Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΣυνεργασία ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων με τους μεγάλους tour operators της Ευρώπης

Συνεργασία ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων με τους μεγάλους tour operators της Ευρώπης

Πρόσφατα δημοσιεύτηκε έρευνα του Δρα. Δημήτρη Κούτουλα, ειδικού επιστήμονα του Τουριστικού Μάρκετινγκ, με θέμα τις σχέσεις μεταξύ ελληνικών παραθεριστικώνξενοδοχείων και των μεγάλων ευρωπαϊκών tour operators. Τα ξενοδοχεία εξασφαλίζουν κατά μέσο […]

Πρόσφατα δημοσιεύτηκε έρευνα του Δρα. Δημήτρη Κούτουλα, ειδικού επιστήμονα του Τουριστικού Μάρκετινγκ, με θέμα τις σχέσεις μεταξύ ελληνικών παραθεριστικών<...>ξενοδοχείων και των μεγάλων ευρωπαϊκών tour operators. Τα ξενοδοχεία εξασφαλίζουν κατά μέσο όρο το 60% της πελατείας τους μέσω των tour operators, όπως προέκυψε από τη δειγματοληπτική έρευνα του Δ. Κούτουλα, ποσοστό που δείχνει το βαθμό εξάρτησης των ελληνικών επιχειρήσεων από την αγορά του οργανωμένου τουρισμού.

Ένας μόνο tour operator, ο γερμανικών συμφερόντων όμιλος της TUI, απέστειλε το 2003 συνολικά 2,6 εκ. τουρίστες στην Ελλάδα, ήτοι το 29% όλων των αφίξεων τουριστών από τις παραδοσιακές αγορές του ελληνικού τουρισμού όπως η Γερμανία, η Βρετανία, η Γαλλία και οι Σκανδιναβικές χώρες. Η εξάρτηση του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου από τον οργανωμένο τουρισμό φαίνεται, εξάλλου, και από την υψηλή αναλογία αφίξεων με πτήσεις τσάρτερ, αφού το 75% των Δυτικοευρωπαίων – ή το 58% του συνόλου των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα – χρησιμοποιούν τις ναυλωμένες πτήσεις των tour operators.

Όπως έδειξε η έρευνα του Δ. Κούτουλα, πάνω από τα μισά ελληνικά παραθεριστικά ξενοδοχεία του δείγματος δέχονται πελάτες της TUI και των θυγατρικών της όπως η Thomson και η Nouvelles Frontieres. Το μερίδιο των πελατών της TUI στις συνολικές διανυκτερεύσεις των συνεργαζόμενων με αυτήν ξενοδοχείων ανήλθε το 2004 στο 30%. Το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό συνεργαζόμενων ξενοδοχείων διαθέτει η Thomas Cook, αφού το 29.3% του δείγματος δέχεται κατά μέσο όρο το 34% των πελατών τους από την Thomas Cook. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η επίσης γερμανικών συμφερόντων Rewe, με την οποία συνεργάζεται το 15.9% των ξενοδοχείων του δείγματος.

Τα ολιγοψωνιακά χαρακτηριστικά της αγοράς και η ισχύς των μεγάλων ευρωπαϊκών tour operators επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο λειτουργίας των ελληνικών ξενοδοχείων αλλά και τον τρόπο αξιολόγησης αυτής της συνεργασίας. Ως κύριο πλεονέκτημα της συνεργασίας με τους tour operators αναφέρεται από το 68,3% των ξενοδοχείων του δείγματος ο μεγάλος αριθμός πελατών που τους εξασφαλίζουν. Επίσης, τα μισά από τα ξενοδοχεία αναφέρουν ότι οι tour operators τους εξασφαλίζουν αξιόλογη κίνηση εκτός υψηλής σαιζόν και ότι είναι συνεπείς στις πληρωμές τους, ωστόσο μόνο το 11,9% των ξενοδόχων θεωρούν ικανοποιητικές τις τιμές που χρεώνουν στους tour operators. Τα ξενοδοχεία των ανωτέρων κατηγοριών αξιολογούν με πολύ πιο θετικό τρόπο τη συνεργασία τους με τους tour operators απ` ό,τι τα άλλα ξενοδοχεία.

Το βασικό μειονέκτημα στη συνεργασία των ελληνικών παραθεριστικών ξενοδοχείων με τους tour operators είναι η συνεχής πίεση για μείωση στις τιμές δωματίων, όπως αναφέρει το 76,2% του δείγματος. Σχεδόν οι μισοί από τους ξενοδόχους εκτιμούν επίσης ότι οι tour operators στρέφουν την πελατεία προς άλλες χώρες, ενώ ένας στους τρεις αναφέρει προβλήματα στις πληρωμές από πλευράς των tour operators. Μόλις το 6,9% του δείγματος θεωρεί μικρό τον αριθμό πελατών που αποστέλλουν οι tour operators.

Δείτε αναλυτικά την έρευνα στη δεξιά στήλη ‘Έρευνες και Μελέτες’.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024