Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΚαι η κόντρα για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές καλά κρατεί…
Ν.Δ. - ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Και η κόντρα για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές καλά κρατεί…

Οξύτατη επίθεση κατά της Κυβέρνησης και των Υπουργών της άσκησαν στη προχτεσινή τους συνέντευξη για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αμφισβητώντας τα σχέδια και τις προθέσεις της Ν.Δ. για τη βιωσιμότητα και λειτουργία του εθνικού μας αερομεταφορέα, λίγες μέρες μάλιστα μετά την ανακοίνωση της εταιρίας…

Οξύτατη επίθεση κατά της Κυβέρνησης και των Υπουργών της άσκησαν στη προχτεσινή τους συνέντευξη για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αμφισβητώντας τα<...> σχέδια και τις προθέσεις της Ν.Δ. για τη βιωσιμότητα και λειτουργία του εθνικού μας αερομεταφορέα, λίγες μέρες μάλιστα μετά την ανακοίνωση της εταιρίας για εξορθολογισμό του πτητικού της προγράμματος με περικοπές σε δρομολόγια εξωτερικού.

Ακολούθησε απάντηση του Υπουργού Μεταφορών, στην οποία ανταπάντησαν, με τη σειρά τους, εκπρόσωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποδεικνύοντας στον ελληνικό λαό για ακόμη μια φορά πως η κόντρα για το θέμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών καλά κρατεί… εν αναμονεί δε των όποιων εξελίξεων.

“Δυστυχώς τα τελευταία 5 χρόνια η ιστορική εταιρία όχι μόνο δεν είχε τη βοήθεια της πολιτείας ως όφειλε και είχε χρέος, αλλά τουναντίον η ελληνική πολιτεία λειτούργησε εχθρικά προς όφελος άλλου συμφέροντος” ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα μεταφορών και επικοινωνιών κ. Νίκος Σηφουνάκης.

“Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας” συνέχισε “από την επομένη των εκλογών της 7ης Μαρτίου του 2004 με μεθοδευμένο τρόπο προχώρησε στην απαξίωση της εταιρίας, με τελικό στόχο τη συρρίκνωσή της και την οριστική διάλυσή της. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεσης της Θεσσαλονίκης το 2005 προανήγγειλε το κλείσιμό της. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάντησε τελικά τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, άγονη γραμμή. Οι κυβερνώντες συμπεριφέρθηκαν ως τροχονόμοι των συμφερόντων που ανταγωνίζονται τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Έπαιξαν με την ασφαλέστερη εταιρία αερομεταφορών στον κόσμο, όπως περίπου έπαιξαν με τις άγονες γραμμές στο Αιγαίο στην ακτοπλοΐα και όπως έπραξε ο κ. Παυλίδης και ακύρωσε τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επίλυση του προβλήματος των άγονων γραμμών, με τον ίδιο τρόπο το ίδιο έπραξε και τώρα η κυβέρνηση με τον εθνικό αερομεταφορέα”.

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές σύμφωνα με το επιχειρησιακό τους πρόγραμμα και σχέδιο, όφειλαν, όπως υποστήριξε ο κ. Σηφουνάκης, να διαθέτουν 46 αεροσκάφη για την οριακή κάλυψη των αναγκών, εκ των οποίων τα 25 μεσαίων αποστάσεων. Το 2008 διαθέτει μόλις 15.

Μόνο το πρώτο πεντάμηνο του 2008 ακυρώθηκαν 6.050 πτήσεις και χάθηκαν 140.985 επιβάτες, που μεταπήδησαν στην ανταγωνίστρια εταιρία, με αποτέλεσμα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές να περάσουν στη δεύτερη θέση στο αερομεταφορικό έργο εσωτερικού.

Σήμερα κατέχουν το 40% της εσωτερικής αγοράς έναντι του 60% που κατείχαν πριν από 3 χρόνια. Υπολογίζεται ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου καθημερινά θα ματαιώνονται 15 πτήσεις, ενώ άλλες 30 θα αλλάζουν ώρες αναχώρησης και διαδρομές. Μόνο το 2008 η ζημιά των Ολυμπιακών Αερογραμμών υπολογίζεται να φτάσει τα 180 εκατ. ευρώ, πρόσθεσε.

