Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣυνάντηση Σπηλιωτόπουλου με τουριστικούς φορείς της Μυτιλήνης
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

Συνάντηση Σπηλιωτόπουλου με τουριστικούς φορείς της Μυτιλήνης

“Η Λέσβος είναι ένα ιδιαίτερο νησί με εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Οι τουριστικοί πόροι που διαθέτει, αν αξιοποιηθούν με τον κατάλληλο τρόπο, μπορούν να προσελκύσουν τουρισμό ποιότητας. Η Μυτιλήνη είναι ένα […]

“Η Λέσβος είναι ένα ιδιαίτερο νησί με εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Οι τουριστικοί πόροι που διαθέτει, αν αξιοποιηθούν με τον κατάλληλο τρόπο, μπορούν να προσελκύσουν τουρισμό ποιότητας. Η Μυτιλήνη είναι ένα νησί<...>που προσφέρει πολλά περισσότερα από το κλασικό μοντέλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού του Ήλιου και της Θάλασσας. Με αυτή την έννοια μπορεί να λειτουργήσει ως πιλοτικό παράδειγμα για την ανάπτυξη των νέων μορφών τουρισμού, των εννέα κλάδων που η χώρα μας αναπτύσσει και προβάλλει. Επίσης η Μυτιλήνη είναι ένας από τους καταλληλότερους προορισμούς για να εφαρμοσθεί πρόγραμμα επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου”. Ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε συνάντηση του με τους τουριστικούς φορείς της Μυτιλήνης.

Συγκεκριμένα, εξήγησε:


  • Το Απολιθωμένο Δάσος Σιγρίου, οι περιπατητικές διαδρομές, οι Υδροβιότοποι κόλπων Καλλονής – Γέρας, που μπορούν να εξελιχθούν σε τόπο Birdwatching, είναι σημεία κλειδιά για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού και του Οικοτουρισμού, σε μια εποχή που η ζήτηση για τη συγκεκριμένη αγορά ανεβαίνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

  • Μοναστήρια και εκκλησίες όπως ο `Αγιος Ραφαήλ στη Θερμή, ο Ταξιάρχης Μανταμάδου ή Παναγία Αγιάσου προσφέρονται για Προσκυνηματικό και θρησκευτικό τουρισμό.

  • Σημαντικά Μουσεία (μουσείο Τεριάντ, μουσείο Θεοφίλου, νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, μουσείου Φυσικής Ιστορίας Πολιχνίτου κ.λ.π.) καθώς και Πολύκεντρα εκ μετατροπής παραδοσιακών ελαιοτριβείων και σαπωνοποιείων είναι πόλοι πολιτιστικού τουρισμού.

  • Στην πραγματικότητα σχεδόν ολόκληρο το νησί με τους παραδοσιακούς Οικισμούς και τα διατηρητέα νεοκλασικά κτίσματα, την ενδιαφέρουσα τοπική αρχιτεκτονική, την πλούσια πολιτιστική παράδοση και τοπική γαστρονομία.

  • Ιαματικές πηγές (κυρίως στα Θέρμα Γέρας, Ι.Π. Θερμής – Σάρλιτζα, Εφταλού, Πολιχνίτου), πολύτιμες για την αρχή ανάπτυξης του ιαματικού τουρισμού και του τουρισμού υγείας και ευεξίας.


“Είναι γεγονός”, επεσήμανε ο κ. Σπηλιωτόπουλος απευθυνόμενος στους φορείς του νησιού, “ότι διανύουμε μια δύσκολη τουριστικά χρονιά. Το ακριβό ευρώ σε σχέση με το δολάριο, η διεθνής οικονομική κρίση, το γεγονός ότι το 2008 είναι Ολυμπιακή χρονιά έχουν προκαλέσει δικαιολογημένα μια ανησυχία στον τουριστικό κόσμο. Όμως ο ελληνικός τουρισμός αντέχει. Συγκρινόμενοι με την Ιταλία και την Ισπανία, δύο μεσογειακές χώρες της ευρωζώνης, η Ελλάδα διατηρεί τις δυνάμεις της στις παραδοσιακές αγορές και παρουσιάζει αύξηση στις νέες αγορές, όπως η Ρωσία και οι πρώην Ανατολικές χώρες. Κατά το τρέχον έτος οι αφίξεις του Απριλίου παρουσίασαν αύξηση έναντι του έτους 2007 κατά 62,35% στη Μυτιλήνη, γεγονός που καταδεικνύει ότι η τουριστική κίνηση εξισορροπείται. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως πρέπει να επαναπαυθούμε. Αντίθετα πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα σε ορίζοντα δεκαετίας. Ο ανταγωνισμός στον τομέα του τουρισμού δεν έχει την παραμικρή σχέση μ’ αυτόν των προηγούμενων δεκαετιών. Το γεγονός αυτό δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε και να το προσπεράσουμε.

Το τουριστικό περιβάλλον έχει αλλάξει. Αναδεικνύονται νέοι τουριστικοί προορισμοί, προκύπτουν νέες ανάγκες και απαιτήσεις, διευρύνεται ο χώρος της τουριστικής αγοράς, δημιουργούνται νέες δυνατότητες και ευκαιρίες για διάφορες μορφές τουριστικής δραστηριότητας. Πιστεύω πως η ελληνική απάντηση στη διεθνή κρίση πρέπει να είναι η Ποιότητα. Και μόνο η ποιότητα. Το αίσχος της πλαστικής καρέκλας, το αίσχος του πλαστικού πρωινού και της πλαστικής σαλάτας έχουν τελειώσει. Αυτό που για την δεκαετία του ’90 σήμαινε η αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, σημαίνει και για το τουριστικό προϊόν στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται αναδιάρθρωση. Όπως βγάζαμε το βαμβάκι και το αντικαθιστούσαμε με νέες μορφές καλλιέργειας με συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα, έτσι και στον τουρισμό, θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τις λογικές της «αρπαχτής» και του αυτόματου πιλότου με ποιότητα, ποκιλομορφία και σεβασμό στο περιβάλλον. Η ποιότητα στις υποδομές και στις υπηρεσίες θα φέρει βιωσιμότητα και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024