Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι η χειρότερη των τελευταίων 30 χρόνων

Η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι η χειρότερη των τελευταίων 30 χρόνων

Σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός και οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, λόγω της φετινής μειωμένης τουριστικής κίνησης και της συμπίεσης των τιμών, τονίζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) με ανακοίνωσή του…

Σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός και οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, λόγω<...> της φετινής μειωμένης τουριστικής κίνησης και της συμπίεσης των τιμών, τονίζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) με ανακοίνωσή του. Οι αρνητικές οικονομικές επιδράσεις της φετινής χρονιάς στις τουριστικές επιχειρήσεις αποκτούν επικίνδυνες προεκτάσεις για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αφού η προηγούμενη χρονιά (2002) ήταν επίσης κακή ενώ τα συμβόλαια που υπογράφονται για την επόμενη χρονιά (2004) προμηνύουν μια επίσης προβληματική χρονιά.

Σύμφωνα με τον ΗΑΤΤΑ, η τρομοκρατική ενέργεια της 11η Σεπτεμβρίου, ο πόλεμος στο ΙΡΑΚ και η άτυπη πνευμονία που ακολούθησε σε συνάρτηση με τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία σκιαγραφούν ένα δυσοίωνο περιβάλλον για τον ελληνικό τουρισμό. Δυστυχώς αντί αυτή η πραγματικότητα να αναγνωριστεί και να σχεδιαστεί η άμεση και αποτελεσματική αντίδραση μας, όπως πολλοί ανταγωνιστές μας έχουν ήδη πράξει, ακούμε κατά καιρούς, θετικές εκτιμήσεις από κυβερνητικές πηγές. Δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε με βάση ποια στοιχεία γίνονται αυτές οι εκτιμήσεις δεδομένου ότι όπως γνωρίζουμε δεν υπάρχουν καν στατιστικά στοιχεία για το 2002, χρονιά που είχε για όλους μας αρνητικές επιπτώσεις.

Φέτος ξεκίνησε η διαφημιστική μας καμπάνια στο εξωτερικό – τη στιγμή που το 50% των κρατήσεων για το 2003 είχε ήδη γίνει στις περισσότερες αγορές. Ενώ άλλες ανταγωνίστριες χώρες φρόντισαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις ξένες αγορές εμείς παραμείναμε απαθείς με αποτέλεσμα να χάσουμε την κρίσιμη περίοδο – ειδικά για τη φετινή χρονιά την οποία έπρεπε να είχαμε αξιοποιήσει.

Ένας μεγάλος αριθμός αναποφάσιστων, καθώς και εκείνων που είχαν αναβάλει την απόφαση για κράτηση, θα έπρεπε να είχε δεχθεί ερεθίσματα από τα διαφημιστικά μηνύματα τον Απρίλιο και Μάιο το αργότερο.

Ως αποτέλεσμα είχαμε μεταξύ άλλων:

  • τη μεγάλη πίεση τιμών στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.
  • πώληση θέσεων `seat only` στα charters.
  • ξενοδοχεία και λοιπά καταλύματα παρέμειναν κλειστά και τον Απρίλιο μην αντέχοντας το βάρος των λειτουργικών εξόδων.
  • τα Τουριστικά Γραφεία αναγκάστηκαν να θέσουν σε υποχρεωτική άδεια προσωπικό.
  • έντονη δυσαρέσκεια tour operators του εξωτερικού για τη διαφημιστική μας απουσία κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα και
  • πιέσεις για μειώσεις των τιμών της επόμενης χρονιάς 2004.

Μετά την καθυστερημένη έναρξη του προγράμματος προβολής και προώθησης του τουριστικού μας προϊόντος βρισκόμαστε μπροστά σε μια διεθνή πρωτοτυπία: να ξεκινά το Σεπτέμβριο η β` και κύρια ενότητα της διαφημιστικής μας καμπάνιας η οποία κορυφώνεται τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, στοχεύοντας σε ποια χρονιά 2003 ή 2004;

Αδυνατούμε να αντιληφθούμε τη σκοπιμότητα και τα αναμενόμενα ωφέλη από αυτή την επιλογή:

