Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΕπίκαιρη επερώτηση βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές
Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα

Επίκαιρη επερώτηση βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κ. Κωστή Χατζηδάκη, κατέθεσαν προχτές 48 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μέλη του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών, με θέμα: «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει θέσει σε εφαρμογή ένα μεθοδευμένο και συστηματικό σχέδιο απαξίωσης…

Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κ. Κωστή Χατζηδάκη, κατέθεσαν προχτές 48 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μέλη του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών, με θέμα: «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει θέσει<...>σε εφαρμογή ένα μεθοδευμένο και συστηματικό σχέδιο απαξίωσης, συρρίκνωσης και τελικά διάλυσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών».

“Η Κυβέρνηση της Ν.Δ.”, όπως υποστήριξαν οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, “με πράξεις, παραλείψεις και επικοινωνιακά τρικ επιχειρεί:


  • Να υποστείλει την Ελληνική σημαία από τους ουρανούς και να διαπραγματευτεί ένα αδειανό και συρρικνωμένο «κουφάρι» ως δήθεν πώληση.

  • Να παρουσιάσει ως «συμβιβασμό» την άκριτη πειθάρχησή της σε «λόμπι» των αερομεταφορών που εκ των πραγμάτων επιχειρούν να διαμορφώσουν προς όφελος τους ένα νέο ολιγοπωλιακό περιβάλλον στον τομέα των αερομεταφορών διευρύνοντας τα μερίδια αγοράς τους.
  • Να «φορτώσει» την ευθύνη της νέας γενιάς των ελλειμμάτων στην Ελληνική κοινωνία που η ίδια δημιούργησε προκειμένου ανώδυνα να «δωρίσει» και μάλιστα άνευ όρων «χρυσοφόρα» μερίδια αγοράς σε υποχρεώσεις της”.


  • Είναι χαρακτηριστικό, επεσήμαναν, ότι λόγω κακοδιοίκησης και μόνο στη 5ετή διακυβέρνηση της Ν.Δ. τα ελλείμματα των Ο.Α. από μηδενική βάση έφτασαν να ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ.

    Και πρόσθεσαν: Πανάκριβες χρονομισθώσεις αεροσκαφών, απώλεια χρυσοφόρων slots, κακοδιοίκηση, υποβάθμιση συγκριτικών πλεονεκτημάτων αξιοπιστίας και ασφάλειας αποκαλύπτουν την πραγματική «πολιτική» της Ν.Δ. στον Όμιλο της Ολυμπιακής. Ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν υπηρέτησε τον ανταγωνισμό αλλά τους ανταγωνιστές αποδεικνύεται και από τις παρακάτω αποδείξεις:

    • Απαξίωση της κερδοφόρας Τεχνικής Βάσης που ας σημειωθεί το Υψηλού επιπέδου τεχνικό προσωπικό και οι σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές αποτελούν πόλο έλξης πολλών ξένων εταιριών που επιθυμούν μόνιμες συνεργασίες που θα μπορούσαν να αποφέρουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο ταμείο της εταιρίας. Σήμερα 5 χρόνια μετά οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό δεν επιτρέπουν συμφωνίες για συντηρήσεις αεροσκαφών και οι οικονομικές απώλειες ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Απόδειξη της εσκεμμένης επιλογής της Ν.Δ. και του Υπουργείου Μεταφορών -Επικοινωνιών για απαξίωση και παραχώρηση του κερδοφόρου αυτού τμήματος της Ο.Α. είναι η έγκριση για δημιουργία «ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ» Τεχνικής Βάσης από ανταγωνιστές στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.
    • Καίριο πλήγμα για την Ο.Α. συνιστά και η αποσπασματική προσπάθεια της Κυβέρνησης να πουλήσει και μάλιστα «έναντι πινακίου φακής» κερδοφόρες εταιρίες του Ομίλου, όπως είναι οι εταιρίες καυσίμων, ενώ γνωρίζει ότι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα στρατηγικής σημασίας και μέρος μιας βιώσιμης συνολικής λύσης.
    • Από το γεγονός ότι οι Ο.Α. κατέστησαν πλέον ουραγοί έναντι των ανταγωνιστών τους, αφού για πρώτη φορά στην πενηντάχρονη ιστορία τους απώλεσαν τα πρωτεία διακίνησης επιβατών στο εσωτερικό αερομεταφορικό έργο. Για παράδειγμα μόνο από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάιο χάθηκαν πάνω από 6000 πτήσεις προς όφελος των ανταγωνιστών. Αλλά το ίδιο μεγάλες είναι και οι απώλειες που καταγράφονται στο εξωτερικό. Για παράδειγμα η Σόφια παρουσιάζει απώλεια μεριδίου 4%. Η Στουτγάρδη παρουσιάζει απώλεια μεριδίου 17% κ.τ.λ. Ήδη χάθηκαν χωρίς να αναληφθούν οι κάθε είδους ευθύνες τα slots των αεροδρομίων Gatwick του Λονδίνου, του Μονάχου και το αντίστοιχο της βραδινής πτήσης προς Φραγκφούρτη. Κινδυνεύουν άμεσα να χαθούν τα slots στη Βιέννη, τη Γενεύη, τη Σόφια, το `Αμστερνταμ κ.τ.λ.”.

