Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗμερίδα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στη Μυτιλήνη
Έντονο το θέμα της διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος της Λέσβου

Ημερίδα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στη Μυτιλήνη

Ημερίδα με θέμα “Αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος εν μέσω οικονομικής κρίσης” διοργάνωσε το Σωματείο Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Μήθυμνας Λέσβου, με το διακριτικό τίτλο “Η Μήθυμνα”. Στην ημερίδα, στην οποία παρευρέθηκαν […]

Ημερίδα με θέμα “Αναβάθμιση τουριστικού προϊόντος εν μέσω οικονομικής κρίσης” διοργάνωσε το Σωματείο Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Μήθυμνας<...> Λέσβου, με το διακριτικό τίτλο “Η Μήθυμνα”. Στην ημερίδα, στην οποία παρευρέθηκαν εκπρόσωποι τοπικών και άλλων φορέων που εμπλέκονται στον τομέα του τουρισμού, συζητήθηκε έντονα το θέμα της βελτίωσης και της διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος που η Λέσβος προσφέρει στους επισκέπτες της, της αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών τουρισμού και μη, των φόρων που σχετίζονται με τον τουρισμό, αλλά και η ανάγκη που προκύπτει για συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων στον τουρισμό φορέων και ιδιωτών.

Όπως αναφέρεται στην ημερήσια εφημερίδα της Λεσβου “Εμπρός”, oι προσκεκλημένοι ομιλητές ήταν πολλοί, ανάμεσα σε αυτούς εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, της Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης Λέσβου (ΕΤΑΛ), αλλά και φορέων του κλάδου του τουρισμού. Τα θέματα στα οποία εστίασαν οι ομιλητές, αλλά και η συζήτηση που ακολούθησε, αφορούσαν στις δυνατότητες που έχει η Λέσβος προκειμένου να προσφέρει διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν στους επισκέπτες, αλλά και στην ανάγκη για βελτίωση του τελευταίου και των υφιστάμενων υποδομών και υπηρεσιών, κυρίως αυτών της θαλάσσιας μεταφοράς.

Ο δήμαρχος Μήθυμνας, κ. Στέλιος Καραντώνης, ανέφερε ότι ο Μόλυβος έχει εδώ και χρόνια αναπτύξει τουριστική συνείδηση και είναι θεμιτό να χρησιμοποιείται για την προβολή του νησιού. Ο δήμαρχος Πέτρας, κ. Απόστολος Αλατζάς, αναφέρθηκε στο ζήτημα των ανεπαρκών υποδομών και, συγκεκριμένα, του οδικού δικτύου της περιοχής, εκφράζοντας την ελπίδα ότι μέχρι το καλοκαίρι ο δρόμος θα έχει ολοκληρωθεί. Κατά τον ίδιο, είναι απαραίτητη η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και των υπηρεσιών που παρέχονται στους επισκέπτες, κάτι που έχει επιδιωχθεί στην Πέτρα, με ενέργειες επιμόρφωσης των εμπλεκόμενων επιχειρηματιών. “Ως νησί, πρέπει να προσελκύσουμε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, οικολογικό, θρησκευτικό, περιπατητικό και ιαματικό”, τόνισε ο κ. Αλατζάς. Η αντινομάρχης Λέσβου κα Μαρία Τζουβελεκάκη, εστίασε στο θέμα της τουριστικής προβολής του νησιού, τονίζοντας ότι, δυστυχώς, ένα μεγάλο ποσοστό των κονδυλίων που διατίθενται για τον τουρισμό στη Λέσβο, για διάφορους λόγους δε φτάνει εκεί που πρέπει. “Είναι αδιαμφισβήτητη η επίδραση της οικονομικής κρίσης στον τουρισμό της Λέσβου”, ανέφερε η κα Τζουβελεκάκη, μιλώντας για μείωση στις κρατήσεις και στις διανυκτερεύσεις, αλλά και για επιδείνωση της εποχικότητας.

“Πρέπει να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε”, δήλωσε ο κ. Θράσος Καλογρίδης, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Λέσβου, ο οποίος εστίασε σε δύο σημεία στασιμότητας της Λέσβου, αυτό της έλλειψης τουριστικής υποδομής (λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμοι κ.λπ.), αλλά και της έλλειψης θαλάσσιας συγκοινωνίας, ειδικά για τη βόρεια Ελλάδα. Υποστήριξε, επιπλέον, την ανάγκη δημιουργίας μίας νέας ΝΕΛ, ώστε να υπάρξει αποτελεσματική αναστροφή της κατάστασης. Ο πρόεδρος του Σωματείου Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Μήθυμνας Λέσβου “Η Μήθυμνα”, κ. Νίκος Μόλβαλης, τόνισε ότι “«χρειαζόμαστε ένα αειφόρο μοντέλο ανάπτυξης, προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, για άμεση επίλυση των προβλημάτων”.

Στη συνέχεια, έγινε, από τον κ. Ιγνάτιο Μαυρίδη, παρουσίαση της δικτυακής πύλης με όνομα «molivoswinendine.com», που έχει δημιουργηθεί από κοινή προσπάθεια των μελών του Σωματείου, αλλά και του info kiosk που έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια του προγράμματος προβολής, μέσω του LEADER, τονίζοντας την ικανοποίησή του για το μεγάλο βαθμό σοβαρότητας και υπευθυνότητας που έδειξαν οι επιχειρηματίες κατά την υλοποίηση του έργου.

Ακολούθησε συζήτηση, η οποία περιστράφηκε έντονα γύρω από την έλλειψη επαρκών υποδομών μεταφοράς από και προς τη Λέσβο, αλλά και τις υψηλές τιμές των ήδη υφιστάμενων. Συζητήθηκε, επίσης, το θέμα των μεγάλων μονάδων φιλοξενίας, σε σχέση με το κατά πόσο αυτά μπορούν να ενισχύσουν ή να πλήξουν τον ήδη υφιστάμενο τουρισμού του νησιού, αλλά αυτό της αποτελεσματικής συμμετοχής σε εκθέσεις και της γενικότερης προβολής του νησιού. Σχετικά με την τελευταία, η κ. Τζουβελεκάκη ανέφερε πως, λόγω του ότι τα κονδύλια που διατίθενται επιστρέφουν πίσω ένα μικρό ποσοστό κέρδους, η νομαρχία αποφάσισε να προχωρήσει, μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007 – 2013, σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ Go-Lesvos, στην ανάθεση ενός “Destination Marketing” μίας μελέτης, δηλαδή, της υφιστάμενης κατάστασης και τον καθορισμό στόχων, σχετικά με τον τουρισμό της Λέσβου.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024