Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑ. Ανδρεάδης: Ο συνδυασμός απόλυτης απραξίας και ερασιτεχνισμών δεν μπορεί να συνεχιστεί
Aρθρο του προέδρου της ΠΟΞ και Α` αντιπροέδρου του ΣΕΤΕ

Α. Ανδρεάδης: Ο συνδυασμός απόλυτης απραξίας και ερασιτεχνισμών δεν μπορεί να συνεχιστεί

Σε χθεσινό άρθρο του στην ιστοσελιδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδοχείων (ΠΟΞ) ο πρόεδρός της, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης κάνει λόγο ευνοϊκή φετινή συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό για λόγους άσχετους από αυτούς που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως περιεχόμενο στρατηγικής…

Σε χθεσινό άρθρο του στην ιστοσελιδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδοχείων (ΠΟΞ) ο πρόεδρός της, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης κάνει λόγο ευνοϊκή φετινή συγκυρία<...> για τον ελληνικό τουρισμό για λόγους άσχετους από αυτούς που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως περιεχόμενο στρατηγικής. Όμως, η Ελλάδα εξακολουθεί έχει την εικόνα και να πωλείται ως ένας χαμηλού κόστους προορισμός, συγκρίσιμος πιο πολύ με την Τουρκία, Αίγυπτο, Μαρόκο κ.λπ. παρά με την Ιταλία, Ισπανία η Γαλλία. Στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας έχουν συντελέσει οι πολιτικές αυτόματου πιλότου που εκφράζονται και με τη διαχρονική απουσία μάρκετινγκ.

“Η εικόνα της χώρας μας και των περιοχών της (branding), διαμορφώνεται, είτε από τα αρνητικά γεγονότα που προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ, είτε και από τους μεγάλους tour operators που προωθούν τον μαζικό τουρισμό” λέει ο κ. Ανδρεάδης. “Τα εκατοντάδες ποιοτικά και boutique ξενοδοχεία, τα καταπληκτικά νησιά και οι πανέμορφοι οικισμοί μας, ο πολιτισμός, η γαστρονομία μας, η άλλη Ελλάδα δηλαδή, παραμένουν στο περιθώριο χωρίς προώθηση και διαφήμιση. Και όμως: αυτή είναι η Ελλάδα που εάν προβάλλονταν σωστά με στρατηγική, συνέχεια και συνέπεια, θα δημιουργούσε μία διαφορετική εικόνα και θα προσέλκυε περισσότερους επισκέπτες με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

Σε κάθε διεθνή έκθεση τουρισμού, γινόμαστε δέκτες απαξιωτικών σχολίων, ως η μόνη χώρα που εκπροσωπείται με τόσους πολλούς αιρετούς άρχοντες και υπαλλήλους του δημοσίου, των περιφερειών και των δήμων. Το χειρότερο δε είναι ότι, οι άνθρωποι αυτοί, που σίγουρα έχουν καλές προθέσεις, νομίζουν επιπλέον ότι κατέχουν το αντικείμενο και μπορούν να χαράζουν την στρατηγική της προβολής και της διαμόρφωσης της εικόνας της χώρας η των περιοχών τους. Έτσι, εμφανίζονται τα ευτράπελα της προβολής τουριστικών προορισμών με τις διοικητικές ονομασίες τους (π.χ. Western Macedonia, Central Macedonia, Municipality of… κ.λπ.) αντί branded names που θα προκύπτουν μέσα από την τεχνολογία του marketing. Σημειολογικό και ενδεικτικό της διαχρονικής αδιαφορίας το γεγονός ότι το visitgreece.com ανήκει σε ιδιώτη, ενώ η επίσημη πολιτεία περιορίζεται στο visitgreece.gr.

Είναι πραγματικά απορίας άξιο, πως την απόλυτη αυτή αναγκαιότητα, να δημιουργήσει η χώρα μας έναν επαγγελματικό φορέα προβολής-διαφήμισης, με τη συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα, όπως έπραξαν όλοι σχεδόν οι ανταγωνιστές μας, αδυνατούν να συλλάβουν και να υλοποιήσουν οι πολιτικές ηγεσίες του τουρισμού μας διαχρονικά.

Ο συνδυασμός της άγνοιας, της απόλυτης απραξίας και των ερασιτεχνισμών είναι προφανές ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί στο μέλλον. Εάν πιστέψουμε ότι μέσα στη ζώνη του ευρώ, μπορούμε να ανταγωνιστούμε απλά ως φθηνός προορισμός τους εντός και εκτός ευρωζώνης ανταγωνιστές μας, είμαστε με βεβαιότητα καταδικασμένοι. Η χώρα μας, παρά τη διαφαινόμενη φετινή ανάκαμψη, θα εξακολουθήσει να χάνει μεσοπρόθεσμα έδαφος σε έναν από τους ελάχιστους τομείς της οικονομίας μας, όπου διαθέτει μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα”.

Και ο πρόεδρος της ΠΟΞ καταλήγει: “Ο ΣΕΤΕ έχει καταθέσει προτάσεις προς το αρμόδιο υπουργείο και τους νέους περιφερειάρχες για το τι πρέπει να γίνει τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο για το μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού. Προτείνουμε την άμεση δημιουργία Εταιρείας Προβολής – Διαφήμισης μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την συμμετοχή του Υπουργείου Τουρισμού-ΕΟΤ, των Περιφερειών και του ΣΕΤΕ, στελεχωμένης από τους καλύτερους επαγγελματίες του χώρου. Η αιτιολογία ότι δεν υπάρχουν χρήματα, δεν ευσταθεί, διότι το σχέδιο δεν απαιτεί ποσά μεγαλύτερα από δέκα εκατ. ευρώ κατΆέτος. Όταν μία αύξηση των τουριστικών μας εσόδων κατά 10% προκαλεί αύξηση στο ΑΕΠ σχεδόν κατά 1 μονάδα η 2,5 δισ. ευρώ, τότε όχι απλά αξίζει αυτή η επένδυση, αλλά επιβάλλεται.

Ο υπουργός Τουρισμού έχει και τη γνώση του τι πρέπει να γίνει και τις ικανότητες να το πράξει. Ας πείσει επιτέλους την Κυβέρνηση να το τολμήσει”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024