  • Επιδιώκουμε, ετεροχρονισμένα, να αυξήσουμε την κίνηση του 2003;
  • Προσδοκούμε να προβάλουμε τον, ανύπαρκτο για τη διεθνή αγορά, χειμερινό μας τουρισμό;
  • Υπάρχει σε εξέλιξη ολοκληρωμένο πρόγραμμα “Τουρισμού Παραχείμασης“ το οποίο επιδιώκουμε να υποστηρίξουμε με ειδική, διαφορετικού περιεχομένου, διαφημιστική καμπάνια;
  • Θυμηθήκαμε, μήπως τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004 για τους οποίους δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική προβολή;
  • Προετοιμάζουμε, τόσο έγκαιρα που θα ξεχαστεί, την καμπάνια για την τουριστική περίοδο 2004; Λήφθηκαν υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς;
  • Υπάρχουν τόσες πολλές πιστώσεις που έχουμε την ευχέρεια να δαπανούμε τυχαία;

Ταυτόχρονα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει έλλειψη συντονισμού και σοβαρός κίνδυνος επικαλύψεων και σπατάλης των, όποιων, πόρων διατεθούν.

Όσο και αν με καλή προαίρεση αναγνωρίσουμε τη σημαντική προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας και στελεχών του ΕΟΤ να καλύψουν τα σοβαρά κενά εφαρμόζοντας ένα επικοινωνιακό πρόγραμμα με εξαιρετικά χαμηλό κόστος το οποίο όμως, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής, δεν μπορούμε να μετριάσουμε την αγωνία μας για τις εξελίξεις στον ελληνικό τουρισμό και το μέλλον των τουριστικών επιχειρήσεων.
Υπό τις παρούσες συνθήκες δεν υπάρχει το περιθώριο για έλλειψη κεντρικής πολιτικής και σχεδιασμού για τον εισερχόμενο τουρισμό. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν επαρκείς επιμέρους πολιτικές και αποσπασματικά μέτρα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι είναι απαράδεκτο να μην έχουμε σαφή εικόνα για το ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν για την προβολή (Δημόσιες Σχέσεις, Δημοσιότητα, Διαφήμιση, Συνδιαφήμιση) της χώρας μας το 2003 και το 2004.

Ποια συγκεκριμένα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται ή / και θα υλοποιηθούν από τα Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού ώστε να συμβάλουμε και από την πλευρά μας με τις δυνάμεις που διαθέτουμε;

Έχει ληφθεί μέριμνα για αγορές στις οποίες δεν υπάρχουν Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού, οι οποίες όμως θα μπορούσαν να δώσουν κάποια θετικά αποτελέσματα; Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι χώρες αυτές έχουν δυναμική την οποία θα πρέπει να αξιοποιήσουμε παράλληλα με την προσπάθεια για άρση των αντικινήτρων (visa shengen, συνοριακοί σταθμοί κ.λ.π), μπορούν να τροφοδοτήσουν την Ελλάδα με κίνηση και τους πλάγιους μήνες και περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα με χαμηλές πληρότητες περιλαμβανομένων των αστικών.

Είναι δεδομένο πως και αυτή η χρονιά λόγω των πιο πάνω αναφερθέντων, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και δράσεις ανά περίπτωση επιλέγοντας με προσοχή τον χρόνο έναρξης – κορύφωσης – λήξης, κάτι που καθόλου δεν φαίνεται από το “επιπεδοποιημένο” πλάνο υλοποίησης της απλουστευμένης καμπάνιας.

Η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι η χειρότερη των τελευταίων 30 χρόνων και το περιθώριο σχεδιασμού και εφαρμογής ενός αποτελεσματικού προγράμματος προβολής και προώθησης του Ελληνικού τουρισμού που θα λαμβάνει υπ΄ όψιν του όλες τις σχετικές παραμέτρους, θα μεγιστοποιεί τα όποια πλεονεκτήματα μας (ασφάλεια, 2004, κ.λπ) και θα χρησιμοποιεί με αποτελεσματικό και ευέλικτο τρόπο, συντονισμένα, όλες τις υπάρχουσες δυνάμεις και εργαλεία έχει λήξει εχθές. Όταν δηλαδή άρχισαν να το υλοποιούν οι ανταγωνιστές μας. Δεν μένει παρά, έστω και καθυστερημένα, να δώσουμε άμεση προτεραιότητα στο θέμα κατανοώντας ότι η κατάσταση είναι κρίσιμη. Δεν ωφελεί κανένα να κρύβουμε την πραγματικότητα. Αντίθετα θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε άμεσα και αποτελεσματικά.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024