Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsNoel Josephides: Ξεχάστε τα γήπεδα γκολφ και τις μαρίνες και επικεντρωθείτε στις μοναδικές ομορφιές της Ελλάδας

Noel Josephides: Ξεχάστε τα γήπεδα γκολφ και τις μαρίνες και επικεντρωθείτε στις μοναδικές ομορφιές της Ελλάδας

Να πάψουν να ασχολούνται με τις πολιτικές τουριστικής ανάπτυξης, που ακολουθεί η Πορτογαλία και η Ισπανία και να μην προσπαθούν να τις μιμηθούν, αλλά να προβάλλουν τις μοναδικές φυσικές ομορφιές της Ελλάδας, προτρέπει ο Γενικός Διευθυντής της Sunvil Holidays, κ. Noel Josephides

Να πάψουν να ασχολούνται με τις πολιτικές τουριστικής ανάπτυξης, που ακολουθεί η Πορτογαλία και η Ισπανία και να μην προσπαθούν να τις μιμηθούν, αλλά να προβάλλουν<...>τις μοναδικές φυσικές ομορφιές της Ελλάδας, προτρέπει ο Γενικός Διευθυντής της Sunvil Holidays, κ. Noel Josephides, τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς και συγκεκριμένα το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Απευθυνόμενος μάλιστα στην αρμόδια υπουργό, κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά, έπειτα από την πραγματοποίηση ενός 8ήμερου ταξιδιού στην χώρα μας, που περιελάμβανε περιήγηση στην Αράχωβα, τους Δελφούς, το Βόλο, το Πήλιο, τα Μετέωρα, το Μέτσοβο, τα Γιάννενα, τα Ζαγόρια, την Καστοριά και τη Θεσσαλονίκη, τις έθεσε τα ακόλουθα εύλογα ερωτήματα:

Γιατί οι Έλληνες δεν διαφημίσουν αυτά που διαθέτουν πιο αποτελεσματικά; Ο κόσμος ξέρει την ύπαρξη των Μετέωρων και το φαράγγι του Βίκου; Ξέρει κανείς πόσο μοναδικό είναι το Πήλιο; Αν η Νέα Ζηλανδία και η Αυστραλία μπορούν και πλημμυρίζουν την Βρετανία με εικόνες από τις ομορφιές τους, τότε γιατί δεν μπορεί και η Ελλάδα;

Ο κ. Josephides πραγματοποίησε το συγκεκριμένο ταξίδι αρχές του μηνός, μια εβδομάδα πριν τον εορτασμό του Πάσχα και όπως επισημαίνει πολλές τουριστικές επιχειρήσεις στις περιοχές που επισκέφτηκε, όπως εστιατόρια, μπαρ, ταβέρνες, παρά το γεγονός ότι οι πληρότητες των ξενοδοχείων σε όλη την χώρα άγγιζαν το 75%, ήταν σε `χειμερία νάρκη`. Συνεπώς, προτρέπει τις ελληνικές αρχές να βεβαιωθούν ότι αυτές θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους έγκαιρα, ώστε οι τουρίστες, που θα επισκεφτούν την χώρα, να μπορέσουν να απολαύσουν την ομορφιά της άνοιξης, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να κάτσουν κάπου και να φάνε ή να πιούνε κάτι. Ακόμη, συμβουλεύει τις ελληνικές τουριστικές αρχές να ξεχάσουν τα γήπεδα γκολφ και τις μαρίνες και να επικεντρωθούν στις μοναδικές ομορφιές της χώρας, που την διαφοροποιούν αισθητά από τις υπόλοιπες και την καταστούν `μαγνήτη` τουριστών.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, απευθυνόμενος προς την Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης:

Εκπαιδεύστε τους πολίτες και τα παιδιά της χώρας να μεριμνούν και να φροντίζουν την κληρονομιά της Ελλάδας, να μην πετούν τα άδεια πακέτα τσιγάρων από τα παράθυρα των αυτοκινήτων και να μην υπάρχουν σκουπίδια στις παρυφές των βουνών. Ζητήστε από τις τοπικές αρχές η περισυλλογή των απορριμμάτων να καταστεί βασική προτεραιότητα των αρμοδιοτήτων τους και από τα εστιατόρια και τα μπαρ να μην χρεώνουν 3 ή 4 ευρώ για ένα απλό ποτό.

Κάντε τα παραπάνω και τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν. Μην ξεχνάτε ότι η χώρα πλέον ανταγωνίζεται με προορισμούς, όπως την Τουρκία, το Μαρόκο, την Τυνησία, το Ντουμπάι, το Ομάν, την Αίγυπτο και πολλούς ακόμη προορισμούς, που μέχρι πρότινος δεν συγκαταλέγονταν στους προορισμούς των συνηθισμένων ταξιδιωτών.

