Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΠώς να συνεργαστείτε αποτελεσματικά με έναν Hotel Blogger

Πώς να συνεργαστείτε αποτελεσματικά με έναν Hotel Blogger

Χτίστε το brand awareness του ξενοδοχείου σας και ενισχύστε την αυθεντικότητα του brand image του, επιλέγοντας προσεκτικά τον hotel blogger με τον οποίο θα συνεργαστείτε.

Υπάρχουν χιλιάδες travel και hotel bloggers σε όλο τον κόσμο. Όλοι θέλουν να πιστεύουν ότι είναι influencers και απαιτούν από τους άλλους να τους συμπεριφέρονται σαν να είναι. Το θέμα είναι πώς εσείς θα επιλέξετε τον κατάλληλο για το ξενοδοχείο σας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το influencer marketing είναι μια υπαρκτή και αποτελεσματική μέθοδος για να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες, εάν βέβαια την εφαρμόσετε σωστά. Η αναζήτηση του κατάλληλου hotel blogger ξεκινά με τους δικούς σας προσωπικούς στόχους, τα κοινά που θέλετε να στοχεύσετε και φυσικά το budget που διαθέτετε. Είναι δικό σας καθήκον να προσδιορίσετε τι και ποιον ψάχνετε.

Πότε είναι η καλύτερη περίοδος για έναν ξενοδόχο να συνεργαστεί με έναν hotel blogger;
Το influencer marketing μπορεί να χτίσει το brand awareness ή να ενισχύσει το brand image του ξενοδοχείου σας, δίνοντας του έναν χαρακτήρα αυθεντικότητας και αξιοπιστίας. Κατά τη γνώμη μου, η καλύτερη περίοδος για να ξεκινήσετε μια συνεργασία με έναν hotel ή travel blogger, είναι όταν πραγματοποιείτε μια σημαντική αλλαγή. Η πιο κοινή περίσταση είναι μετά το άνοιγμα ενός καινούριου ξενοδοχείου ή την ολική ανακατασκευή ή ανακαίνιση ενός υπάρχοντος. Και αυτή είναι όντως η κατάλληλη στιγμή, καθώς δεν υπάρχουν ακόμα κριτικές επισκεπτών στο Internet, ειδικά στο TripAdvisior ή το Instagram.

Άλλη μια τυπική περίσταση είναι όταν υπάρχει η απειλή μιας σημαντικής αλλαγής στην τρέχουσα βάση δεδομένων των επισκεπτών. Για παράδειγμα, τώρα που το Brexit είναι κάτι άγνωστο για όλους μας, οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων που απευθύνονται σε Βρετανούς επισκέπτες είναι εξαιρετικά ανήσυχοι. Η νέα πελατειακή βάση δεδομένων μπορεί να βρεθεί, όμως θα χρειαστεί νέο περιεχόμενο σε νέες γλώσσες.
 
Πώς μπορείτε να βρείτε τον κατάλληλο hotel blogger;
Υπάρχουν δύο εναλλακτικές για να βρείτε τον κατάλληλο hotel blogger για το ξενοδοχείο σας: κάντε οι ίδιοι έρευνα στα social media ή ζητήστε από κάποιον εξωτερικό συνεργάτη ειδικό στα media να το κάνει για εσάς. Πολλοί από τους hotel και τους travel bloggers προσφέρουν μόνοι τους τις υπηρεσίες τους απευθείας. Μπορείτε να βρείτε κάποιον μεταξύ αυτών.

Το καλύτερο αποτέλεσμα στη συνεργασία ενός ξενοδοχείου με έναν hotel blogger, επιτυγχάνεται όταν οι followers του blogger αντιστοιχούν στο τυπικό είδος πελάτη του ξενοδοχείου. Πάντως, ο αριθμός των followers στα social media δεν είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του προφίλ ενός blogger. Ο πραγματικά κρίσιμος παράγοντας είναι το κατά πόσον το κοινό του blogger ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας. Φυσικά, ο αριθμός από μόνος του δείχνει το πιθανό reach – ωστόσο, αν αυτός ο αριθμός αποτελεί ένα μη ποιοτικό κοινό για εσάς, τα χρήματα και η προσπάθειά σας θα σπαταληθούν άσκοπα.

