Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΟ πολιτισμός της Ευρώπης ως πόλος έλξης για ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων
Τάσεις

Ο πολιτισμός της Ευρώπης ως πόλος έλξης για ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων

ETC

Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες είναι ένας άλλος καθοριστικός παράγοντας για το που επιλέγουν οι ταξιδιώτες να ταξιδέψουν.

Οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων δείχνουν ενθουσιασμό να εξερευνήσουν ευρωπαϊκούς προορισμούς αυτό το φθινόπωρο, με την πρόθεση ταξιδιού να παραμένει σταθερή ή να σημειώνει αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι. Το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη έχει αυξηθεί ιδιαίτερα στην Κίνα. Παρά τις ανησυχίες για το υψηλό κόστος ταξιδιού και τα διογκωμένα αεροπορικά εισιτήρια, το 74% των Κινέζων ερωτηθέντων σκοπεύει να επισκεφuεί έναν ευρωπαϊκό προορισμό μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 10% από την ίδια περίοδο πέρυσι και αύξηση 9% σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2019, τελευταία ταξιδιωτική περίοδος πριν κλείσει η Κίνα τα σύνορά της για ταξίδια.

Ο ενθουσιασμός για τα ταξίδια αυξήθηκε επίσης ελαφρώς στις ΗΠΑ (+3%) και στον Καναδά (+2%), παρά τον αυξανόμενο πληθωρισμό.

Στην Αυστραλία και τη Βραζιλία, η πρόθεση για ταξίδι στην Ευρώπη μειώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με πέρυσι. Η Αυστραλία κατέγραψε μείωση 3%, πιθανώς λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για εξερεύνηση άλλων προορισμών και της καλοκαιρινής περιόδου του Νοτίου Ημισφαιρίου, καθιστώντας τα εσωτερικά ταξίδια πιο ελκυστικά για αυτούς. Η Βραζιλία κατέγραψε επίσης μείωση 3%, αλλά το κλίμα παραμένει ισχυρό σε αυτή την αγορά, με περισσότερους από τους μισούς (52%) των ερωτηθέντων να εκφράζουν την επιθυμία να ταξιδέψουν στην Ευρώπη.

Οι Ιάπωνες ερωτηθέντες εμφάνισαν σημαντική αύξηση στην πρόθεση ταξιδιού στην Ευρώπη, αύξηση 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022. Ωστόσο, παρά τη θετική τάση, η Ιαπωνία παραμένει η πιο συγκρατημένη μεταξύ όλων των αγορών που συμμετείχαν στην έρευνα, με μόνο το 25% των ερωτηθέντων να σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα ευρύματα του τελευταίου Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλων Αποστάσεων (LHTB) (γ’ τρίμηνο 2023), που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV. Το LHTB παρακολουθεί τις προθέσεις των ταξιδιωτών να επισκεφθούν την Ευρώπη σε έξι βασικές αγορές μακρινών αποστάσεων – Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία και Ηνωμένες Πολιτείες. Το τελευταίο τεύχος καλύπτει τις ταξιδιωτικές τάσεις την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2023.

Σχολιάζοντας την έκθεση, ο Miguel Sanz, πρόεδρος του ETC, δήλωσε: “Μετά από μια μακρά περίοδο αναταραχής λόγω της πανδημίας του Covid, η Ευρώπη αποκαθιστά τη σύνδεσή της με τους Ασιάτες τουρίστες. Η έλξη της Ευρώπης παραμένει ισχυρή στους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων σε όλο τον κόσμο, με τη διαχρονική κουλτούρα και την ιστορία της να είναι ο σημαντικότερος παράγοντας. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε την αυξανόμενη δημοτικότητα των σιδηροδρόμων και το αυξημένο ενδιαφέρον για ‘slow travel’ μεταξύ των τουριστών. Τώρα περισσότερο από ποτέ, είναι σημαντικό να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στην υπεύθυνη ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας”.

Οι υψηλές τιμές αλλάζουν τον τρόπο σχεδιασμού των ταξιδιών

Αν και η επιθυμία να ταξιδέψουν στην Ευρώπη παραμένει γενικά ισχυρή, οι υποψήφιοι ταξιδιώτες και στις έξι κύριες αγορές αναφέρουν τις υψηλές τιμές ως τον κύριο αποτρεπτικό τους παράγοντα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη Βραζιλία και την Αυστραλία, όπου το 45% και το 40% των ταξιδιωτών αντίστοιχα αισθάνονται αποθαρρυμένοι για ευρωπαϊκές διακοπές λόγω του υψηλού κόστους. Κατά συνέπεια, ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών σε όλες τις αγορές δίνει μεγαλύτερη σημασία στην αντίληψή τους για οικονομικές υπηρεσίες και εμπειρίες στον προορισμό (32%) σε σύγκριση με πέρυσι (28%).