    Σύμφωνα με τους βουλευτές, το ότι η Ν.Δ. και ο Υπουργός Μεταφορών – Επικοινωνιών υπηρετούν με σχέδιο επιδιώξεις που βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον τον ανταγωνισμό και το ρόλο της χώρας στο τομέα των αερομεταφορών αποδεικνύεται από τα εξής γεγονότα:


    • Ότι με την ανάληψη της Κυβέρνησης η Ν.Δ. δέχθηκε να «παρουσιάσει» στην Ε.Ε. τις Ο.Α. ως συνέχεια της Ο.Α. με αποτέλεσμα να φορτώσει με χρέη που αναίτια δημιούργησε, μια νέα εταιρία χωρίς ελλείμματα και με διασφαλισμένο το σύνολο του πτητικού έργου.
    • Ότι ταυτίστηκε με τις απόψεις του Επιτρόπου κ. Μπαρό και των αντίστοιχων «λόμπι» θέτοντας σε διαπραγμάτευση δικαιώματα που έτσι και αλλιώς η Ελληνική δικαιοσύνη έχει αναγνωρίσει ως οφειλές του Ελληνικού δημοσίου προς την Ολυμπιακή, που δύσκολα και μετά από χρόνια, Ευρωπαϊκό δικαστήριο μπορεί να αμφισβητήσει.
    • Το ότι όχι μόνο δεν αξιοποίησε ούτε διαμόρφωσε στα 5 χρόνια κανένα σχέδιο βιώσιμης εξυγίανσης αλλά προχώρησε σε διασπάθιση της δημόσιας περιουσίας με:

      • μείωση του στόλου των αεροσκαφών

      • συρρίκνωση γραμμών και εκχώρηση τους άνευ όρων σε ανταγωνιστές

      • υπερτιμημένες μισθώσεις αεροσκαφών

      • με κακοδιοίκηση και δημιουργία άνευ λόγου νέας γενιάς ελλειμμάτων

      • με ετεροβαρή ανάπτυξη του προσωπικού

      • με την δημιουργία της «ΠΑΝΘΕΟΝ» που το μετοχικό της κεφάλαιο εξανεμίστηκε χωρίς καν μέχρι σήμερα να έχει πραγματικό αντικείμενο.


    Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έχοντας υπόψη το νέο Παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό Περιβάλλον και τους ανταγωνισμούς που διαμορφώνονται στο νέο καταμερισμό του αερομεταφορικού έργου αρνείται την πολιτική της παραίτησης της χώρας από τις διαδικασίες αναδιαμόρφωσής του. Αρνείται την λογική της παραίτησης από τις στρατηγικές συμμαχίες και από τα νέα επενδυτικά σχήματα που διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, στο χαμηλότερο δυνατό κόστος και με υψηλότερους δείκτες ασφάλειας. Αρνείται τη μετάλλαξη της Ολυμπιακής σε μια συρρικνωμένη εταιρία τύπου charter με μειωμένα αντικείμενα και δείκτες ασφάλειας, όπως επιδιώκει η Ν.Δ. και προσωπικά ο κ. Καραμανλής.

    Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με τις πρωτοβουλίες του επιδιώκει τη διασφάλιση του ανταγωνισμού προς όφελος του πολίτη και όχι των ανταγωνιστών με όφελος την κερδοσκοπία και επίπτωση στην ασφάλεια, την αγορά και τη χώρα. Στην πολιτική αντιπαράθεση για το νέο περιβάλλον των αερομεταφορών το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν επιλέγει τον δρόμο του «παθητικού δέκτη» και του «πειθαρχημένου τροχονόμου» των επιδιώξεων των διάφορων «λόμπι» των αερομεταφορών. Για το ΠΑ.ΣΟ.Κ. υπάρχει άλλος δρόμος που διασφαλίζει τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τη χώρα τους πολίτες, τον όμιλο της Ολυμπιακής.

    Για το ΠΑ.ΣΟ.Κ. όπως τόνισε ο Πρόεδρος Γ. Παπανδρέου: «Το μέλλον της Ολυμπιακής είναι το σχέδιο για την βιωσιμότητα της, δηλαδή η πολιτική βούληση για τον επανασχεδιασμό της επιχειρησιακής της ανταγωνιστικότητας και η διαπραγμάτευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου ακόμη εκκρεμεί η διεκδίκηση του συμψηφισμού των οφελών στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο.