Ο κόσμος έχει αλλάξει και η Ελλάδα έχει μείνει πίσω. Ζητάτε από τους tour operators να βοηθήσουν, αλλά εσείς πρέπει να κάνετε πρώτα πολλά περισσότερα σε αντάλλαγμα“.

Εταιρίες χαμηλού κόστους στην Ελλάδα

Τέλος, αναφερόμενος στο σενάριο δραστηριοποίησης αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στην Ελλάδα, ο κ. Ζοσεφίδης ανέπτυξε το παράδειγμα της Κύπρου, που δραστηριοποιούνται τα τελευταία 4 – 5 χρόνια οι εταιρίες Helios, GB Airways, First Choice, Cyprus Airways, κ.α.. Όπως επισημαίνει, σύμφωνα με εκτιμήσεις τουλάχιστον 12.000 κατοικίες στην Κύπρο ανήκουν σε Βρετανούς πολίτες και η αύξηση αυτή των πωλήσεων κατοικίας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα φθηνά αεροπορικά ναύλα. Για παράδειγμα μάλιστα αναφέρει:

“Ας υποθέσουμε ότι από κάθε σπίτι πραγματοποιείται ετησίως ένα ταξίδι τεσσάρων ατόμων, αυτό κάνει σύνολο 48.000 ταξιδιώτες προς τη Βρετανία. Στη συνέχεια, αν οι κατοικίες Βρετανών στην Κύπρο λειτουργούν ως μίνι-ξενοδοχεία, μπορούμε υποθετικά πάλι να πούμε ότι οι επισκέπτες στα σπίτια αυτά, είτε πρόκειται για φίλους, συγγενείς είτε ακόμη και για ενοικιαστές, πραγματοποιούν ετησίως περίπου 15 ταξίδια, δηλαδή πρόκειται για άλλους 180.000 ταξιδιώτες. Συνοψίζοντας λοιπόν, μιλάμε για περίπου 250.000 ταξιδιώτες το 2005 από την αγορά της Βρετανίας. Ο Οργανισμός Τουρισμού της Κύπρου απλά μετρά αφίξεις, ενώ ικανοποιημένα είναι και τα εμπορικά καταστήματα της χώρας. Αντίθετα, απογοητευμένοι από την τουριστική αυτή ροή εμφανίζονται επαγγελματίες του τουριστικού χώρου, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαμονής και διατροφής, καθώς οι πληρότητες πολλών μονάδων βρίσκονται κάτω από το 50%”.

Το ερώτημα όμως που γεννάται είναι το εξής: Ένας τουρίστας, που σέβεται τον εαυτό του θα προτιμήσει να επισκεφτεί περιοχές χωρών, που έχουν μετατραπεί σε `γκέτο εκπατρισμένων` και έχουν χάσει την τοπική τους ταυτότητα; Τέτοιες περιοχές, όπως αναφέρει ο κ. Ζοσεφίδης υπάρχουν στην Ισπανία, στην Πορτογαλία, στην Κύπρο και τώρα τελευταία και στην Κρήτη, όπου πολλοί εκπατρισμένοι διευθύνουν και επιχειρήσεις.

Με την τουριστική ανάπτυξη όμως των περιοχών αυτών τι γίνεται; Υπεύθυνες για την προώθηση ενός προορισμού καθίστανται πλέον οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους; Και αν συμβαίνει αυτό, πόσες ξενοδοχειακές μονάδες είναι σε θέση να διαφημιστούν στις ιστοσελίδες των συγκεκριμένων αεροπορικών εταιριών; Και αν εκλείψουν οι tour operators οι ιδιοκτήτες μικρών μονάδων με ποιο τρόπο θα προβάλλουν τις ιδιοκτησίες τους; `Αραγε ποια χώρα μπορεί να στηρίξει την τουριστική της διαφήμιση αποκλειστικά στο έργο των αεροπορικών εταιριών;

“Ευτυχώς”, καταλήγει ο κ. Josephides , “η Ελλάδα δεν έχει επηρεαστεί από την εμφάνιση αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους. Μεγάλες προσπάθειες έχουν γίνει για την βελτίωση της ποιότητας των τουριστικών προϊόντων και των υποδομών, αλλά η διαθεσιμότητα τόσο των ναυλωμένων, όσο και των προγραμματισμένων πτήσεων παραμένει μεγάλη. Η πραγματοποίηση περισσότερων πτήσεων θα έχει προσωρινά ένα όφελος για τον προορισμό, αλλά μελλοντικά θα οδηγήσει στην καταστροφή. Δεν υπάρχουν γρήγορες λύσεις για την ανάπτυξη ενός αειφόρου τουρισμού. Οι πολιτικοί, θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους όλα τα παραπάνω γεγονότα”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024