Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΑναβαθμισμένη η ελληνική συμμετοχή στην τουριστική έκθεση ITB

Αναβαθμισμένη η ελληνική συμμετοχή στην τουριστική έκθεση ITB

Τις πόρτες της άνοιξε την Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2005, η διεθνής τουριστική έκθεση ITB στο Βερολίνο,με τη συμμετοχή της Ελλάδας να είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, από άποψη ποιότητας, αριθμού συμμετοχών τουριστικών φορέων, και έκτασης του περιπτέρου…

Τις πόρτες της άνοιξε την Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2005, η διεθνής τουριστική έκθεση ITB στο Βερολίνο,<...>με τη συμμετοχή της Ελλάδας να είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, από άποψη ποιότητας, αριθμού συμμετοχών τουριστικών φορέων, και έκτασης του περιπτέρου, που άγγιζε τα 2.500 τ.μ..

Μάλιστα, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, βρίσκεται στο Βερολίνο από την Πέμπτη, πραγματοποιώντας επαφές με κορυφαίους Tour Operators και επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό κ. Αναστάσιο Λιάσκο, τον Πρόεδρο του ΕΟΤ κ. Αριστείδη Καλογερόπουλο, καθώς και ανώτερους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου και του ΕΟΤ.

Το πρωί της Παρασκευής, ο κ. Αβραμόπουλος παραχώρησε συνέντευξη τύπου στους Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους, στους οποίους παρουσίασε τη στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό για την επόμενη δεκαετία, καθώς και όλα τα προγράμματα του Υπουργείου, που βρίσκονται σε εξέλιξη. Παράλληλα, συναντήθηκε και με ομολόγους του Υπουργούς άλλων κρατών, μεταξύ των οποίων και με τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας κ. Αττίλα Κοτς, με τον οποίο συζητήθηκαν οι προοπτικές συνεργασίας σε τουριστικό επίπεδο μεταξύ Ελλάδος – Τουρκίας, ενώ πραγματοποιήθηκε συνάντηση και με τον Δήμαρχο του Βερολίνου κ. Κλάους Βόβεραϊτ.

Χαρακτηριστικά, ο κ. Αβραμόπουλος στην εισαγωγική του ομιλία, προς τους δημοσιογράφους, ανέφερε:

“Η Έκθεση του Βερολίνου, συμπίπτει με τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά σηματοδοτείται και από το νέο ξεκίνημα του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος εισέρχεται με νέο όραμα, νέες ιδέες και στρατηγική στο διεθνές περιβάλλον. Το Διεθνές Χρηματιστήριο Τουρισμού – ΙΤΒ Berlin, όπως είναι γνωστό, είναι αδιαφιλονίκητα η μεγαλύτερη επαγγελματική εκδήλωση στην παγκόσμια τουριστική οικονομία, αποτελώντας σημείο συνάντησης των εκπροσώπων της τουριστικής βιομηχανίας.

Ο ελληνικός τουρισμός διανύει μια περίοδο ανασυγκρότησης, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής. Ξεκινώντας με το γεγονός αυτό, κρίνεται σκόπιμο να σας μεταφέρω τις κινήσεις, αλλά και τα πρακτικά αποτελέσματα της μέχρι σήμερα πολιτικής στον τομέα του τουρισμού. Με πρωτοβουλία, που φέρει την υπογραφή του Πρωθυπουργού της χώρας κ. Κώστα Καραμανλή, ο τουρισμός καθίσταται, ως πρωταρχικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας.

Αντιστρέφουμε τους παραδοσιακούς όρους άσκησης της τουριστικής πολιτικής και καθιστούμε την Ελλάδα βασικό μοχλό της διεθνούς τουριστικής δραστηριότητας. Απώτερος στόχος μας, είναι να καταστεί τόπος ελκυστικός, τόσο για να την γνωρίσει κανείς μέσα από τον πολιτισμό της, την ιστορία κα το περιβάλλον της, όσο και για τις αναπτυξιακές της δυνατότητες, με τη δημιουργία φιλικού και φιλόξενου επενδυτικού περιβάλλοντος.

