Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρεςΒυθίστηκε Μεγάλη Παρασκευή το καμάρι της ελληνικής κρουαζιέρας
Δύσκολη μέρα για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα η Μεγάλη Πέμπτη

Βυθίστηκε Μεγάλη Παρασκευή το καμάρι της ελληνικής κρουαζιέρας

Πάνω που πλησίαζε η ανάσταση της ελληνικής κρουαζιέρας βλέποντας θετικά μηνύματα για την ανάπτυξή της, τα πάθη της συνεχίζονται με τη βύθιση του Sea Diamond τραγικότερα από ποτέ. Λίγες ημέρες πριν ταξιδεύαμε στην τριήμερη κρουαζιέρα του Sea Diamond μαζί με άλλους συναδέλφους και με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων, μέλη του Cruise Club της Louis Hellenic Cruise…

Πάνω που πλησίαζε η ανάσταση της ελληνικής κρουαζιέρας βλέποντας θετικά μηνύματα για την ανάπτυξή της, τα πάθη της συνεχίζονται με τη βύθιση του Sea Diamond τραγικότερα από ποτέ. Λίγες ημέρες πριν ταξιδεύαμε στην τριήμερη κρουαζιέρα<...> του Sea Diamond μαζί με άλλους συναδέλφους και με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων, μέλη του Cruise Club της Louis Hellenic Cruise, έχοντας την ευκαιρία να ξεναγηθούμε και να γνωρίσουμε τη ζωή στο καμάρι της ελληνικής κρουαζιέρας, το μεγαλύτερο πλοίο με ελληνική σημαία που έκανε ποτέ κρουαζιέρα στις ελληνικές θάλασσες. Οι εντυπώσεις όλων, δημοσιογράφων, τουριστικών γραφείων, αλλά και των στελεχών του πλοίου και της εταιρίας ήταν ιδιαίτερα θετικές και αισιόδοξες για το μέλλον της ελληνικής κρουαζιέρας.

«Η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου αποτελεί προσφιλή προορισμό για τους αλλοδαπούς επισκέπτες, ειδικά μετά το σχετικό κορεσμό των νήσων της Καραϊβικής, με αποτέλεσμα η χώρα μας, λόγω της ασφάλειας και της ιστορίας που διαθέτει, να αποτελεί ενδιαφέρον προορισμό και κίνητρο για επίσκεψη για πολλούς τουρίστες» έλεγε ο Γιώργος Σταθόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Louis Hellenic Cruises, σε συνέντευξή του στο TravelDailyNews τη Μεγάλη Δευτέρα αναφερόμενος στις προοπτικές της ελληνικής κρουαζιέρας.

Τα πάθη όμως της ελληνικής κρουαζιέρες ξεκίνησαν την Μεγάλη Πέμπτη του 2007 που θα είναι μία μέρα που δεν θα διαγραφεί εύκολα από την ιστορία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα με τα δύο συμβάντα που τη σημάδεψαν, άσχετα αν θα βγει λαβωμένη ή ισχυρότερη από πριν. Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία, το Sea Diamond, ιδιοκτησίας της εταιρίας Louis Hellenic Cruises λίγο έλειψε να γίνει η αιτία να ξαναζήσουμε τις τραγικές στιγμές του ναυαγίου του Samina, ευτυχώς όμως χωρίς να βραχεί ούτε ένας επιβάτης, όπως φαινόταν μέχρι τη στιγμή που μετά τη βύθισή του αναφέρθηκε ότι αγνοούνται δύο Γάλλοι επιβάτες. Την ίδια ημέρα στο δεύτερο συμβάν της ημέρας, στο κρουαζιερόπλοιο Astoria, στη διάρκεια άσκησης στο λιμάνι της Κέρκυρας ένα μέλος του πληρώματος έχασε τη ζωή του.

Το χρονικό της βύθισης του Sea Diamond

Kλίση 12 περίπου μοιρών παρουσίασε στις 16.00 την Μεγάλη Πέμπτη, στη θαλάσσια περιοχή μισό ναυτικό μίλι από τα Φηρά της Σαντορίνης, το υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond Ν.Π. 11485, το οποίο πραγματοποιούσε κρουαζιέρα με επιβαίνοντες 1.170 επιβάτες και 390 ναυτικούς-μέλη πληρώματος, όταν το πλοίο προσέκρουσε σε χαρτογραφημένη ξέρα κατά τη διάρκεια χειρισμών κατάπλου.

