Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΤαξί του Αύριο: Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών

Ταξί του Αύριο: Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών

Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών κατάρτισε νομοσχέδιο για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του θεσμικού καθεστώτος των ταξί, με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες. Εκτιμώντας ότι το ταξί […]

Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών κατάρτισε νομοσχέδιο για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του θεσμικού καθεστώτος των ταξί, με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες<...>. Εκτιμώντας ότι το ταξί είναι ένα μέσο που έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και την τουριστική υποδομή της χώρας, το ΥΜΕ εφαρμόζει μία σειρά ρυθμίσεων με στόχο την παροχή υπηρεσιών ποιότητας στους πολίτες, καθώς και την καλύτερη οργάνωση και αναβάθμιση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών.

Η αρχή που διέπει τα νέα μέτρα, τα οποία εισηγείται το ΥΜΕ είναι, όπως επισημαίνει ο υπουργός κ. Χρίστος Βερελής “η εξυπηρέτηση των πολιτών και η αναβάθμιση του επαγγέλματος για τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί. Δίδονται κίνητρα στους αυτοκινητιστές, με στόχο στην ανάπτυξη του επαγγέλματός τους. Παράλληλα, με τις διατάξεις του νέου σχεδίου νόμου εκσυγχρονίζεται ο στόλος των ταξί και αποσύρονται σταδιακά από την κυκλοφορία τα υπέργηρα οχήματα”.

Οι σημαντικότερες διατάξεις του νομοσχεδίου που χαρακτηρίζεται ως ‘Το Ταξί του Αύριο’ είναι οι εξής:

  • Προβλέπεται προαιρετικά η σύσταση και λειτουργία Ανωνύμων Εταιρειών ή Συνεταιρισμών από κυρίους και κατόχους άδειας Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως (ταξί, αγοραία). Οι άδειες παραμένουν στους κατόχους τους και δεν μεταβιβάζονται στην εταιρεία ή τον συνεταιρισμό. Το κεφάλαιο των εταιρειών σχηματίζεται με καταβολή σε χρήμα και μέτοχοι μπορούν να είναι μόνο κύριοι και κάτοχοι ταξί και αγοραίων αυτοκινήτων. Η μεταβίβαση των μετοχών επιτρέπεται μόνο προς τους μετόχους ή εταίρους ή και σε άλλα πρόσωπα που πληρούν τις προϋποθέσεις του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή και η μεταβίβαση των μετοχών πραγματοποιείται ταυτόχρονα με τη μεταβίβαση του αυτοκινήτου.
  • Εταίροι των συνεταιρισμών ομοίως είναι κύριοι και κάτοχοι ταξί και αγοραίων αυτοκινήτων.
  • Οι νέες μορφές οργάνωσης δεν είναι υποχρεωτικές αλλά προαιρετικές. Όποιος ιδιοκτήτης επιθυμεί, μπορεί να παραμείνει στο σημερινό καθεστώς.
  • Το περιεχόμενο των καταστατικών των Εταιρειών ή Συνεταιρισμών αποφασίζεται από τους εταίρους ή μετόχους αυτών.
  • Δεν επιτρέπεται η κατοχή περισσοτέρων από δύο αδειών ανά άτομο, όπως ισχύει και σήμερα.
  • Για τη σύσταση των προβλεπόμενων νομικών προσώπων, απαιτούνται τουλάχιστον 100 αυτοκίνητα για την περιοχή Αθηνών, Πειραιώς και Περιχώρων και για την Θεσσαλονίκη, 50 αυτοκίνητα για τις πόλεις Ηράκλειο, Πάτρα και Λάρισα και, 20 αυτοκίνητα για τις υπόλοιπες πόλεις της χώρας. Για τις περιοχές που έχουν λιγότερα από 20 αυτοκίνητα εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
  • Τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά ή θα αντικαταστήσουν όσα ήδη κυκλοφορούν, από την ισχύ του νόμου και μετά, πρέπει να είναι καινούργια για τις περιοχές Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου και Λάρισας. Για τις άλλες περιοχές της χώρας, μπορεί να είναι και μεταχειρισμένα αλλά της τελευταίας τριετίας.
  • Τα αυτοκίνητα θα φέρουν υποχρεωτικά κλιματισμό.
  • Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση, οι οποίες ορίζονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, κατά τους θερινούς μήνες, προβλέπεται ότι, για περιορισμένο χρονικό διάστημα, θα σταθμεύουν και θα εργάζονται σε αυτές ταξί και αγοραία αυτοκίνητα από άλλες περιοχές της χώρας, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους. Κάθε αυτοκινητιστής, δηλαδή, δικαιούται να επιλέξει ένα ταξί ή αγοραίο αυτοκίνητο, κάνοντας ελεύθερη ειδική συμφωνία με τον οδηγό του αυτοκινήτου, για το οποίο θα πληρώνει ένα ορισμένο χρηματικό ποσό στο Δημόσιο.
  • Τα ταξί και αγοραία αυτοκίνητα αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 8 ετών για τις περιοχές Αθηνών, Πειραιώς και περιχώρων, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Πάτρας και Λάρισας. Για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, θα αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 15 ετών. Το μέτρο θα ισχύσει από τον Μάρτιο του 2004.
  • Η χρήση των αυτοκινήτων και οι σχέσεις των μετόχων και εταίρων μεταξύ τους καθορίζονται από τα καταστατικά των Εταιρειών και των Συνεταιρισμών.
  • Η συμμετοχή στο σχηματισμό κεφαλαίου και εκλογής οργάνων διοίκησης και λειτουργίας των Εταιρειών και Συνεταιρισμών γίνεται με βάση την αρχή ότι κάθε αυτοκίνητο διαθέτει δύο ψήφους.
  • Το νομοσχέδιο προβλέπει προδιαγραφές ασφαλείας (για παράδειγμα, συχνότητα κινδύνου, G.P.S. κ.λπ.).
  • Κάθε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης υποχρεούται να ελέγχει την τήρηση του ειδικού μητρώου αδειών αυτοκινήτων και του μητρώου οδηγών, προκειμένου να γνωρίζουμε πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν, τη γνησιότητά τους, τις χορηγούμενες ειδικές άδειες οδήγησης, καθώς και να εξασφαλίζεται ο πειθαρχικός έλεγχος όσων οδηγών παραβιάζουν τους κανονισμούς λειτουργίας.
  • Προβλέπεται Κανονισμός λειτουργίας των ταξί και αγοραίων αυτοκινήτων, ο οποίος προσαρμόζεται με τον ήδη υπάρχοντα Χάρτη Υποχρεώσεων Καταναλωτή, όπου θα καταγράφονται, μεταξύ άλλων, οι υποχρεώσεις των οδηγών και των ιδιοκτητών, οι απαιτήσεις για την κατάσταση των οχημάτων, τα προσόντα των οδηγών κ.λπ.
  • Η ειδική άδεια οδήγησης ταξί και αγοραίου αυτοκινήτου χορηγείται ή ανανεώνεται, μετά από αυστηρές εξετάσεις που διενεργούνται από ειδική επιτροπή.
  • Μέχρι τις 31.12.2005 δεν χορηγούνται νέες άδειες ταξί και αγοραίων αυτοκινήτων πουθενά.
  • Με το νέο σχέδιο νόμου δεν επιτρέπεται η μεταφορά έδρας εντός των “Καποδιστριακών” δήμων.