  1. Η ηλικία και η εθνικότητα είναι τα πιο σημαντικά φυσικά κριτήρια για να ξεκινήσετε την αναζήτηση. Γνωρίζετε από πού προέρχονται οι πελάτες σας και ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας τους. Ένας έμπειρος hotel blogger θα πρέπει να έχει μια media card στην οποία θα αναγράφονται τα βασικά στοιχεία του κοινού του.
  2. Δεύτερον, γνωρίζετε το είδος των πελατών που έρχονται στο ξενοδοχείο σας. Για παράδειγμα, έρχονται με ένα backpack ή με ακριβές βαλίτσες; Έχουν οικογένεια ή είναι συνταξιούχοι; Αυτού του είδους οι πληροφορίες για το προφίλ του κοινού θα πρέπει επίσης να αναφέρονται στην media card των bloggers ή τουλάχιστον θα πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να απαντήσουν τέτοιες ερωτήσεις.
  3. Τρίτον, ποια είναι οπτική σας ταυτότητα και τι είδους φωτογραφίες σας ενδιαφέρει να αναδείξετε μέσα από το ξενοδοχείο σας; Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό με ένα απλό scrolling στο Instagram προφίλ ενός blogger. Πρόκειται για κάποιον που δημοσιεύει φωτογραφίες ξενοδοχείων ή για κάποιον που ανεβάζει κυρίως selfies ή φωτογραφίες του με μαγιό;

Πώς να εκτιμήσετε έναν blogger;
Αφού βρείτε μερικούς bloggers που πιστεύετε ότι σας ταιριάζουν, πρέπει μετά να σκεφτείτε το reach. Το πιθανό reach είναι ο πραγματικός αριθμός του ποιοτικού κοινού που έχει ένας blogger. Στις μικρές Σκανδιναβικές χώρες, για παράδειγμα, οι 20.000 ακόλουθοι στο Instagram είναι ένας λογικός αριθμός, αφού οι περισσότερες από αυτές έχουν περίπου 5 εκατομμύρια πληθυσμό. Σε ευρύτερες αγορές όπως η Γερμανία ή η Βρετανία, ένα αξιοπρεπές νούμερο μπορεί να είναι 10 φορές υψηλότερο.

Έπειτα, πρέπει να ερευνήσετε τις προηγούμενες συνεργασίες που έχει κάνει ο συγκεκριμένος blogger. Τι αποτελέσματα είχε επιτύχει και τι περιεχόμενο είχε δημιουργήσει; Ο τύπος περιεχομένου μπορεί να έχει πολλά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, μια ανάρτηση στο twitter διαρκεί λιγότερο σε σύγκριση με μία ανάρτηση σε blog, που μπορεί να προσελκύει αναγνώστες ακόμα και για αρκετά χρόνια. Στις μέρες μας, το δημοφιλέστερο social media κανάλι για τους hotel και travel bloggers, είναι ξεκάθαρα το Instagram. Εκεί, το reach πραγματοποιείται άμεσα. Θα συνιστούσα έναν ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ posts με άμεσο αντίκτυπο και περιεχόμενο που διαρκεί και ωριμάζει με το χρόνο.
 
SMART TIP: Προσθέστε κάτι ακαταμάχητα ωραίο στο Instagram
Αν, για παράδειγμα, έχετε ένα μεγάλο άγαλμα αλόγου στο lobby σας, οι πελάτες σας σίγουρα θα το φωτογραφίσουν. Αν, πάλι, προσφέρετε κάποιο πρωτότυπο δώρο καλωσορίσματος, να είστε βέβαιοι ότι οι καλεσμένοι σας θα το “ανεβάσουν”στα social media.
 
Το Internet και ειδικά τα social media, αποτελούν ένα ιδιαίτερα οπτικό μέσο, συνεπώς απαιτούνται και αξιοπρεπείς φωτογραφικές δεξιότητες. Παρόλα αυτά, ο πραγματικός αντίκτυπος επιτυγχάνεται όταν ο blogger μιλάει την ίδια γλώσσα με το κοινό του. Έχω παρατηρήσει ότι παρόλο που οι άνθρωποι στις Σκανδιναβικές χώρες καταλαβαίνουν πολύ καλά Αγγλικά, το να συμμετέχουν σε σχολιασμό στον κόσμο των social media στα Αγγλικά, τους είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Επίσης, το να παίρνεις μέρος σε συζητήσεις είναι το πιο χρήσιμο κομμάτι του influencer marketing.
 
Αντιμετωπίστε την επίσκεψη ενός blogger ως μια ξεκάθαρη marketing ενέργεια
Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι πληρωμής: η άμεση καταβολή χρημάτων και η κάλυψη όλων των εξόδων του blogger. Και οι δύο αποτελούν αποδεκτούς τρόπους πληρωμής, ωστόσο έχουν κάποιες βασικές διαφορές.

Αν ένας blogger ζητάει ως τρόπο πληρωμής το να του καλύψετε όλα τα έξοδά του, λογικά θα έχει κι άλλους τρόπους να κερδίζει χρήματα. Το hotel blogging είναι γι’ αυτόν απλά ένας τρόπος να υλοποιεί το χόμπι του για ταξίδια. Ακόμα κι έτσι όμως, δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά στο αποτέλεσμα, εφόσον η επιλογή γίνει με σωστά κριτήρια. Επιπλέον, μαζί με το περιεχόμενο που ο blogger θα δημοσιεύσει στα δικά του κανάλια, μπορείτε πάντα να πληρώσετε για έξτρα περιεχόμενο ειδικά για εσάς, με τη δική σας καθοδήγηση.

