Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΒ. Κικίλιας: 'Έμφαση στο city break, τον high end τουρίστα και τη βιώσιμη φιλοξενία'
Τουριστική πολιτική

Β. Κικίλιας: 'Έμφαση στο city break, τον high end τουρίστα και τη βιώσιμη φιλοξενία'

'Τον Αύγουστο οι εισπράξεις έφτασαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019, τον Σεπτέμβριο η πληρότητα στα ξενοδοχεία πανελλαδικά ήταν πάνω από 65%, ενώ από τις κρατήσεις και τις συμφωνίες που γίνονται τώρα για ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Κρήτη, Ρόδος) θα πάμε καλά και τον Νοέμβριο', είπε ο υπουργός.

“Τα αποτελέσματα δικαιώνουν τις προσδοκίες όλων μας, οπότε τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά είναι αισιόδοξα. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 79,2% και οι εισπράξεις κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020“, σημειώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας. “Αν πάρουμε σαν χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό το 2019, βρισκόμαστε στο 50% των εισπράξεων συνολικά, αλλά με αυξητική τάση προς το τέλος. Δηλαδή τον Αύγουστο, οι εισπράξεις έφτασαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019, τον Σεπτέμβριο η πληρότητα στα ξενοδοχεία πανελλαδικά ήταν πάνω από 65%, ενώ από τις κρατήσεις και τις συμφωνίες που κάνουμε –αυτήν την περίοδο– για ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, θα πάμε καλά και τον Νοέμβριο”.

Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική σεζόν από τα μέσα Μαρτίου του 2022
Και ο υπουργός υπογράμμισε: “Για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει. Τα πρώτα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ θετικά. Ενδεικτικά σας αναφέρω τη Γαλλία, καθώς μετά από συμφωνία με την Transavia, η εταιρεία αυξάνει κατά 50% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις σε σχέση με το 2019, με νέους προορισμούς, όπως η Σκιάθος, ενώ και η Air France θα αυξήσει κατά πολύ τις διαθέσιμες αεροπορικές της θέσεις. Επίσης, έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με Βρετανούς Tour Operators, ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες, θα έχουμε περισσότερες πτήσεις και νέους προορισμούς από τη Μεγάλη Βρετανία. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού, αναφορικά με τις αεροπορικές συνδέσεις από τις ΗΠΑ, που φέτος αυξήθηκαν. Στο πλαίσιο αυτό, έχω διαμηνύσει σαφώς προς τους Έλληνες ξενοδόχους, αλλά και στους Δήμους και στις Περιφέρειες, πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική σεζόν από τα μέσα Μαρτίου του 2022”.

Θα έχουμε καλές συμφωνίες για την Ελλάδα στο Λονδίνο
Σε ερώτηση για την προετοιμασία της Ελλάδας σχετικά με την παρουσίαση της στην WTM στο Λονδίνο,ο κ. Κικίλιας είπε ότι η προετοιμασία της χώρας είναι πολυεπίπεδη και στοχευμένη στις αγορές που αυτή απευθύνεται. “Κοινή συνισταμένη, είναι η προβολή των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων, αλλά και η προβολή πολύ ελκυστικών προορισμών λιγότερο γνωστών στους ξένους επισκέπτες. Έχουμε εκπληκτικές ‘κρυφές ομορφιές’, όπως λέτε κι εσείς οι δημοσιογράφοι, πανέμορφα νησιά και παραλίες στην ηπειρωτική Ελλάδα, που τώρα πλέον είναι πολύ εύκολα προσβάσιμα. Και χάρη στο κλίμα της, η Ελλάδα επεκτείνει τη σεζόν της από την Άνοιξη έως και το Φθινόπωρο, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει τουριστικός προορισμός 12 μηνών. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, προτάσσουμε την ποιότητα και την υψηλού επιπέδου φιλοξενία, ‘φωτίζουμε’ όπως σας είπα, λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Αυτά τα στοιχεία προβάλλουμε σε όλες τις αγορές του εξωτερικού και αυτό θα κάνουμε και στην WTM, που είναι μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις τουρισμού σε όλο τον κόσμο”.