Στην επιχείρηση εκκένωσης του πλοίου, με μέριμνα του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, συμμετείχαν από αέρος 3 ελικόπτερα Super Puma, 2 ελικόπτερα A.B. της Πολεμικής Αεροπορίας, 3 ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και αεροσκάφος C 130, ενώ πλησίον του πλοίου κατέπλευσαν άμεσα τα παραπλέοντα κρουαζιερόπλοια “Ocean Magestic” και “Aegean 2”, το Ε/Γ-Ο/Γ “Νήσος Θηρασία” Ν.Π. 10248, λάντζες της ένωσης λεμβούχων Σαντορίνης, το Ρ/Κ “ΛΕΩΝ” Ν.Π. 5869, πλωτό περιπολικό του Λιμενικού Σώματος και άλλα σκάφη.

Το “Νήσος Θηρασία” μαζί με πληθώρα σκαφών από την Σαντορίνη ήταν αυτά που μετέφεραν τελικά τους επιβάτες και το πλήρωμα του Sea Diamond στη στεριά και η επιχείρηση ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 19.00.

Το πλοίο ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές σημείο όπως όλοι νόμιζαν αλλά κατά τις 06.00 το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής τελικά βυθίστηκε λίγο έξω από το λιμάνι του Αθηνιού. Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι αγνοούνται δύο Γάλλοι επιβάτες, ο 45χρονος Ζαν Κριστόφ Αλέν με τη 16χρονη κόρη του Νάαντ οι οποίοι δεν κατάφεραν να βγουν από το 2ο κατάστρωμα το οποίο πλημμύρισε αμέσως μετά την πρόσκρουση και μέχρι σήμερα δεν έχουν βρεθεί. Σήμερα, αναμένεται στο νησί ρομποτικό σκάφος και δύτες, ώστε να συνεχιστούν οι έρευνες για τους δύο αγνοούμενους. Οι υπόλοιποι επιβάτες επέστρεψαν στην Αθήνα με το Aegen 2 αλλά και με το κρουαζιερόπλοιο Perla της ίδιας εταιρίας.

Αγώνας για τον περιορισμός της ρύπανσης

Αμέσως μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου προέκυψε το σοβαρό θέμα της μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τα καύσιμα που μεταφέρει το πλοίο. Με μέριμνα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της οικίας Λιμενικής Αρχής, ξεκίνησε από τη Μεγάλη Παρασκευή επιχείρηση καταπολέμησης της κηλίδας που δημιουργήθηκε από τα πρώτα λεπτά και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, στην οποία συμμετέχουν αεροσκάφος του Λιμενικού Σώματος για εναέρια επιτήρηση της περιοχής, αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ. καθώς και αντιρρυπαντικά σκάφη ιδιωτικής εταιρίας. Η καταπολέμηση της κηλίδας γίνεται με τη μέθοδο της περισυλλογής από ειδικό εξοπλισμό που διαθέτουν τα αντιρρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού καθώς και με χρήση απορροφητικών υλικών, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα μετάγγισης υπόλοιπων των καυσίμων.

Σύμφωνα πάντως με τον έπαρχο Θήρας Χρύσανθο Ρούσσο, οι τοπικές αρχές αναμένεται να προσφύγουν κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας για την περιβαλλοντική μόλυνση που προκάλεσε το ναυάγιο.

Αναζητούνται επαρκείς εξηγήσεις

Στην προανάκριση που διενεργήθηκε από το Λιμεναρχείο Σαντορίνης, όπου κατάθεσαν ο πλοίαρχος, ο ανθυποπλοίαρχος, ο ύπαρχος, ο ναύτης πηδαλίου και οι υπεύθυνοι καμπινών των καταστρωμάτων που πλημμύρισαν, ο πλοίαρχος ανέλαβε την ευθύνη και φέρεται να κατέθεσε ότι «Ένιωσα το πλοίο, το οποίο ήταν σε φυσιολογική πορεία, να γλιστρά δεξιά λόγω των θαλάσσιων ρευμάτων. Έδωσα διαταγή για στροφή όλο αριστερά. Αλλά δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να αντιδράσει το πλοίο». Όλοι τους μεταφέρθηκαν υπό άκρα μυστικότητα στην Αθήνα και εις βάρος τους έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις σε βαθμό πλημμελήματος με κατηγορίες που αφορούν σε πρόκληση ναυαγίου εξ αμελείας, μη τήρηση διεθνών κανονισμών αποφυγής σύγκρουσης και θαλάσσια ρύπανση εξ αμελείας.