Με έναυσμα την επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας αποδείξαμε, ότι μπορούμε να διοργανώσουμε μεγάλα γεγονότα με ασφάλεια, που απολαμβάνουν τη διεθνή αναγνώριση. Δημιουργήσαμε, στα πλαίσια αυτά, μία στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα δεκαετίας, που επικεντρώνεται στην ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού, κεφαλαιοποιώντας τη θετική επίδραση των Αγώνων στη διεθνή εικόνα της χώρας μας στη διεθνή κοινότητα. Πυλώνες της νέας στρατηγικής για τον τουρισμό: ο Πολιτισμός, η Ανάπτυξη και το Περιβάλλον σε αρμονική συνύπαρξη μεταξύ τους.

Κεντρικός μοχλός της πολιτικής μας είναι η ποιότητα. Υποδομές, υπηρεσίες, συνθήκες φιλοξενίας, που χαρακτηρίζουν τον Έλληνα. Είναι κοινά αποδεκτό το γεγονός, ότι βελτιώθηκε σημαντικά η εικόνα της χώρας μας, ως σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους, που διαθέτει υποδομές και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, εφάμιλλα των παγκοσμίων προτύπων, που μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία σε σύνθετες προκλήσεις, όπως αυτή των Αγώνων με υψηλές προδιαγραφές και απαιτήσεις. Με δεδομένη την επιτυχία, η Ελλάδα προβάλλεται ως τόπος ασφαλής, υψηλής ποιότητας ζωής, εντυπωσιακής αλλαγής και προόδου. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις σε μια σειρά από καίριους τομείς, που είναι κρίσιμοι για την εθνική αναπτυξιακή μας πολιτική, ενώ συγχρόνως προσφέρει δυνατότητες και ευκαιρίες για επενδύσεις από τον επιχειρηματικό κόσμο.

Στα πλαίσια αυτά έχουμε λάβει μια σειρά μέτρων, που αποσκοπούν στη βελτίωση της θέσεως της Ελλάδος στο διεθνές τουριστικό περιβάλλον. Έτσι, λοιπόν, αναβαθμίσαμε την προβολή της χώρας μας, με κονδύλια που θα ανέλθουν συνολικά σε 60 εκατ. ευρώ. Όπως θα έχετε δει και σε πολλές πόλεις της Γερμανίας, ένα νέο σύνθημα προβάλλει τον ελληνικό τουρισμό με το τίτλο `Live Your Myth In Greece`. Το νέο αυτό σύνθημα προβάλλεται σε όλο τον κόσμο από τα τέλη Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει ως τα τέλη Μαΐου.

Αναβαθμίζουμε την παρουσία μας σε όλα τα διεθνή τουριστικά γεγονότα αποσπώντας την διεθνή επιδοκιμασία. Στην Γερμανία συμμετέχουμε σε εννέα τουριστικές εκθέσεις με ενισχυμένη την παρουσία μας, αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα και την ποιότητα της Γερμανικής αγοράς. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα επέστρεψα από το ταξίδι μου στις Η.Π.Α., όπου είχα επαφές με εξέχοντες παράγοντες της κινηματογραφικής βιομηχανίας, με απώτερο σκοπό την προσέλκυση ξένων παραγωγών στη χώρα μας. Τα αποτελέσματα μπορούν να χαρακτηρισθούν θετικότατα, ανοίγοντας νέες προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό.

Είναι σημαντικό, να αναφερθεί σε αυτό το σημείο η νέα προοπτική, που διαμορφώνουμε στον τομέα των επενδύσεων στη χώρα μας. Με το νέο αναπτυξιακό νόμο, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη μεγάλων και σύνθετων επενδύσεων, ιδιαίτερα στο τομέα του τουρισμού. Ξεπερνάμε όλα εκείνα τα εμπόδια, τα οποία κρατούσαν αναπτυξιακά την Ελλάδα πίσω τόσα χρόνια, στέλνοντας το μήνυμα στη διεθνή κοινότητα, ότι η Ελλάδα αλλάζει και με όραμα, μεθοδικότητα, στρατηγική και υπευθυνότητα εισέρχεται δυναμικά στο διεθνές περιβάλλον.