Προσπαθούμε να προσελκύσουμε λιγότερους, αλλά ξεχωριστούς ως προς τις αναζητήσεις τους επισκέπτες
Απαντώντας σε ερώτηση για την εποχικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ο υπουργός υπογράμμισε: “H εποχικότητα είναι ένα γνωστό πρόβλημα για όλες τις ελκυστικές τουριστικά χώρες, όχι μόνο για την Ελλάδα. Μόνον οι πόλεις/προορισμοί όπως π.χ. η Νέα Υόρκη το Παρίσι, το Λονδίνο έχουν 12μηνη ροή ξένων επισκεπτών. Ο ρεαλιστικός λοιπόν στόχος είναι διττός: Από τη μία να προωθήσουμε πόλεις μας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, στον χάρτη των δημοφιλών city break, καθώς ο επισκέπτης συνδυάζει πολιτιστικό τουρισμό, μουσεία, αξιοθέατα με εξαιρετικές υποδομές σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, υψηλού επιπέδου εμπορικά καταστήματα και malls, αλλά και μοναδικές εμπειρίες βραδινής διασκέδασης. Από την άλλη πλευρά, εξίσου ρεαλιστικά, προσπαθούμε να προσελκύσουμε και να διευκολύνουμε μικρότερο μεν αριθμό, αλλά ξεχωριστούς ως προς τις αναζητήσεις τους επισκέπτες, που θα ‘ανακαλύψουν’ την ομορφιά των παραδοσιακών ξενώνων σε έναν ορεινό προορισμό, τη μαγεία μιας μικρής πόλης δίπλα στη λίμνη, τα βυζαντινά μοναστήρια και τα ενετικά κάστρα… Εκεί, όλοι, από τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας ως τον ιδιοκτήτη του μικρού ξενώνα, θα ωφεληθούν πολλαπλά”.

Υπάρχουν προορισμοί που έχουν φτάσει στα απόλυτα όριά τους
Όσον αφορά στη βιώσιμη φιλοξενία,ο κ. Κικίλιας ανέφερε ότι, όπως έχει τονίσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, υπάρχουν προορισμοί που έχουν φτάσει στα απόλυτα όριά τους και “αν θέλουμε να προστατεύσουμε τον πυρήνα του προϊόντος μας, θα πρέπει να ενεργήσουμε ανάλογα. Όπως σας είπα ήδη, δόξα τω Θεώ έχουμε τόσους πολλούς ελκυστικούς προορισμούς που το πρόβλημα δε θα είναι ποτέ το ‘που’, αλλά το ‘πως’. Πως θα συντονιστούμε ώστε δεκάδες νησιά να δέχονται επί περισσότερους μήνες τους επισκέπτες που δέχονται μόνον κάθε Αύγουστο. Πως θα δημιουργήσουμε τις κατάλληλες φιλικές περιβαλλοντικά νέες υποδομές φιλοξενίας και πως θα αναβαθμίσουμε τις παλιές, ώστε η τουριστική ανάπτυξη να είναι βιώσιμη. Πράσινη ενέργεια, πολιτικές υδάτινων πόρων, υποδομές διαχείρισης απορριμμάτων και λυμάτων. Με δυο λόγια, δεν αρκεί η προσβασιμότητα σε έναν προορισμό, αλλά χρειάζονται σοβαρές υποδομές, ώστε να υποδεχτεί και τώρα και στο μέλλον νέους επισκέπτες”.

Τέλος, το μήνυμα που στέλνει ο υπουργός στον ξενοδοχειακό κόσμο, ο οποίος ζητά στοχευμένη στήριξη του κλάδου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παρενέργειες της πανδημίας είναι “να αισθάνεται ότι δε θα είναι μόνος στην προσπάθεια αυτή. Ότι πάντα θα έχει ένα στήριγμα και ότι εμείς στο Υπουργείο Τουρισμού θα είμαστε στο πλευρό του, μόνιμοι συνεργάτες και αρωγοί των προσπαθειών του”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024