Τελευταία νέα
HomeΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαFraport: Κανένα πρόβλημα στην αεροπορική τουριστική κίνηση της Κέρκυρας από τη σύρραξη στην Ουκρανία
Αεροδρόμια

Fraport: Κανένα πρόβλημα στην αεροπορική τουριστική κίνηση της Κέρκυρας από τη σύρραξη στην Ουκρανία

Η έως τώρα ζήτηση slots το Αεροδρόμιο Κέρκυρας, σε σχέση με το 2019, παρουσιάζει αύξηση 43% για τον Απρίλιο, 35% για τον Μάιο, 50% για τον Ιούνιο και 58-59% για τον Ιούλιο και Αύγουστο.

Ο βουλευτής Κέρκυρας ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. κ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης επισκέφθηκε τον διευθυντή της Fraport Greece στο Αεροδρόμιο “Ιω. Καποδίστριας” της Κέρκυρας, κ. Σπύρο Κωστούρο, εν όψει έναρξης της τουριστικής περιόδου. Ο βουλευτής ζήτησε να ενημερωθεί για τις εκτιμήσεις για την τουριστική κίνηση ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου, τυχόν επιπτώσεις στις αφίξεις τουριστών εξαιτίας της σύρραξης στην Ουκρανία και της συνεχιζόμενης ακρίβειας, αλλά και τις προθέσεις της εταιρείας για την επίλυση προβλημάτων αρμοδιότητάς της, όπως την ανεπάρκεια θέσεων στάθμευσης πέριξ του αεροδρομίου και χώρων αναμονής επιβατών κ.λπ.

Αισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις για την τουριστική κίνηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport, αλλά και τις εκτιμήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με την ενημέρωση, που είχε ο βουλευτής από την ΥΠΑ οι ιαφίξεις θα αυξηθούν τα μέσα Απριλίου, τον Μάιο, θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση, η οποία θα κορυφωθεί από τον Ιούνιο και μετά, ενώ υπάρχει αυξητικό ενδιαφέρον και για αφίξεις ιδιωτικών τζετ. Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις της Fraport, η έως τώρα ζήτηση slots (χρονοθυρίδων) στο αεροδρόμιο Κέρκυρας, σε σχέση με το 2019, παρουσιάζει αύξηση 43% για τον Απρίλιο, 35% για τον Μάιο, 50% για τον Ιούνιο και 58-59% για τον Ιούλιο και Αύγουστο. Υπάρχει επίσης η εκτίμηση ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα για την τουριστική κίνηση της Κέρκυρας μέσω αερολιμένα, από την σύρραξη στην Ουκρανία. Οι παρούσες συγκυρίες επηρεάζουν μεν αρνητικά τις αφίξεις τουριστών από Ουκρανία, Ρωσία ενδεχομένως και άλλες χώρες που γειτνιάζουν με αυτές, όπως Πολωνία και Ρουμανία, το ποσοστό όμως αυτό θα αναπληρωθεί από αφίξεις τουριστών από άλλα κράτη.

Ο κ. Κωστούρος ενημέρωσε επίσης τον κ. Αυλωνίτη για τα επικείμενα έργα αναβάθμισης των διαδρόμων προσγείωσης (διανοίξεις, παρεμβάσεις εκατέρωθεν των διαδρόμων, επιστρώσεις κ.λπ.), τα οποία κρίθηκαν απαραίτητα για την ασφάλεια της αεροπλοΐας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, καθώς και για τη διαδικασία απαλλοτριώσεων που αφορά στην αποκατάσταση της Περιοχής Ασφαλείας Τέλους Διαδρόμου (προς την οδό Επτανήσου και τις Εργατικές Κατοικίες στις Κουλίνες). Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και με την ολοκλήρωση αναμένεται να κλείσει οριστικά ο δρόμος που διέρχεται από το αεροδρόμιο και η κίνηση  να διεξάγεται πλέον από την Παράκαμψη Αεροδρομίου.