Η χώρα μας πλέον καθίσταται ένας ελκυστικός επενδυτικός προορισμός, προβάλλοντας νέα δεδομένα. Με στόχο τον ήπιο τουρισμό, αναπτύχθηκε μια στρατηγική με ορίζοντα δεκαετίας, η οποία αποσκοπεί στην ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Υπάρχουν έξι παράγοντες στη στρατηγική μας για την ανάπτυξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού:

  1. Τουρισμός υγείας – Spa και Θαλασσοθεραπεία.
  2. Πολιτιστικός και Περιφερειακός Τουρισμός – Επιχειρηματικός και Συνεδριακός Τουρισμός.
  3. Οικοτουρισμός και Αγροτουρισμός.
  4. Θαλάσσιος Τουρισμός, Καταδύσεις και Γιώτινγκ.
  5. Αθλητικός Τουρισμός.
  6. Τουριστικές και παραθεριστικές κατοικίες, όπου γνωρίζουμε το έντονο ενδιαφέρον των Γερμανών τουριστών για αυτού του είδους τις επενδύσεις.

Επιπλέον σχεδιάζουμε και υλοποιούμε:

  1. Νέες νομοθεσίες και προγράμματα.
  2. Βελτίωση του επιπέδου του ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό, προώθηση νέων τεχνολογιών, μέσω συνεργασιών και εκπαίδευσης.

Κυρίες και κύριοι,

Η Ελλάδα παραδοσιακά ανήκει στις κύριες προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών, λόγω των πλούσιων πολιτιστικών και γεωμορφικών της χαρακτηριστικών. Εμείς, δεν στεκόμαστε σε αυτό το γεγονός μόνο. Ο τελικός στόχος μας είναι να επεκτείνουμε το εναλλακτικό, ποιοτικό και ήπιο τουριστικό προϊόν, σε σημείο που θα είναι συνώνυμο με την ταυτότητα της Ελλάδος. Με αυτό το σκεπτικό, θα συνεχίσουμε δυναμικά και στρατηγικά να συνεργαζόμαστε με όλους τους συναρμόδιους φορείς.
Μετά από την κορυφαία διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων και μια περίοδο ύφεσης, που διήρκεσε περίπου 4 χρόνια, αναμένουμε σταθεροποίηση και ανάκαμψη από την γερμανική τουριστική αγορά, αλλά και συνολικά από όλες τις αγορές για το 2005. Αναμένουμε μεγαλύτερα ακόμα οφέλη το 2006 και 2007, οπότε και θα έχουμε τα ουσιαστικά αποτελέσματα της πολιτικής, που ασκούμε σήμερα, αλλά και της διαφημιστικής καμπάνιας που διεξάγουμε.

Σας καλώ όλους, να μας ακολουθήσετε σε αυτό το νέο ξεκίνημα για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Δυστυχώς, η επίσκεψή μου εδώ, θα είναι σύντομη, καθώς πρέπει να επιστρέψω στην Ελλάδα για την ορκωμοσία του νέου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ωστόσο θα μου δοθεί η δυνατότητα να επισκεφθώ τα περίπτερα της έκθεσης και θα έχω συνομιλίες με ξένους τουριστικούς παράγοντες.

Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να τονίσω, ότι ο τουρισμός πέρα από οικονομικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα έχει για εμάς ένα ιδεολογικό και πολιτικό χαρακτήρα. Πιστεύουμε, ότι ο τουρισμός είναι μια κατεξοχήν πολιτική δραστηριότητα, που είναι προσοδοφόρα, συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά και στην αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των λαών, βασικές προϋποθέσεις για την ασφάλεια και την ειρήνη. Γι` αυτό, δεν θεωρούμε ως ανταγωνιστικές τις χώρες της ευρύτερης περιοχής μας. Αντιθέτως, είμαστε ευτυχείς, γιατί αναπτύσσεται τουριστικά η ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Μεσογείου, ώστε να καταστεί κύριος πόλος έλξης του διεθνούς τουριστικού ρεύματος. Αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μια εποχή, όπου αναδύονται νέες τουριστικές αγορές (π.χ. Εμιράτα, Ινδία, Κίνα, Κορέα, κ.λ.π.) και οι προερχόμενοι από αυτές τις χώρες επισκέπτες, δεν θα αρκούνται στην επίσκεψη μόνο ενός τουριστικού προορισμού στην ευρύτερη περιοχή”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024