Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑντίθετα στην ιδιωτικοποίηση λιμανιών Κ.Κ.Ε. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α

Αντίθετα στην ιδιωτικοποίηση λιμανιών Κ.Κ.Ε. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α

Την πλήρη αντίθεση τους στα σχέδια της Κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, που παρουσίασε προχτές ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βουλγαράκης, εξέφρασαν με ανακοίνωση τους […]

Την πλήρη αντίθεση τους στα σχέδια της Κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, που παρουσίασε προχτές ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βουλγαράκης, εξέφρασαν με ανακοίνωση τους τα κόμματα<...>Κ.Κ.Ε. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

“Η κυβερνητική απόφαση” κατά το Κ.Κ.Ε. “πρέπει να ξεσηκώσει όχι μόνο τους εργαζόμενους στα λιμάνια, αλλά όλα τα λαϊκά στρώματα γιατί, αν περάσουν, οι συνέπειες θα είναι οδυνηρές. Η εισαγωγή προϊόντων θα είναι εντελώς ανεξέλεγκτη και ο έλεγχος σ’ αυτά εντελώς αδύνατος. Το κόστος θα αυξηθεί, η κατάσταση στη ναυτιλία, σε σχέση με την ασφάλεια και το κόστος της ακτοπλοΐας, θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια δεν πρέπει να διαπραγματευτούν τον τρόπο που η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση. Δεν πρέπει να ξεγελαστούν από υποσχέσεις σχετικά με το εργασιακό τους μέλλον”. Το Κ.Κ.Ε. τους καλεί να απορρίψουν συνολικά την πολιτική υπέρ της ιδιωτικοποίησης, κάθε μορφή της, και να διεκδικήσουν δημόσια λιμάνια.

Από την πλευρά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ο υπεύθυνος Ναυτιλίας της Κ.Ο. και Βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών, κ. Θοδωρής Δρίτσας, σχολιάζοντας τις εξαγγελίες του υπουργού, δήλωσε: “Χωρίς να τηρήσει τη δέσμευσή του, ότι δεν θα αιφνιδιάσει και ότι θα προχωρήσει σε διάλογο, πριν καταλήξει στις οριστικές αποφάσεις του, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βουλγαράκης, προχωρά με αυταρχική νοοτροπία στο ξεπούλημα των κερδοφόρων Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Βάζει σε μεγάλες περιπέτειες τους εργαζομένους, τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες των λιμανιών, τα λιμάνια και τις πόλεις τους. Συνειδητά ο Υπουργός, παραπλάνησε τους πάντες, αρνούμενος να απαντήσει σε επίσημες Ερωτήσεις που του απευθύναμε στο Κοινοβούλιο, ενώ στην πραγματικότητα, όπως αποδεικνύεται, επαναφέρει σε ισχύ τα σχέδια Κεφαλογιάννη, που όλοι είχαν απορρίψει.

Όλα για πούλημα, χωρίς σχέδιο, χωρίς μελέτη, χωρίς αξιολόγηση των συνεπειών, χωρίς τεκμηρίωση σκοπιμότητας, χωρίς διάλογο, χωρίς ντροπή. Είναι θέμα φιλοσοφίας, είχε δηλώσει προ καιρού ο Υπουργός!

Όσα ο Υπουργός εξήγγειλε, άλλα και όσα αποσιώπησε, επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες που είχε εκφράσει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια. Στο εμπορικό λιμάνι Θεσσαλονίκης, πωλείται η προβλήτα 6, δηλαδή ολόκληρο το λιμάνι. Από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, πωλείται η προβλήτα 2, η οποία είναι η μόνη εν λειτουργία προβλήτα. Υποτίθεται, ότι κρατά για λογαριασμό του δημοσίου την προβλήτα 1, η οποία όμως, με ευθύνη της κυβέρνησης και της Διοίκησης του Ο.Λ.Π., δεν λειτουργεί και επί χρόνια βρίσκεται διαρκώς υπό ανακατασκευή. Ο Υπουργός, δεν αποσαφήνισε πότε θα επαναλειτουργήσει η προβλήτα 1 κι αν θα έχει ανταγωνιστική σχέση, με την ιδιωτικοποιημένη προβλήτα 2.

Με περισσή έλλειψη ευαισθησίας, τέλος, ο Υπουργός ανακοίνωσε το επισφαλές μέλλον για τους εργαζομένους. Ως χριστουγεννιάτικο δώρο άραγε, ή ως μεθόδευση για να αποτρέψει λόγω εορτών τις αναμενόμενες αντιδράσεις; Μετατάξεις, που άραγε; Εθελούσιες έξοδοι εξαιρετικά υψηλού κόστους, χωρίς να απαντήσει ποιος θα τις επιβαρυνθεί. Παραμονή στην εργασία για ελάχιστους, με όρους και εργασιακές συνθήκες εντελώς αδιευκρίνιστες, τις οποίες όμως, μπορούμε να φανταστούμε. Κι όλα αυτά, για εργαζομένους υψηλής εκπαίδευσης και εμπειρίας, παραγωγικό κεφάλαιο για τη λειτουργία και την ανάπτυξη των κερδοφόρων δημόσιων λιμένων.

Πρόκειται για μέγα σκάνδαλο. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. μαζί με τους εργαζομένους και τις κοινωνίες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, Θα αντισταθεί στα καταστροφικά σχέδια Βουλγαράκη, τα οποία είμαστε βέβαιοι, ότι θα έχουν την ίδια τύχη με τα σχέδια Κεφαλογιάννη”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024