Με τη σειρά του, οξύτατες βολές κατά της Κυβέρνησης, αλλά και του ίδιου του Υπουργού Μεταφορών, επέρριψε και ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Χάρης Τσιόκας.

“Η Ελλάδα, ο κ. Χατζηδάκης” ανέφερε, μεταξύ άλλων, “επέλεξαν τον τριτοκοσμικό τρόπο επίλυσης ενός σοβαρού και υπαρκτού προβλήματος. Τη διάλυση την εκποίηση και την απαξίωση. Αυτό κάνουν. Υπηρετεί για μια ακόμα φορά ο κ. Χατζηδάκης τους ανταγωνιστές και όχι τον ανταγωνισμό.

Συγκεκριμένα, ενώ η Ελλάδα όφειλε να διεκδικήσει μια στρατηγική που την είχε χαράξει από τη δεκαετία του 2000 στα πλαίσια των ανταποδοτικών οφειλών από το ελληνικό δημόσιο για την Ολυμπιακή, για υπηρεσίες που προσφέρει στις άγονες γραμμές, για τη μετεγκατάσταση, ενώ έπρεπε να υπερασπιστεί τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Ενώ η Ελλάδα όφειλε να αξιοποιήσει τις πρωτόδικες αποφάσεις του Πρωτοδικείου των Βρυξελών προκειμένου να κερδίσει τα 800 εκατομμύρια ευρώ που προδικάστηκαν ως οφειλή του δημοσίου προς την Ολυμπιακή Αεροπορία ο κ. Χατζηδάκης στους 10 μήνες της θητείας του απαλλοτρίωσε αυτό το δικαίωμα και συζητάει τη δημιουργία μιας εταιρίας – κουφάρι της ΠΑΝΘΕΟΝ, η οποία στην ουσία καλείται να υποκαταστήσει την Ολυμπιακή με μειωμένης αξιοπιστίας υπηρεσίες και με μειωμένο έργο.

Αυτό δεν μπορεί να είναι για μας νοητό. Είναι κόκκινη γραμμή. Δεν το δεχόμαστε δεν το δέχεται η ελληνική κοινωνία, δεν το δέχονται οι εργαζόμενοι, δεν το δέχονται οι παραγωγικές δυνάμεις. Εμείς θεωρούμε ότι η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει τα νόμιμά της όπως κάνουν όλες οι χώρες”.

Χατζηδάκης: Μόνη λύση για το ΠΑ.ΣΟ.Κ. η επέκταση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων μιας ζημιογόνου εταιρίας

«Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. σήμερα μας υπενθύμισε για μία ακόμα φορά πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα, που αντιμετωπίζει η Ολυμπιακή. Πρόβλημα δομικό, που υφίσταται εδώ και πάρα πολλά χρόνια με όλες τις κυβερνήσεις και το οποίο είναι φυσικό να επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου και με τη διεθνή οικονομική κρίση”. Σχολίασε, μεταξύ άλλων, σε δηλώσεις του για τη συνέντευξη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης.

“Αυτό το πρόβλημα” συμπλήρωσε, “επιδιώκει να αντιμετωπίσει εκ βάθρων η κυβέρνηση μέσα από δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία άλλη υγιής Ολυμπιακή, που δεν θα έχει τα δομικά προβλήματα της σημερινής εταιρίας και η οποία θα είναι ελκυστική σε αξιόπιστους επενδυτές. Πολιτική της κυβέρνησης, όπως έχω σημειώσει σχηματικά, είναι να κρατήσουμε το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής και να απαλλαγούμε από τα χρέη. Και η λύση αυτή θα βρεθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, μένοντας πιστοί, όπως και στην περίπτωση του ΟΣΕ, στο δρόμο των διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων”.

Διερωτώμενος ο κ. Υπουργός είπε χαρακτηριστικά: “ποια είναι η πολιτική του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Διότι ενώ όχι μόνο συμφωνούμε στη διάγνωση του προβλήματος, αλλά το ΠΑΣΟΚ υπερθεματίζει κιόλας ως προς την έκταση του, η μόνη λύση που φαίνεται να προτείνει είναι η επέκταση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων μιας ζημιογόνου εταιρείας. Αυτό διεκδικεί πατέντα στη διαχείριση οικονομικών κρίσεων».

