραχωρήθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο στην Ολυμπιακή Αεροπορία συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, κυρίως δε η μη εξόφληση φορολογικών χρεών το 2003, η χορήγηση προκαταβολής εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου για τη χρηματοδότηση της αναδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και η μη καταβολή (στο ελληνικό Δημόσιο) του τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των αεροδρομίων που εισπράττεται από τους επιβάτες. Παράλληλα, η Επιτροπή σκοπεύει, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, να εξακριβώσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το ελληνικό Δημόσιο δημιούργησε στο τέλος του 2003 τη νέα εταιρία με την επωνυμία `Ολυμπιακές Αερογραμμές`, η οποία ανέλαβε το πτητικό έργο της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Σε σχέση με το θέμα αυτό η Επιτροπή υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της ΕΕ ότι θεωρεί πως όλες οι εταιρίες που ανήκαν στον όμιλο αποτελούν μια και την αυτή επιχείρηση από την άποψη των κοινοτικών κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων, επισημαίνοντας παράλληλα ότι όλα τα στοιχεία του ενεργητικού της Ολυμπιακής Αεροπορίας (αεροσκάφη, προσωπικό), και στο μέλλον οι κλάδοι `συντήρηση` και `επίγεια εξυπηρέτηση`, μεταβιβάστηκαν ή πρόκειται να μεταβιβαστούν στη νέα εταιρία.

Στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή επισημαίνει ακόμη ότι η νέα εταιρία ανέκτησε τους διαθέσιμους χρόνους στα αεροδρόμια (slots), τα δικαιώματα κυκλοφορίας και τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας που κατείχε η Ολυμπιακή Αεροπορία. Αναφορικά με την κατάσταση αυτή, η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι αμφισβητεί τη νομιμότητα των πλεονεκτημάτων από τα οποία δύνανται να επωφεληθούν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, ως κληρονόμος της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και εκφράζει αμφιβολίες επί της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, η οποία δεν επιτρέπει να αξιολογηθεί εάν ο δυνητικός αγοραστής θα καταβάλει `εύλογο τίμημα`. Τέλος, η Επιτροπή ζητεί την επίσημη κατάργηση, πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2004, αρκετών από τα άρθρα του νόμου 96/1975, με τα οποία δημιουργείται καθεστώς παρεκκλίσεων εφαρμοζόμενων στην Ολυμπιακή Αεροπορία το οποίο, κατά τη γνώμη της, νοθεύει ή απειλεί να νοθεύσει τον ανταγωνισμό στο εσωτερικό της κοινής αγοράς.

Σχολιάζοντας την απόφαση αυτή η αντιπρόεδρος της Επιτροπής επιφορτισμένη με θέματα Μεταφορών και Ενέργειας, Επίτροπος Loyola De Palacio δήλωσε τα εξής: “Είναι πλέον καιρός να αντιδράσουμε: πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία που προσφέρεται στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Εάν η διαδικασία ιδιωτικοποίησης δεν διενεργηθεί σε πλήρη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η εταιρία θα πρέπει να τεθεί υπό εκκαθάριση, όπως συνέβη με άλλες εταιρίες στη λειτουργούσα υπό συνθήκες ανταγωνισμού αγορά αεροπορικών μεταφορών”. Καταλήγοντας όμως η Ισπανίδα Επίτροπος αναφέρει πως είναι σίγουρη ότι “η ελληνική κυβέρνηση θα συνεργαστεί πλήρως με την Επιτροπή προκειμένου να αποφευχθούν τα σφάλματα που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση”.

Ο υπουργού Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης αφού ενημερώθηκε για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι “η ελληνική κυβέρνηση ασφαλώς θα σεβαστεί την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά κατέστησε σαφές προς πάσα κατεύθυνση, ότι σε κάθε περίπτωση θα καταβάλει κάθε προσπάθεια στα μέτρα πλέον του εφικτού, για τη σωτηρία της εταιρίας”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024