Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΒιωσιμότητα, Α.Ι. και “Slow Travel”οι βασικές ταξιδιωτικές τάσεις την επόμενη τριετία
Τάσεις

Βιωσιμότητα, Α.Ι. και “Slow Travel”οι βασικές ταξιδιωτικές τάσεις την επόμενη τριετία

travel

Το 1/5 των Βρετανών ταξιδιωτών έχει ήδη χρησιμοποιήσει Τεχνητή Νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν διακοπές σύμφωνα με την έρευνα Marriott Bonvoy 2024 Future Travel Trends.

Οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους για αποδράσεις και διακοπές τα επόμενα τρία χρόνια και θα προσέχουν περισσότερο το θέμα “βιωσιμότητα” από ποτέ. Ωστόσο, οι υψηλές θερμοκρασίες σε μέρη της Ευρώπης θα μπορούσαν να επηρεάσουν το πότε και που ταξιδεύουν οι άνθρωποι για τις καλοκαιρινές διακοπές τους τα επόμενα χρόνια.

Άλλες βασικές τάσεις που έρχονται στο προσκήνιο είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), που θα γίνει βασικό εργαλείο για τον προγραμματισμό των διακοπών – με το 1/5 (19%) των Βρετανών να τη χρησιμοποιούν ήδη για αυτόν τον σκοπό. Εν τω μεταξύ, προορισμοί, παρόμοιοι με τους παραδοσιακούς προορισμούς διακοπών αλλά πιο κοντινοί και φθηνότεροι, θα έρθουν στην επικαιρότητα.

Επιπλέον, το “Slow Travel”, όπου οι ταξιδιώτες αφιερώνουν χρόνο, συνδέονται με την τοπική κουλτούρα, αποσυνδέονται από την τεχνολογία και ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, θα είναι μια άλλη σημαντική τάση.

Τα παραπάνω είναι τα κυριότερα αποτελέσματα από τα ευρήματα του Ηνωμένου Βασιλείου στην έρευνα 2024 Future Travel Trends της Marriott Bonvoy, σε συνεργασία με το The Future Laboratory, που ανέλυσε τα ταξιδιωτικά σχέδια 14.000 ταξιδιωτών σε όλη την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή για τα επόμενα τρία χρόνια.

Η άνοδος της AI

Η εποχή του προγραμματισμού των διακοπών με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης είναι εδώ – ένας στους πέντε ενήλικες του Ηνωμένου Βασιλείου (19%) έχει χρησιμοποιήσει την AI για να τους βοηθήσει να σχεδιάσουν ή να διερευνήσουν διακοπές – αύξηση έως και τέσσερις στους δέκα για τους νεότερους ενήλικες (το 39% των 18- 34).

Μεταξύ εκείνων που χρησιμοποίησαν Τεχνητή Νοημοσύνη, το 93% λέει ότι αυτό επηρέασε με κάποιο τρόπο την απόφαση για τις διακοπές τους. Αυτό περιλαμβάνει την κράτηση του καταλύματος που πρότεινε (25%), την κράτηση την εποχή του χρόνου που πρότεινε (25%) και την κράτηση του φαγητού που πρότεινε (24%)

“Αναδυόμενες” τάσεις

Η έρευνα διερεύνησε και αρκετές ταξιδιωτικές τάσεις που είναι πιθανό να εμφανιστούν ή να ενισχυθούν τα επόμενα χρόνια. Μεταξύ αυτών, οι “αργές διακοπές” γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο (46%) λένε ότι έχουν ήδη κάνει “slow travel” – και το 31% το έχουν κάνει αρκετές φορές. Εν τω μεταξύ, οι μισοί (49%) δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να κάνουν τέτοιου είδους διακοπές τα επόμενα τρία χρόνια.

Επιπρόσθετα, προορισμοί όπως η Lake District πάνω από τη λίμνη Como στην Ιταλία, οι αμπελώνες της Βόρειας Ισπανίας αντί της Νότιας Αφρικής, το σέρφινγκ στην Πορτογαλία αντί για τη Χαβάη ή στο Μαρόκο αντί για το Ντουμπάι, θα είναι ένα άλλο βασικό θέμα. Πάνω από το 1/4 (26%) όσων σκοπεύουν να φύγουν διακοπές τα επόμενα τρία χρόνια σχεδιάζουν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα έχοντας μια παρόμοια εμπειρία σε έναν προορισμό, παραπλήσιο ενός διάσημου. Οι μεμονωμένες διακοπές, κάτι που έκανε το 36% των ταξιδιωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο τα τελευταία τρία χρόνια, θα συνεχίσει επίσης να αποτελεί σημαντική τάση – πιο διαδεδομένο μεταξύ των νεότερων ενηλίκων, με το 47% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών και το 46% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών που σκοπεύουν τα επόμενα τρία χρόνια να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν έτσι.

