Σημαντική αύξηση των Ελλήνων επισκεπτών στο τουριστικό θέρετρο της Κροατίας παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η φετινή τουριστική προβολή του Ντουμπρόβνικ σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ξεκίνησε […]
Σημαντική αύξηση των Ελλήνων επισκεπτών στο τουριστικό θέρετρο της Κροατίας παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι<...> η φετινή τουριστική προβολή του Ντουμπρόβνικ σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ξεκίνησε από την Αθήνα, αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Τουριστικού Οργανισμού του Ντουμπρόβνικ, Μάγια Μίλοβτσιτς, λέει στο πρακτορείο: “Η φετινή εκστρατεία προβολής της πόλης ως τουριστικό προορισμό άρχισε από την Αθήνα, επειδή παρατηρήσαμε ότι είναι αλματώδης η άνοδος της τουριστικής κίνησης από την Ελλάδα», τόνισε η κ. Μίλοβτσιτς παραθέτοντας τα εξής στοιχεία:
– Το 2007 καταγράφηκαν 1.593 αφίξεις από Ελλάδα και 4.092 διανυκτερεύσεις
– Το 2008 καταγράφηκαν 2.488 αφίξεις από Ελλάδα και 5.993 διανυκτερεύσεις
– Το 2009 καταγράφηκαν 4.678 αφίξεις από Ελλάδα και 12.095 διανυκτερεύσεις
– Και το 2010 έως τις 15 Ιουνίου οι αφίξεις ανήλθαν σε 2.385 και οι διανυκτερεύσεις σε 5.979.
Με δεδομένα τα στοιχεία γίνεται κατανοητό γιατί επιλέξαμε να οργανώσουμε παρουσίαση του Ντουμπρόβνικ στους Έλληνες τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους τον περασμένο Ιανουάριο. Το 2008 και το 2009 η αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Ελλάδα υπερέβη το 100% και επιδιώξαμε να στηρίξουμε τη ροή ακόμη περισσότερο. Επενδύουμε σε αγορές στις οποίες καταγράφεται αύξηση”.
Κατά τη δεκαετία του 1980 υπήρχαν κροατική ακτοπλοϊκή γραμμή Ντουμπρόβνικ – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Πάτρα και αεροπορική γραμμή Αθήνα – Ντουμπρόβνικ – Βελιγράδι. Οι περισσότεροι τουρίστες που επέλεγαν το αεροπορικό δρομολόγιο ήταν Αμερικανοί τουρίστες, οι οποίοι στο πλαίσιο διακοπών στην Ελλάδα (Αθήνα) επισκέπτονταν το Ντουμπρόβνικ και πραγματοποιούσαν περιηγήσεις με λεωφορείο στα κροατικά παράλια και στη Σλοβενία (Ντουμπρόβνικ, Σπλιτ, λίμνες Πλίτβιτσε, Λιουμπλιάνα, Μπλεντ).
Το φθινόπωρο, πολλοί Κροάτες από το Ντουμπρόβνικ ταξίδευαν ομαδικά, αεροπορικώς, στην Αθήνα και έκαναν περιηγήσεις με λεωφορεία ελληνικών τουριστικών πρακτορείων σε όλη την Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, συνδυάζοντας συχνά και ταξίδι στην Αλεξανδρούπολη, απ` όπου περνούσα τα σύνορα και επισκέπτονταν και την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη).
Επίσης, κάθε χρόνο, από τη δεκαετία του 1970 ελληνικά κρουαζιερόπλοια (Stella Maris, Polaris), που μετέφεραν Αμερικανούς τουρίστες, πραγματοποιούσαν περιηγήσεις και στο Ντουμπρόβνικ, ταξιδεύοντας μέσω Αδριατικής, με προορισμό τη Βενετία.
“Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι Έλληνες τουρίστες έρχονται στην πόλη μας για να περάσουν τις διακοπές τους και είμαστε πολύ ευτυχείς γι αυτό», σημείωσε η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Τουριστικού Οργανισμού του Ντουμπρόβνικ και πρόσθεσε ότι για τη μελλοντική συνεργασία μεταξύ ταξιδιωτικών πρακτορείων ελληνικών και κροατικών πρέπει να υπάρξει συμφωνία και από τις δύο πλευρές.
Το 1990, όταν ξέσπασε ο πόλεμος, διακόπηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση των ελληνικών και των κροατικών λιμανιών. Όλες οι μεταφορές πραγματοποιούνταν μέσω του ιταλικού λιμανιού Μπάρι. Μέσω Ιταλίας διεξαγόταν το σύνολο των μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων.
Τόσο η Ελλάδα όσο και η Ιταλία έχουν πολύ καλές τακτικές ακτοπλοϊκές γραμμές, η Κροατία δεν έχει και είναι πολύ δύσκολο να εισάγει μία νέα. Πρέπει να διεξαχθούν διαβουλεύσεις για το θέμα αυτό μεταξύ των αρχών της Κροατίας και της Ελλάδας, δύο χώρες που έχουν πολλά κοινά (ιστορία, παράδοση και νοοτροπία)”, υπογράμμισε η κα Μίλοβτσιτς. “Με τη δρομολόγηση τακτικών, απευθείας πτήσεων από το Ζάγκρεμπ μέσω Ντουμπρόβνικ προς την Αθήνα και αντίστροφα διευρύνεται η επικοινωνία. Μέχρι να ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός πρέπει οι δύο χώρες να έχουν τακτική σύνδεση αεροπορικώς και ακτοπλοϊκώς”.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.