Η Ρουμανία είναι η πιο επικίνδυνη ευρωπαϊκή χώρα για οδήγηση, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του 2022.
Νέα έρευνα αποκάλυψε τις πιο επικίνδυνες ευρωπαϊκές χώρες για οδήγηση, με τη Ρουμανία να βρίσκεται στην κορυφή. Η μελέτη του Vignetteswitzerland.com ανέλυσε τα τελευταία δεδομένα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών για να δει ποιες χώρες είχαν τους υψηλότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Διαπίστωσε ότι η Ρουμανία είναι στατιστικά η πιο επικίνδυνη χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη. Το 2022 δείχνει ότι η χώρα είχε 85,81 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, τον υψηλότερο από οποιαδήποτε χώρα στη μελέτη. Ωστόσο, πρόκειται για πτώση 10,26% σε σχέση με το 2012, όπου σημειώθηκαν 95,62 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η Σερβία έρχεται δεύτερη στη λίστα, με τη χώρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης να έρχεται με 82,65 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2012, πρόκειται για πτώση 13,01% από τότε που η χώρα είχε 95,01 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Βουλγαρία, το οποίο έρχεται με 77,64 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Έχει την πιο μικρή αλλαγή στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα από την πρώτη δεκάδα, σημειώνοντας μόνο πτώση 6,02% από το 2012, με 82,62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η Κροατία καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στη λίστα, με 71,20 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους στα δεδομένα του 2022. Πρόκειται για πτώση 22,53% από το 2012, όταν η χώρα είχε 91,91 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Πορτογαλία, η οποία έρχεται με 62,30 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Πρόκειται για πτώση 8,53% από τα στοιχεία του 2012, τα οποία είχαν 68,11 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Οι 10 πιο επικίνδυνες χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη
Κατάταξη | Χώρα | Θάνατοι από τροχαία ανά εκατ. κατοίκους (2012) | Θάνατοι από τροχαία ανά εκατ. κατοίκους (2022) | Μεταβολή % 2012-2022 |
1 | Ρουμανία | 95.62 | 85.81 | -10.26% |
2 | Σερβία | 95.01 | 82.65 | -13.01% |
3 | Βουλγαρία | 82.62 | 77.64 | -6.02% |
4 | Κροατία | 91.91 | 71.20 | -22.53% |
5 | Πορτογαλία | 68.11 | 62.30 | -8.53% |
6 | Ελλάδα | 87.51 | 60.71 | -30.63% |
7 | Λετονία | 86.69 | 60.24 | -30.51% |
8 | Λουξεμβούργο | 64.78 | 55.78 | -13.89% |
9 | Ουγγαρία | 60.76 | 55.22 | -9.12% |
10 | Ιταλία | 61.71 | 53.70 | -12.97% |
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η Νορβηγία είναι στατιστικά η ασφαλέστερη χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη. Το 2022 δείχνει ότι η χώρα είχε μόνο 21,38 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, τον χαμηλότερο από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2012, πρόκειται για πτώση 26,48% σε σχέση με τη δεκαετία, με το 2012 να έχει 29,08 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η Σουηδία έρχεται δεύτερη στη λίστα με τις πιο ασφαλείς χώρες, με μόλις 21,72 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2012, πρόκειται για πτώση 27,74% από τότε που η χώρα είχε 30,05 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έρχεται με 25,89 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Η αλλαγή στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα είναι λιγότερο σημαντική από άλλες εγγραφές στη λίστα, με πτώση μόλις 9,51% από το 2012, όπου οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ήταν 28,61 ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η Δανία καταλαμβάνει την τέταρτη θέση, με 26,22 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους στα δεδομένα του 2022. Πρόκειται για μείωση 12,38% από το 2012, όταν η χώρα είχε 29,93 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Ελβετία, η οποία έρχεται με 27,58 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Πρόκειται για πτώση 35,29% από τα στοιχεία του 2012, τις περισσότερες από τις δέκα πιο ασφαλείς χώρες, με 42,62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Οι 10 ασφαλέστερες χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη
Κατάταξη | Χώρα | Θάνατοι από τροχαία ανά εκατ. κατοίκους (2012) | Θάνατοι από τροχαία ανά εκατ. κατοίκους | Μεταβολή % 2012-2022 |
1 | Νορβηγία | 29.08 | 21.38 | -26.48% |
2 | Σουηδία | 30.05 | 21.72 | -27.74% |
3 | Ην. Βασίλειο | 28.61 | 25.89 | -9.51% |
4 | Δανία | 29.93 | 26.22 | -12.38% |
5 | Ελβετία | 42.62 | 27.58 | -35.29% |
6 | Ιρλανδία | 35.57 | 30.83 | -13.32% |
7 | Γερμανία | 44.00 | 33.35 | -24.20% |
8 | Φινλανδία | 47.21 | 34.43 | -27.08% |
9 | Ισραήλ | 37.82 | 36.61 | -3.18% |
10 | Ισπανία | 41.19 | 37.08 | -9.98% |
Σύνολο
Κατάταξη | Χώρα | Θάνατοι από τροχαία ανά εκατ. κατοίκους (2012) | Θάνατοι από τροχαία ανά εκατ. κατοίκους | Μεταβολή % 2012-2022 |
1 | Ρουμανία | 95.62 | 85.81 | -10.26% |
2 | Σερβία | 95.01 | 82.65 | -13.01% |
3 | Βουλγαρία | 82.62 | 77.64 | -6.02% |
4 | Κροατία | 91.91 | 71.20 | -22.53% |
5 | Πορτογαλία | 68.11 | 62.30 | -8.53% |
6 | Ελλάδα | 87.51 | 60.71 | -30.63% |
7 | Λετονία | 86.69 | 60.24 | -30.51% |
8 | Λουξεμβούργο | 64.78 | 55.78 | -13.89% |
9 | Ουυγαρία | 60.76 | 55.22 | -9.12% |
10 | Ιταλία | 61.71 | 53.70 | -12.97% |
11 | Πολωνία | 92.66 | 50.35 | -45.66% |
12 | Τσεχία | 70.63 | 50.11 | -29.05% |
13 | Μάλτα | 21.56 | 49.91 | 131.52% |
14 | Γαλλία | 57.61 | 48.05 | -16.59% |
15 | Σλοβακία | 54.77 | 44.90 | -18.03% |
16 | Λευκορωσία | 74.54 | 44.85 | -39.84% |
17 | Λιθουανία | 100.41 | 42.77 | -57.41% |
18 | Ολλανδία | 38.85 | 41.90 | 7.84% |
19 | Αυστρία | 62.89 | 41.21 | -34.48% |
20 | Κύπρος | 59.16 | 40.90 | -30.87% |
21 | Σλοβενία | 63.25 | 40.34 | -36.22% |
22 | Εσθονία | 64.94 | 37.54 | -42.19% |
23 | Ισπανία | 41.19 | 37.08 | -9.98% |
24 | Ισραήλ | 37.82 | 36.61 | -3.18% |
25 | Φινλανδία | 47.21 | 34.43 | -27.08% |
26 | Γερμανία | 44.00 | 33.35 | -24.20% |
27 | Ιρλανδία | 35.57 | 30.83 | -13.32% |
28 | Ελβετία | 42.62 | 27.58 | -35.29% |
29 | Δανία | 29.93 | 26.22 | -12.38% |
30 | Ην. Βασίλειο | 28.61 | 25.89 | -9.51% |
31 | Σουηδία | 30.05 | 21.72 | -27.74% |
32 | Νορβηγία | 29.08 | 21.38 | -26.48% |
Πηγή: European Transport Safety Council
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.