Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΤο μέλλον του τουρισμού και οι 10 μεγάλες παγκόσμιες τάσεις
Τουριστικές τάσεις

Το μέλλον του τουρισμού και οι 10 μεγάλες παγκόσμιες τάσεις

Οι αναδυόμενες αγορές θα ξεπεράσουν σύντομα τις ανεπτυγμένες αγορές σε επίπεδο διεθνών αφίξεων φθάνοντας το ποσοστό του μεριδίου τους στο 58%. Όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή, στην κορυφή των 20 παγκόσμιων προορισμών με διεθνείς διανυκτερεύσεις (2015), 10 πόλεις είναι από τη Μέση Ανατολή και την Ασία, ενώ οι μισοί από αυτούς τους προορισμούς εμφάνισαν διψήφια αύξηση μεταξύ του 2009 και του 2015.

Ο παγκόσμιος πληθυσμός γηράσκει και ως εκ τούτου ένα σημαντικό τουριστικό τμήμα αναδύεται – αυτό που ονομάζεται “τουρίστες με ασημένια μαλλιά” – με συγκεκριμένες επιθυμίες και ανάγκες όσον αφορά στην προσαρμογή, στην κατανάλωση των υπηρεσιών, της ασφάλειας και των επιθυμητών προϊόντων. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας της Horwath HTL, “Tourism Megatrends – 10 Things you Need to Know About the Future of Tourism”.

Επιπλέον, η ομάδα Generation Y, επίσης γνωστή ως Millennials και η ομάδα Generation Z, γνωστή και ως iGen, ομοίως ασκούν τη δική τους επιρροή. Αυτές λοιπόν οι ομάδες είναι ηλικιακές ομάδες που έχουν ως γνώμονα την τεχνολογία, ενώ μεταξύ τους παρουσιάζουν πολύ μεγάλες διαφορές, έχοντας ειδικές ανάγκες για επικοινωνία, κατανάλωση, και τουριστική εμπειρία.

Η αύξηση του μέσου εισοδήματος και η πτώση των επιπέδων της απόλυτης φτώχειας έχουν ως αποτέλεσμα μια αυξανόμενη μεσαία τάξη. Ο πληθυσμός της μεσαίας τάξης αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω σε παγκόσμιο επίπεδο, φθάνοντας τα 4,9 δισ. το 2030, όπου το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αναμένεται από την Ασία. Ένα από τα χαρακτηριστικά τους θα είναι η όλο και μεγαλύτερη σημασία που θα δίνουν στα ταξίδια και τον τουρισμό.


Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλοί νέοι αναδυόμενοι προορισμοί, που τους αναζητούν οι παραπάνω ομάδες. Οι αναδυόμενες αγορές θα ξεπεράσουν σύντομα τις ανεπτυγμένες αγορές σε επίπεδο διεθνών αφίξεων φθάνοντας το ποσοστό του μεριδίου τους στο 58%. Όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή, στην κορυφή των 20 παγκόσμιων προορισμών με διεθνείς διανυκτερεύσεις (2015), 10 πόλεις είναι από τη Μέση Ανατολή και την Ασία, ενώ οι μισοί από αυτούς τους προορισμούς εμφάνισαν διψήφια αύξηση μεταξύ του 2009 και του 2015.

Σήμερα, υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ να εξασφαλιστεί πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα, προκειμένου να αποτραπεί η τρομοκρατία και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια για όλους τους τουρίστες. Πολιτική ένταση, τρομοκρατία και μια κοινωνία με ταραχές λειτουργούν απρόβλεπτα στο κλάδο του τουρισμού, και είναι ουσιαστικά απειλή για το μέλλον του σε κάθε προορισμό.

Τα τουρσιτικά προϊόντα που ζητούνται περισσότερο από τους μεγαλύτερους ηλικιακά

Η τεχνολογική εξέλιξη και επανάσταση στην ξενοδοχειακή επιβάλλουν αλλαγές, και ήδη κυριαρχούν στο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η βιομηχανία. Από την άλλη πλευρά όμως, η τεχνολογία παρέχει περισσότερες δυνατότητες για να προσελκυσθούν οι Millennials και οι iGen, όμως η ταχύτητα της αλλαγής είναι δύσκολο να ακολουθηθεί και η πολυπλοκότητα που επιφέρει η τεχνολογία είναι δύσκολο να διαχειριστεί.

Ο τουρισμός κυριαρχείται από ψηφιακά κανάλια, αλλά η αύξηση της λεγόμενης SoMo (Κοινωνία & Κινητά) φέρνει μια πραγματική επανάσταση, η οποία διαταράσσει το σύνολο του τομέα σε συνεχή βάση. Η ψηφιοποίηση του τουρισμού έχει καταστήσει σαφές ότι οι νέοι ανταγωνιστές μπορούν να ταρακουνήσουν έντονα τα μακροπρόθεσμα επιχειρηματικά σχέδια.

Η αφοσίωση στους κόλπους της βιομηχανίας όπως την ξέρουμε θα μειωθεί. Δε θα υπάρχουν πιο περίπλοκες μορφές εγγραφής, προκειμένου να συλλέξει κάποιος και να εξαργυρώσει πόντους, και τα στοιχεία δε θα χάνονται με την πάροδο του χρόνου. Ένα δυναμικό ψηφιακό περιβάλλον θα επιτρέπει την ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προγραμμάτων αφοσίωσης, τα οποία θα βασίζονται σε ακριβείς γνώσεις μέσω Big Data, και βελτίωση της εμπειρίας του κάθε τουρίστα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.

Η υγεία και ο υγιεινός τρόπος ζωής θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό στη διαδικασία λήψης αποφάσεων των τουριστών. Οι “τουρίστες με τα ασημένια μαλλιά”, ο τρόπος ζωής των Millennials και των iGen, η αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη, και η τεχνολογική και ψηφιακή επανάσταση, όλα συμβάλλουν για την ενίσχυση της σημασίας της τάσης για την υγεία. Η ιδέα της υγείας και του υγιεινού τρόπου ζωής θα ενσωματωθεί σταδιακά σε πολλές διαστάσεις της τουριστικής προσφοράς.

Ο παγκόσμιος τουρισμός θα συνεχίσει να αυξάνεται παράλληλα με την παγκόσμια ευημερία, ως εκ τούτου είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του. Οικονομικοί, κοινωνικοί, και περιβαλλοντικοί πυλώνες πρέπει να εξισορροπηθούν, ώστε να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού. Η αειφόρος ανάπτυξη του τουρισμού απαιτεί τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, καθώς και μια ισχυρή πολιτική ηγεσία.

Πολλοί πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών έχουν ήδη αλλάξει το επιχειρηματικό τους μοντέλο, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που προκύπτουν σε όλες τις προαναφερόμενες τάσεις. Προορισμοί, ταξιδιωτικές εταιρείες, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και άλλοι “παίκτες” κατά μήκος της αλυσίδας του τουρισμού θα πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση και παρακολούθηση των μελλοντικών εξελίξεων και των τάσεων αυτών. Εν τέλει, θα υπάρχουν εκείνοι που προετοιμάστηκαν σωστά, εκείνοι που παρακολουθούν απροετοίμαστοι και εκείνοι που κατάφεραν να υιοθετήσουν τις αλλαγές αρκετά γρήγορα.

Tourism Megatrends – 10 Things you Need to Know About the Future of Tourism

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024