    Και αυτό σημαίνει μεταξύ των άλλων την κατοχύρωση υγιούς ανταγωνισμού στις αερομεταφορές και αποτροπή δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων. Την καθιέρωση ενιαίου αποτελεσματικού μάνατζμεντ και την ανάληψη μεγαλύτερης συμμετοχής και ευθύνης από το προσωπικό της με συλλογικές διαπραγματεύσεις και κοινωνικά συμβόλαια. Τον εξορθολογισμό του δικτύου και του στόλου. Την εξέλιξη της τεχνικής βάσης σε τεχνικό επισκευαστικό κέντρο της Μεσογείου. Τη στρατηγική συνεργασία με διεθνείς αερομεταφορές».

    Κατόπιν όλων των παραπάνω, οι βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., επερώτησαν τον κ. Υπουργό:


    • Για τις ευθύνες συστηματικής απαξίωσης και διάλυσης του Ομίλου της Ολυμπιακής.
    • Για τις ευθύνες δημιουργίας νέας γενιάς ελλειμμάτων στις Ο.Α.
    • Για τις ευθύνες δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων στις αερομεταφορές της χώρας που επιβαρύνουν ήδη τους πολίτες, τον τουρισμό και τη χώρα.
    • Για τη νομιμότητα έκδοσης άδειας τεχνικής βάσης σε ανταγωνιστή αλλά και τους λόγους που δεν διασφαλίστηκε το πλεονέκτημα της δημόσιας περιουσίας.
    • Για το μετοχικό κεφάλαιο της «ΠΑΝΘΕΟΝ» και τους λόγους που συρρικνώθηκε.
    • Για την απαξίωση και τα εγχειρήματα εκποίησης κερδοφόρων τμημάτων του Ομίλου της Ολυμπιακής, γεγονότα που αποδεικνύουν το πραγματικό σχέδιο της Ν.Δ. να υπηρετήσει υποχρεώσεις της άσχετες με το δημόσιο συμφέρον και την εξυγίανση της εταιρίας.
    • Για τη μειωμένης απόδοσης στρατηγική υπεράσπισης των Ελληνικών συμφερόντων στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
    • Για τις κάθε είδους ευθύνες στη περίπτωση που στη θέση του Ομίλου της Ολυμπιακής ανακοινώσει η Ν.Δ. δημιουργία «εταιρίας» μειωμένου αντικειμένου και προσδοκιών – δώρο στους ανταγωνιστές.
    • Για τον καταλογισμό των ευθυνών από την απώλεια των slots και τις πανάκριβες μισθώσεις.
    • Για την εγκατάλειψη ενός σχεδίου βιωσιμότητας και εξυγίανσης ολόκληρου του Ομίλου της Ολυμπιακής.
    • Για τις πολλαπλές ευθύνες της Ν.Δ. και του Υπουργείου Μεταφορών – Επικοινωνιών που με πράξεις και παραλήψεις παραιτεί την χώρα από το σχέδιο ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών, τη σύνδεση με τα Ευρωπαϊκά δίκτυα και τη μετεξέλιξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής.


    Επερωτώντες Βουλευτές ήταν οι κ.κ. Τσιόκας Θεοχάρης, Αηδόνης Χρήστος, Αθανασιάδης Αλέξανδρος, Αλευράς Αθανάσιος, Ανδρουλάκης Δημήτρης, Αντωνίου Αντωνία, Αποστολάκη Μιλένα, Αργύρης Ευάγγελος, Γείτονας Κωνσταντίνος, Γερανίδης Βασίλης, Γκερέκου Αγγελική, Γρηγοράκος Λεωνίδας, Δημαράς Ιωάννης, Διαμαντίδης Ιωάννης, Δριβελέγκας Ιωάννης, Ευθυμίου Πέτρος, Ζωΐδης Νικόλαος, Καρανίκας Ηλίας, Κατρίνης Μιχάλης, Κατσέλη Λούκα, Κεγκέρογλου Βασίλης, Λαμπίρης Ηλίας, Μανιάτης Ιωάννης, Μερεντίτη Αθανασία, Μπεγλίτης Παναγιώτης, Μωραΐτης Αθανάσιος, Νασιώκας Έκτορας, Ντόλιος Γιώργος, Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα, Παπαδόπουλος Αλέξανδρος, Καρχιμάκης Μιχάλης, Παπουτσής Χρήστος, Περλεπέ – Σηφουνάκη Αικατερίνη, Ράπτη Συλβάνα, Ρόβλιας Κωνσταντίνος, Σακοράφα Σοφία, Σηφουνάκης Νικόλαος, Σκουλάκης Εμμανουήλ, Σπηλιόπουλος Κωνσταντίνος, Στρατάκης Εμμανουήλ, Τιμοσίδης Μιχάλης, Φλωρίδης Γιώργος, Χάιδος Χρήστος, Χριστοφιλοπούλου Εύη, Χρυσοχοΐδης Μιχάλης, Χυτήρης Τηλέμαχος, Καστανίδης Χαράλαμπος και Κακλαμάνης Απόστολος.
    Ιστοσελίδα | + Άρθρα
    Ετικέτες
    02/05/2024
    01/05/2024
    30/04/2024
    29/04/2024
    26/04/2024
    25/04/2024