Εν μέσω αυξανόμενων δαπανών που σχετίζονται με τα ταξίδια, οι τουρίστες υιοθετούν νέες στρατηγικές για να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία τους, προσαρμόζοντάς τες στον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Η πιο δημοφιλής τακτική είναι η μείωση των εξόδων αγορών (35%), μια προσέγγιση που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των ερωτηθέντων από τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ιαπωνία. Άλλα νέα μοντέλα δαπανών περιλαμβάνουν τη χρήση προγραμμάτων επιβράβευσης και προσιτών πακέτων all inclusive, τα οποία λαμβάνονται υπόψη από το 30% των ερωτηθέντων σε όλες τις αγορές και είναι ιδιαίτερα αγαπητά στη Βραζιλία και την Κίνα.

Οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων ελκύονται ιδιαίτερα από τον πολιτισμό και την ιστορία της Ευρώπης

Ο πολιτισμός και η ιστορία αναφέρονται ως τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της Ευρώπης για ταξιδιώτες σε πέντε από τις έξι αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα. Εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, όπου το έντονο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για τον πολιτισμό και την ιστορία είναι δευτερεύον μόνο σε σχέση με τις γαστρονομικές και τις αστικές εμπειρίες. Συγκεκριμένα, το συνολικό ενδιαφέρον για “slow travel” αυξάνεται αυτό το φθινόπωρο (+7% σε σύγκριση με το 2022), ειδικά μεταξύ των τουριστών από την Ιαπωνία, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ.

Οι παγκοσμίου φήμης τοποθεσίες είναι επίσης δημοφιλείς στους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων αυτό το φθινόπωρο. Ένας αυξανόμενος αριθμός ερωτηθέντων (+6%) ανέφερε ότι ενδιαφέρονται περισσότερο να επισκέπτονται προορισμούς που φιλοξενούν τα εμβληματικά αξιοθέατα της Ευρώπης, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.

Οι κλιματικές εκτιμήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους Κινέζους τουρίστες (39%), ακολουθούμενοι από τους Αυστραλούς και τους Βραζιλιάνους (και οι δύο με 34%).

Προτίμηση στις σιδηροδρομικές πτήσεις και τις πτήσεις low cost για μετακίνηση μεταξύ ευρωπαϊκών προορισμών

Οι Αυστραλοί ταξιδιώτες έχουν δείξει μια ενδιαφέρουσα αλλαγή στα προτιμώμενα μέσα μεταφοράς μεταξύ προορισμών. Ενώ τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν η κυρίαρχη επιλογή, σημειώθηκε αξιοσημείωτη αύξηση (+8%) στο ενδιαφέρον για εισιτήρια τρένων και μια ελαφρά αύξηση στα ταξίδια με λεωφορεία (+2%).

Για τους Καναδούς τουρίστες, τα σιδηροδρομικά ταξίδια συνεχίζουν να κατέχουν την πρώτη θέση ως ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς, με το 34% των ερωτηθέντων στην έρευνα να τείνει να αγοράσει σιδηροδρομικό πάσο και το 32% να ενδιαφέρεται για τουλάχιστον ένα ατομικό εισιτήριο τρένου. Οι ταξιδιώτες των ΗΠΑ προσελκύονται επίσης από την οικονομική λύση των σιδηροδρομικών μεταφορών και την αποτελεσματικότητα των χρόνων ταξιδιού, παρά το γεγονός ότι παραδοσιακά ευνοούσαν τα αεροπορικά ταξίδια.

Αν και ο σιδηρόδρομος κατέχει ισχυρή θέση ως επιλογή μεταφοράς για ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων, οι πτήσεις χαμηλού κόστους είναι οι πιο δημοφιλείς. Τέλος, ενώ ο σιδηρόδρομος ήταν παραδοσιακά η προτιμώμενη επιλογή των Βραζιλιάνων ταξιδιωτών, τα αεροπορικά ταξίδια κερδίζουν δημοτικότητα, με το ενδιαφέρον για πτήσεις χαμηλού κόστους να αυξάνεται κατά 13% στην αγορά της Βραζιλίας. Η ίδια τάση παρατηρείται και στην καναδική αγορά, στην οποία η δημοτικότητα των φθηνών πτήσεων αυξήθηκε κατά 9%.

ETC Long-Haul Travel Barometer 3/2023

Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Φοιτητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024