Αλλαγές στα μοτίβα των καλοκαιρινών διακοπών

Οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες που γνώρισαν περιοχές της Ευρώπης αυτό το καλοκαίρι θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα σχέδια διακοπών για τα επόμενα χρόνια για τους παραθεριστές του Ηνωμένου Βασιλείου. Επτά στους δέκα (69%) λένε ότι αν αυτές οι θερμοκρασίες γίνουν πλέον τακτικές, θα επηρεάζονταν τα σχέδια των καλοκαιρινών τους διακοπών. Αν και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι άνθρωποι θα αποφεύγουν τις διακοπές εξαιτίας αυτού του γεγονότος, ορισμένοι μπορεί να τροποποιήσουν τι σκοπεύουν να κάνουν και πότε θα επιλέξουν να ταξιδέψουν.

Τρεις στους δέκα (29%) δηλώνουν ότι θα επέλεγαν να πάνε “κάπου πιο δροσερά”, το 25% θα επισκέπτονταν τους προορισμούς σε διαφορετικές εποχές του χρόνου και το 15% δηλώνουν ότι θα έκαναν διαφορετικούς τύπους διακοπών το καλοκαίρι.

Καίρια ζητήματα οι δαπάνες και η βιωσιμότητα

Εννέα στους δέκα ενήλικες του Ηνωμένου Βασιλείου (89%) δηλώνουν ότι θα πάνε διακοπές κατά τη διάρκεια των επόμενων τριών ετών – το 75% σχεδιάζει να κάνει διακοπές το 2024. Από αυτούς, το 53% λέει ότι σχεδιάζει να “δαπανήσει περισσότερα από το συνηθισμένο σε διακοπές κατά τη διάρκεια της περιόδου”, με έναν στους πέντε (19%) να λέει ότι θα ξοδέψει “πολύ περισσότερα”.

Τα επόμενα τρία χρόνια, η βιωσιμότητα θα είναι στην ημερήσια διάταξη περισσότερο από ποτέ. Περίπου οι μισοί (51%) δηλώνουν ότι θα ήταν ευτυχείς να πληρώσουν περισσότερα για καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον – ωστόσο κατά μέσο όρο θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν μόνο 14% περισσότερο. Επιπλέον, οκτώ στους δέκα (80%) δηλώνουν ότι οι πάροχοι καταλυμάτων και οι εταιρείες διακοπών έχουν ευθύνη να υποστηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες όπου προσφέρουν διακοπές.

Για πολλούς, η βιωσιμότητα είναι ήδη σημαντική – ένας στους πέντε ενήλικες του Ηνωμένου Βασιλείου (18%) λέει ότι εξέτασε πόσο βιώσιμο ήταν το τελευταίο κατάλυμα στο οποίο έμειναν πριν κάνουν κράτηση, με ένα επιπλέον 18% να το κάνει μετά την κράτηση. Επιπλέον, το 47% δηλώνει ότι ελέγχει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ταξιδιωτικών του σχεδίων “μερικές φορές” – αν και επί του παρόντος μόνο το 7% λέει ότι το κάνει “πάντα”.

Η σχέση ποιότητας/τιμής θα είναι το κλειδί

Ενώ συνολικά οι δαπάνες για τις διακοπές πρόκειται να αυξηθούν, οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να αναζητούν καλή σχέση ποιότητας-τιμής και να εξοικονομούν όπου μπορούν. Μόλις το 7% όσων σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές τα επόμενα τρία χρόνια λένε ότι δε θα προσπαθήσουν να εξοικονομήσουν χρήματα σε ορισμένα στοιχεία των διακοπών τους.

Το 1/3 των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου (32%) θα προσπαθήσει να εξοικονομήσει χρήματα πηγαίνοντας περισσότερες διακοπές στο εσωτερικό, ενώ το 28% θα προτιμήσει τις διακοπές all inclusive, για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν τις δαπάνες τους και να εξασφαλίσουν σταθερό κόστος. Πολλοί θα προσπαθήσουν επίσης να εξοικονομήσουν χρήματα κάνοντας κράτηση την “κατάλληλη στιγμή” – το 25% θα κάνει κράτηση εκ των προτέρων, ενώ το 24% θα κάνει κράτηση την τελευταία στιγμή. Τέλος, το 13% θα χρησιμοποιήσει προγράμματα επιβράβευσης για να πληρώσει μέρος ή το σύνολο των διακοπών του με πόντους.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024