Η αντίδραση του ΚΚΕ

Σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ αναφέρει ότι «Η κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη από τους πανηγυρισμούς της στην υπόθεση του Sea Diamond. Φαίνεται ότι αυτό που την ενδιέφερε δεν ήταν η ουσιαστική αντιμετώπιση και διερεύνηση του ζητήματος και πώς οδηγηθήκαμε εκεί αλλά ο εξωραϊσμός της εικόνας της. Από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να συγκαλύψει τις ευθύνες και της ναυτιλιακής εταιρίας και τις δικές της.

Οι ευθύνες δεν μπορούν να κρυφτούν επειδή δεν χάθηκαν περισσότεροι άνθρωποι, από ευνοϊκές συγκυρίες, καθώς και από τη μεγάλη συμβολή των λεμβούχων και άλλων με σωστικά μέσα.

Επαναλαμβάνονται ανάλογα φαινόμενα συγκάλυψης που γνωρίσαμε και επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ.

Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση των ναυτεργατικών σωματείων για τις δυνατότητες του πλοίου σε σωστικά μέσα.

Η έρευνα για τα αίτια του ναυάγιου του Sea Diamond πρέπει να προχωρήσει σε βάθος, κι αυτό είναι ευθύνη της κυβέρνησης.

Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα δεν μπορούν να εμπιστευτούν την ασφάλεια της ζωής τους στα κόμματα που υπηρετούν τους εφοπλιστές και πολύ περισσότερο στους ίδιους τους εφοπλιστές.

Η αντίδραση του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης

Το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο ΕΟΤ αμέσως μετά το συμβάν στη Σαντορίνη ενεργοποιήθηκαν άμεσα προκειμένου να εξασφαλίσουν την φιλοξενία των επιβατών του κρουαζιερόπλοιου όπως και έγινε μέχρι και σήμερα όπου αναχώρησαν και οι τελευταίοι τουρίστες.

Συγκεκριμένα, αμέσως μετά το συμβάν, η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά επικοινώνησε με τους προέδρους των ξενοδόχων και των εστιατόρων Σαντορίνης ( κκ Φύτρος και Αγγελόπουλος αντίστοιχα) από τους οποίους ζήτησε να ανοίξουν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια του νησιού, με έξοδα του υπουργείου, προκειμένου να φιλοξενήσουν και να σιτίσουν τους τουρίστες που επέβαιναν στο κρουαζιερόπλοιο, όπως και έγινε. Επίσης, εντολή δόθηκε και στον υπεύθυνο του Γραφείου ΕΟΤ στην Σαντορίνη να παρακολουθεί την υλοποίηση των ενεργειών για την φιλοξενία των τουριστών .
Αργά το απόγευμα, έφθασαν στο νησί η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Μαρία Γιαννίρη και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Αθανάσιος Οικονόμου, οι οποίοι συμμετείχαν σε σύσκεψη με τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας κ. Χαράλαμπο Κόκκινο και τους τοπικούς φορείς, για την αντιμετώπιση των άμεσων προβλημάτων των τουριστών ενώ κατόπιν επισκέφθηκαν τα εστιατόρια που δειπνούσαν οι τουρίστες.

Στη συνέχεια οι Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του ΕΟΤ παρακολούθησαν την διαδικασία επιβίβασης των τουριστών στα κρουαζιερόπλοια, τα οποία έφθασαν στο νησί για να τους παραλάβουν, και τους συνόδευσαν, ως τον Πειραιά.

Επισημαίνεται ότι στον Πειραιά βρίσκονταν από πολύ νωρίς το πρωί η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνη Πάλλη- Πετραλιά η οποία υποδέχθηκε τους τουρίστες και συνομίλησε με τους περισσότερους από αυτούς.

Η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, στη συνέχεια, επικοινώνησε με τους προέδρους του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Μ. Φωκά και της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών κ. Γιώργο Τσακίρη, προκειμένου να μεριμνήσουν για την φιλοξενία των τουριστών στην Αθήνα, έως ότου αναχωρήσουν για τις πατρίδες τους.

Σημειώνεται ότι οι δύο Γενικοί Γραμματείς και στελέχη του ΕΟΤ επέβλεψαν την απρόσκοπτη εγκατάσταση των τουριστών σε ξενοδοχεία της Αθήνας. Χθές διοργανώθηκε πασχαλινό τραπέζι για τους φιλοξενούμενους τουρίστες ενώ στελέχη του υπουργείου και του ΕΟΤ βρίσκονταν στα ξενοδοχεία που διέμειναν οι τουρίστες, μέχρι και σήμερα όπου αναχώρησαν για την πατρίδα τους και οι τελευταίοι.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024