Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΤουριστική ΥποδομήΧάραξη τουριστικής πολιτικής για την χώρας μας

Χάραξη τουριστικής πολιτικής για την χώρας μας

‘Ο τουρισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ακόμα ως ένα ευκαιριακό αποκούμπι σε περιόδους οικονομικής στενότητας, αλλά μπορεί και πρέπει να αναδειχθεί σε στρατηγική οικονομική δραστηριότητα της χώρας. Άλλωστε, ο τομέας […]

'Ο τουρισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ακόμα ως ένα ευκαιριακό αποκούμπι σε περιόδους οικονομικής στενότητας, αλλά μπορεί<...> και πρέπει να αναδειχθεί σε στρατηγική οικονομική δραστηριότητα της χώρας. Άλλωστε, ο τομέας του τουρισμού παράγει εμμέσως περίπου το ένα πέμπτο της οικονομικής δραστηριότητας', ανέφερε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ανάπτυξης και αρμόδιος για τον τομέα Τουρισμού, κ. Νίκος Χριστοδουλάκης, μιλώντας κατά τη διάρκεια του επίσημου δείπνου που οργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης 'Τουριστικό Πανόραμα 2000', από τον Όμιλο Καλοφωλιά σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.
Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης έδωσε το "στίγμα" μίας πιο φιλόδοξης και μακρόπνοης τουριστικής πολιτικής, με κύριο χαρακτηριστικό σειρά νέων υψηλών στόχων και μεγαλεπήβολων σχεδίων για την δυναμική ανάπτυξη του τομέα του Τουρισμού και προχώρησε στην ανακοίνωση ορισμένων εκ των προθέσεων και επιδιώξεών του, όπως:

  • Το επιχειρησιακό πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης για το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης θα διακρίνεται από μία πρωτοτυπία: θα είναι ενιαίο, υπό τον τίτλο 'Ανταγωνιστικότητα και Ανάπτυξη' και αυτό σημαίνει ότι κάθε τομέας του υπουργείου θα μπορεί να υποβοηθείται και να συνεργάζεται με και από τις δράσεις των άλλων τομέων.
  • Η ανταγωνιστικότητα, η επιχειρηματικότητα και η απασχόληση θα είναι το τρίπτυχο αξόνων στους οποίους θα κινηθεί το πρόγραμμα αυτό, με το οποίο, όπως ανέφερε ο κ. Χριστοδουλάκης, 'η Πολιτεία θα προσπαθήσει να αναζωογονήσει τις επιχειρήσεις, να δημιουργήσει νέες, καθώς επίσης και να διαμορφώσει εκείνα τα εργαλεία που ελπίζουμε ότι θα αλλάξουν ριζικά προς το καλύτερο την τουριστική βιομηχανία της χώρας'.
  • Πρότεινε τη δημιουργία 'τουριστικού Ολυμπιακού πακέτου', σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του ιδιωτικού τομέα, με στόχο τη μέγιστη δυνατή και πιο αποτελεσματική αξιοποίηση της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, κατά τα χρόνια πριν και μετά τη διεξαγωγή τους. Όπως τόνισε ο κ. Χριστοδουλάκης, η Ολυμπιάδα του 2004 είναι ένα μείζον γεγονός που δεν αφορά μόνον την Αθήνα αλλά ολόκληρη την Ελλάδα και η καθιέρωση και προβολή της χώρας μας, ως διοργανώτρια, είναι ζήτημα καθοριστικής σημασίας.
  • Από την επόμενη περίοδο, οι τιμές και οι συναλλαγές του Ελληνικού τουρισμού, (μπροσούρες, πακέτα, κατάλογοι επιχειρήσεων κ.ο.κ.) θα πρέπει να κινούνται σε περιβάλλον ευρώ, το ενιαίο νόμισμα της Ευρώπης από την 1η Ιανουαρίου του 2001. Η ένταξη στο ευρώ, όπως ανέφερε ο κ. Χριστοδουλάκης θα δημιουργήσει νέα δεδομένα, νέες συνθήκες αλλά και απαιτήσεις όσον αφορά τόσο τη διακίνηση των Ευρωπαίων πολιτών από χώρα σε χώρα όσο και τις καθημερινές συναλλαγές τους. Στο πλαίσιο αυτό της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, θα αναδειχθούν και νέες μορφές τουρισμού για την Ελλάδα, όπως π.χ. ο τουρισμός Σαββατοκύριακου.

Αναφερόμενος ειδικότερα στα ζητήματα τουριστικής πολιτικής και στα όσα ισχύουν σήμερα, ο υπουργός Ανάπτυξης, υπογράμμισε τα εξής σημεία:

  • Τίποτα δεν θα πάει καλά στον Ελληνικό τουρισμό εάν αγνοήσουμε την ποιότητα. Ο κ. Χριστοδουλάκης τόνισε ότι η στρατηγική υψηλής ποιότητας και η επιμονή στην ποιοτική αναβάθμιση θα διευρύνει το φάσμα της ζήτησης, σε όλες τις τάξεις και τις κατηγορίες τουριστών και χαρακτήρισε "ψευτοδίλημμα" τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται για το αν η μεγαλύτερη προσοχή στην προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού θα οδηγήσει σε απώλειες στην αγορά μαζικού τουρισμού.
  • Μεταξύ των βασικών στόχων, είναι ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος, χρονικά και τοπικά. Η τουριστική περίοδος πρέπει να επιμηκυνθεί αλλά και η τουριστική δραστηριότητα πρέπει να κατανέμεται πιο ισόρροπα στις τουριστικές περιοχές της χώρας.
  • Η έμφαση στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, η υιοθέτηση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, της παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών, εξειδικευμένων υπηρεσιών είναι δράσεις που θα συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Ειδικά όσον αφορά το θεματικό τουρισμό, ο υπουργός Ανάπτυξης έκανε ιδιαίτερη μνεία στα θεματικά πάρκα ή θεματοπόλεις, όπως αποκαλούνται, επισημαίνοντας ότι είναι μία μορφή επενδύσεων που απουσιάζει παντελώς από τη χώρα μας, πλην ελαχίστων μεμονωμένων περιπτώσεων.

Καταλήγοντας ο κ. Χριστοδουλάκης επισήμανε ότι η προσπάθεια ανάπτυξης και αναβάθμισης του Ελληνικού τουρισμού ευνοείται από την ιδιαίτερα θετική, γενικότερα, εικόνα που έχει διαμορφώσει πλέον η Ελλάδα στο διεθνές γεωπολιτικό οικονομικό περιβάλλον.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024