Σηφουνάκης: Ολιγόλογη και μη περιεχομένου η απάντηση Χατζηδάκη

Ανταπαντώντας στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Χατζηδάκη, ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών, κ. Νίκος Σηφουνάκης ανέφερε: “Η ολιγόλογη απάντηση και μη περιεχομένου, του υπουργού κ. Χατζηδάκη υποτιμά και τον ίδιο. Στην συνέντευξη Τύπου που παραχωρήσαμε, θέσαμε σαφή ερωτήματα και καταθέσαμε συγκεκριμένα στοιχεία για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης να συρρικνώσει και στη συνέχεια να διαλύσει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Δυστυχώς, οι θέσεις του υπουργού είναι γνωστές από την εποχή που ήταν Ευρωβουλευτής, μιας και με τις τότε ενέργειές του γνωρίσαμε πόσο πιστεύει στην ανάγκη ύπαρξης του Εθνικού Αερομεταφορέα.

Καλούμε την κυβέρνηση να αναστείλει τον σχεδιασμό της για τη διάλυση της Ολυμπιακής και να βρει λύσεις που συνάδουν με τις ανάγκες της χώρας και λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητές της”.

Παπακωνσταντίνου: Απαντάμε στον κ. Χατζηδάκη ότι υπάρχουν βιώσιμες λύσεις, απολύτως συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο

“Tο πρόβλημα του κ. Χατζηδάκη είναι να θεωρεί ότι όλες οι δημόσιες επιχειρήσεις είναι ζημιογόνες από τη φύση τους, και ότι ο μόνος τρόπος για να μην είναι ζημιογόνες είναι να πουληθούν. Είναι μια πολύ απλή λογική, πολύ καθαρή αλλά απλοϊκή και λανθασμένη” σχολίασε ο εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ, κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Και συνέχισε: “Κάποιες δημόσιες επιχειρήσεις -και εδώ για παράδειγμα έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν, στα αστικά λεωφορεία-, είναι παντού στον κόσμο ελλειμματικές. `Αλλες δεν έχουν λόγο να είναι ελλειμματικές και μπορεί κανένας να βελτιώσει τη διαχείρισή τους για να είναι κερδοφόρες. Το να βάλει κανένας σε ένα σακί όλες τις επιχειρήσεις είναι εντελώς λανθασμένο.
Εμείς αποδείξαμε στο παρελθόν, γιατί υποθέτω πως αναφέρεστε στη συνέντευξη που δώσαμε για την Ολυμπιακή Αεροπορία, αποδείξαμε στο παρελθόν ότι παρά τα όποια λάθη έγιναν στην Ολυμπιακή -και δημοσίως έχουμε πει και εμείς ότι έχουν υπάρξει λάθη στο παρελθόν-, εμείς επιχειρήσαμε να ανατάξουμε την Ολυμπιακή Αεροπορία, επιχειρήσαμε να φτιάξουμε ένα καλύτερο αερομεταφορέα, ο οποίος θα λειτουργεί σε μια ανταγωνιστική αγορά.

Εμείς θέλουμε τον ανταγωνισμό. Τον ανταγωνισμό σε όφελος του πολίτη, τον ανταγωνισμό όμως που αναγνωρίζει ότι η χώρα μας έχει και ορισμένες ιδιαιτερότητες. Η χώρα μας δεν είναι Βέλγιο. Η χώρα μας έχει νησιά, έχει απομακρυσμένες περιοχές, έχει ειδικές συνθήκες και για τις ειδικές συνθήκες χρειάζονται συγκεκριμένες λύσεις. Αυτές τις λύσεις φαίνεται πως αγνοεί η κυβέρνηση ή δεν θέλει να τις προτείνει.

`Αρα στον κ. Χατζηδάκη εμείς απαντάμε ότι υπάρχουν βιώσιμες λύσεις, οι οποίες είναι απολύτως συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο, είναι απολύτως συμβατές με τις συνθήκες μιας σύγχρονης ανταγωνιστικής αγοράς αερομεταφορών, πολιτική βούληση χρειάζονται και μερικές κινήσεις.

Αυτή η κυβέρνηση πολιτική βούληση δεν έχει και κάνει όλες τις κινήσεις που χρειάζεται για να καταλήξει στην απαξίωση, τόσο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, όσο και στους σιδηροδρόμους και σε άλλους τομείς των δημοσίων επιχειρήσεων”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024