Τέλος, αναφορικά με τα δομικά προβλήματα του αεροδρομίου ο κ. Αυλωνίτης τόνισε ότι σε ένα σύγχρονο αερολιμένα θα πρέπει να εξευρεθεί χώρος για τη στάση ή στάθμευση των ΙΧ του επιβάτη ή του συνοδού, καθώς και θέσεις αναμονής των επιβατών, προφυλαγμένες από τις καιρικές συνθήκες, η απουσία των οποίων -όταν ο αερολιμένας ήταν κρατικός- είχε προκαλέσει αυστηρότατη κριτική. Ο κ. Κωστούρος ενημέρωσε ότι θα υπάρξουν αλλαγές στους χώρους στάθμευσης από την επόμενη χρονιά, με σχεδιασμό που προβλέπει θέσεις για ΙΧ, λεωφορεία, και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ενώ θα υπάρξει σχετική διευθέτηση για τα ταξί του αεροδρομίου.

Ακόμη, ο κ. Αυλωνίτης συναντήθηκε με την αερολιμενάρχη κα Ελένη Μακρή, τον πρόεδρο του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΑ, κ. Δημήτρη Ρούσσο, τον πρόεδρο του Σωματείου Υπαλλήλων Υ.Π.Α. κ. Γιάννη Γκόγκα και εργαζόμενους. “Η ΥΠΑ Κέρκυρας αντιμετωπίζει πληθώρα προβλημάτων εξαιτίας της απαξίωσης στη λειτουργία της, η οποία γίνεται εμφανής από την αδιαφορία για τη συντήρηση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και την άρνηση αγοράς νέων σύγχρονων συστημάτων, παρά τις εκκλήσεις των εργαζομένων. Οι υπάλληλοι ευρισκόμενοι σε απόγνωση, αναγκάζονται να εφευρίσκουν τρόπους και μεθόδους για τη λειτουργία ενός παρωχημένου εξοπλισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι έχει τεθεί εκτός λειτουργίας ένα σημαντικό υποσύστημα του Ραντάρ, λόγω βλάβης που υπέστη και δεν έχει επισκευαστεί από το Δεκέμβριο του 2021, γιατί η ΥΠΑ δε δαπανά 800 ευρώ (!) για την προμήθεια νέων τροφοδοτικών”, λέει ο κ. Αυλωνίτης.

“Εξίσου σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ λόγω της υποστελέχωσης, καθώς δεν έχουν γίνει προσλήψεις εδώ και πολλά χρόνια. Συνεπεία των ελλείψεων, η υστέρηση λειτουργίας στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, με την Ελλάδα να κατέχει την πιο υψηλή θέση στις καθυστερήσεις πτήσεων(!)

Τέλος, σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το κενό που έχει δημιουργηθεί στους αερολιμενικούς ελέγχους, αρμοδιότητα που δόθηκε κεντρικά στην Α.Π.Α. (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) για τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Βάσει αυτού για τη διενέργεια επιθεωρήσεων απαιτείται έλευση κλιμακίου από την Αθήνα, κατόπιν ενημέρωσης των ελεγχομένων, με αποτέλεσμα η παρουσία και εποπτεία του κράτους να είναι ανύπαρκτη ή ελλιπής. Ειδικά σε αεροδρόμια, όπως της Κέρκυρας που διαθέτει έμπειρους αερολιμενικούς υπαλλήλους, μια παρούσα και επαρκώς στελεχωμένη Α.Π.Α. κρίνεται άκρως απαραίτητη, καθώς θα εξασφάλιζε την τήρηση της νομιμότητας, της ασφάλειας των πτήσεων και των δικαιωμάτων των επιβατών”.

“Η απαξίωση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη απέναντι στις κρατικές δομές έχει φτάσει στο απροχώρητο, κι όταν μιλάμε για θέματα ασφάλειας με άμεσο αντίκτυπο και στην τουριστική οικονομία δεν μπορούμε να μένουμε θεατές. Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας αποτελεί πύλη εισόδου στη χώρα μας με διεθνείς πτήσεις και προσφορά υπολογίσιμης ροής εσόδων στα ταμεία του Κράτους. Οι εργαζόμενοι της Υ.Π.Α. δικαίως είναι αγανακτισμένοι”, δήλωσε ο βουλευτής και δεσμεύτηκε ότι θα αναδείξει, μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, το θέμα.

Στη φωτογραφία, ο βουλευτής Κέρκυρας ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. κ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης (δεξιά) με τον διευθυντή της Fraport Greece στο Αεροδρόμιο “Ιω. Καποδίστριας” της Κέρκυρας, κ. Σπύρο Κωστούρο.

 
15/07/2024
12/07/2024
11/07/2024
10/07/2024
09/07/2024
08/07/2024