Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑλ. Βασιλικός για τα ελληνικά ξενοδοχεία: “Αυτό που πρέπει να μας απασχολεί είναι η πληρότητα και όχι η εποχικότητα”
Ξενοδοχεία

Αλ. Βασιλικός για τα ελληνικά ξενοδοχεία: “Αυτό που πρέπει να μας απασχολεί είναι η πληρότητα και όχι η εποχικότητα”

VASILIKOS

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ σημειώνει ότι το άνοιγμα σε νέες αγορές πρέπει να γίνεται κατ’αναλογία των διαθέσιμων πόρων και με δεδομένο ότι για έναν προορισμό είναι πολύ δύσκολο μια νέα αγορά να φέρει τους αριθμούς των τουριστών των βασικών αγορών της Ελλάδας.

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας χθες, κατά την παρουσίαση της Έρευνας για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο για το 2023 από το ΙΤΕΠ, την πληρότητα στα ελληνικά ξενοδοχεία το 2023, τόνισε ότι η παρούσα αύξηση της πληρότητας δε σημαίνει και αντίστοιχη κερδοφορία, καθώς πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν τα αυξημένα λειτουργικά κόστη, η μισθοδοσία, οι επενδύσεις, που έφτασαν σε υψηλά νούμερα το 2023 ( 761 εκατ. ευρώ ή 7% επί του τζίρου).

“Είναι δεδομένο ότι υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των αφίξεων και των πληροτήτων στα ξενοδοχεία”, είπε. “Υπάρχουν νησιά που κλείνουν εντελώς τον χειμώνα και αυτό είναι ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που πρέπει να μας απασχολήσει. Δηλαδή οι ισορροπίες στις τοπικές κοινωνίες, και το που κυμαίνονται τα ενοίκια, το ποια μαγαζιά λειτουργούν σε ποιες περιοχές και για πόσο καιρό… “

Και οι υποδομές παίζουν κρίσιμο ρόλο, ακόμη και στην επέκταση ή όχι της σεζόν. Δηλαδή, “το ξενοδοχείο μπορεί να είναι πλήρως λειτουργικό, αλλά ο τουρίστας θα βγει και θα βρει ανοιχτά καταστήματα, ότι θα δει το πεζοδρόμιο που δε θα είναι όπως πρέπει να είναι – και μη νομίζουμε ότι είναι κάτι που ο ίδιος ο τουρίστας δε δίνει σημασία και δεν προσμετράται στη συνολική του εμπειρία”, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΞΕΕ τη στιγμή μάλιστα που το μέσο ποσοστό αλλοδαπών τουριστών στα ελληνικά ξενοδοχεία το 2023 ήταν και για άλλη μια χρονιά πολύ υψηλό (70,8%).

Οι βασικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να αλλάξουν

Σε ό,τι αφορά στις αγορές εξερχόμενου τουρισμού, ο κ. Βασιλικός επεσήμανε ότι είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις κανείς ποια αγορά την επόμενη χρονιά θα είναι ή δε θα είναι δυναμική. “Υπάρχουν πολλές περιοχές της χώρας μας που είχαν επενδύσει π.χ. πάρα πολύ στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αλλά και του Ισραήλ. Γι’αυτό πρέπει να υπάρχουν αντανακλαστικά ώστε κανείς να κατευθυνεί ανά πάσα στιγμή σε εναλλακτικές αγορές. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι βασικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να αλλάξουν, δηλαδή η πρώτη πεντάδα δε θα αλλάξει εύκολα. Θυμίζω επίσης ότι η αγορά της Κίνας παραμένει κλειστή (ή σχεδόν κλειστή), άρα οι προσπάθειες που γίνονται στις ήδη γνωστές αγορές πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται. Το άνοιγμα σε νέες αγορές πρέπει να γίνεται κατ’αναλογία των διαθέσιμων πόρων και λαμβάνοντας  υπ’όψιν ότι είναι πολύ δύσκολο να ‘πιάσει’ κάποια αγορά τα νούμερα των 4-5 αγορών που τροφοδοτούν την Ελλάδα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι, σε τοπικό επίπεδο, για μια περιοχή ή για έναν προορισμό δεν υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες σε nich markets και να αναπτύξει συγκεκριμένα προϊόντα”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024