Με το νομοσχέδιο καθορίζονται κίνητρα για όσους αυτοκινητιστές αποφασίσουν να συστήσουν Εταιρείες και Συνεταιρισμούς ταξί, αλλά και για εκείνους που επιθυμούν να παραμείνουν στο σημερινό καθεστώς. Ειδικότερα:

  • Οι Εταιρείες και οι Συνεταιρισμοί ταξί θα επιτρέπεται να συνάψουν συμβάσεις με ολική μίσθωση με το Δημόσιο, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, Σωματεία, Φυσικά Πρόσωπα, με κόμιστρο που θα διαμορφώνεται μετά από συμφωνία των συμβαλλομένων μερών.
  • Για όσες Εταιρείες και όσους Συνεταιρισμούς συσταθούν και λειτουργήσουν προβλέπεται η δυνατότητα να θέσουν σε κυκλοφορία, μέχρι ποσοστού 3% επί του συνόλου των αυτοκινήτων τους, πολυμορφικά αυτοκίνητα μέχρι 7 (επτά) θέσεων, με ελάχιστο αριθμό ένα αυτοκίνητο. Επίσης, σε κάθε Εταιρεία ή Συνεταιρισμό χορηγείται μία και μόνο άδεια ΕΔΧ αυτοκινήτου τουριστικού (λιμουζίνα), πλην της περιοχής Αθηνών, Πειραιώς και περιχώρων όπου δεν χορηγούνται τέτοιες άδειες (πέραν των υπαρχουσών).
  • Προβλέπονται οικονομικά κίνητρα ιδιαίτερα σε σχέση με τα τέλη ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας.
  • Επιτρέπεται η τοποθέτηση εμπορικών διαφημίσεων στα ταξί και αγοραία αυτοκίνητα, με έλεγχο του περιεχομένου, της μορφής και της έκτασής τους.
  • Τα ΕΔΧ αυτοκίνητα (ταξί και αγοραία) αποχαρακτηρίζονται μετά την παρέλευση τεσσάρων ετών, οπότε μπορούν να επανακυκλοφορήσουν ως Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα.
  • Τα οικονομικά κίνητρα θα ισχύσουν και για τους αυτοκινητιστές εκείνους που δεν επιθυμούν να ανήκουν σε Εταιρεία ή Συνεταιρισμό.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024