Όταν ένας hotel blogger ζητάει άμεσα χρήματα ως τρόπο πληρωμής, τότε όντως θα πρέπει να το αντιμετωπίσετε σαν μια ενέργεια marketing. Εσείς είστε ο πελάτης και ο blogger θα πρέπει δημιουργήσει το περιεχόμενο που ζητάτε. Ωστόσο, το αυθεντικό περιεχόμενο απαιτεί δημιουργικότητα και ελευθερία σκέψης, και οπωσδήποτε αποφυγή του χαρακτήρα της διαφήμισης. Αφήστε τους να κινηθούν όπως νομίζουν.

SMART TIP: Αφηγηθείτε ιστορίες και συστήστε το προσωπικό σας
Σε έναν blogger πάντα αρέσει να λέει ιστορίες. Συνήθως, όμως, ξενοδοχειακές ιστορίες με διαφημιστικό χαρακτήρα, είναι ιδιαίτερα βαρετές. Πρέπει να πείτε εντυπωσιακές ιστορίες. Αν, για παράδειγμα, ο σεφ του πρωινού ή ο μάνατζερ που εργάζεται σε βραδινή βάρδια συστηθούν στους πελάτες σας μέσω της φωτογράφισής τους, είναι σίγουρο ότι θα παρουσιαστούν και από τον ίδιο τον blogger.

Διευκολύνετε τη φωτογράφιση
Όταν ένας blogger έρθει τελικά για να διαμείνει στο ξενοδοχείο σας, σιγουρευτείτε ότι θα νιώθει προνομιούχος. Ένας blogger θέλει να αποτυπώνει τις τέλειες φωτογραφίες, συνεπώς το δωμάτιό του θα πρέπει να έχει το σωστό φωτισμό, να είναι αρκετά ευρύχωρο και να έχει εξαιρετική θέα. Δώστε έμφαση στη λεπτομέρεια, καθώς ο blogger δεν γνωρίζει τι θεωρείται φυσιολογικό για το ξενοδοχείο σας. Επίσης, είναι πάντα μια καλή ιδέα να ζητάτε από μια τοπική τουριστική αρχή να σας βοηθήσει. Για παράδειγμα, μπορούν να κανονίσουν τη διοργάνωση κάποιας δραστηριότητας κοντά στο ξενοδοχείο ή ακόμη και να καλύψουν τα αεροπορικά εισιτήρια του blogger. Ασφαλώς, πάντα θα πρέπει να ζητάτε την άδεια χρήσης του περιεχόμενου ενός blogger, ώστε να διασφαλίσετε ότι τηρείτε τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων. Αν επιθυμείτε να έχετε εσείς όλα τα δικαιώματα των φωτογραφιών και των stories, θα πρέπει να το εκφράσετε εξαρχής και αυτό να συμφωνηθεί πριν ακόμα ξεκινήσει η συνεργασία. Σε κάθε περίπτωση, αναδημοσιεύστε το νέο περιεχόμενο που δημιούργησε ο blogger και στηρίξτε την προβολή του στα δικά σας διαδικτυακά κανάλια.
 
SMART TIP: Παραχωρήστε το δωμάτιο με το καλύτερο ηλιοβασίλεμα (ή ανατολή)
Ένας βέβαιος τύπος content με υψηλό engagement στα social media, είναι οι φωτογραφίες του ηλιοβασιλέματος – κάτι που υπόσχεται πάντα ευχάριστες διακοπές. Η λήψη της τέλειας φωτογραφίας ηλιοβασιλέματος μπορεί να χρειαστεί πολλές δοκιμές και πολλά ηλιοβασιλέματα. Αν είναι εύκολο να φωτογραφίζει ο blogger το ηλιοβασίλεμα από το μπαλκόνι του δωματίου του, οι πιθανότητες να έχετε την καλύτερη λήψη αυξάνονται.
 
Επίλογος
Η συνεργασία με έναν hotel blogger μπορεί να εξελιχθεί σε έναν εξαιρετικά αποδοτικό τρόπο προσέλκυσης πελατών για το ξενοδοχείο σας. Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας συνεργασίας συνήθως διαρκούν στο χρόνο και δίνουν τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης. Ωστόσο, επιβάλλεται να παίρνετε μέρος σε όλα σχεδόν τα στάδια της διαδικασίας του blogging. Και συνήθως, όταν τα αποτελέσματα της συνεργασίας με έναν blogger δεν είναι ικανοποιητικά, τα λάθη οφείλονται στην αρχική επιλογή και ενημέρωση του blogger. Και όπως συμβαίνει σε όλες τις μορφές του marketing, οι διαφανείς διαδικασίες και ευθύνες, εξασφαλίζουν πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα.

Άρθρο του Φινλαδού hotel blogger Timo Kiviluoma στο site της Hotel Acacemy, ένα project του Destsetters.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024