Τελευταία νέα
ΑρχικήΠεριβάλλονΗ IATA παρουσιάζει τους «οδικούς χάρτες» για την επίτευξη του Net Zero έως το 2050
Αερομεταφορές

Η IATA παρουσιάζει τους «οδικούς χάρτες» για την επίτευξη του Net Zero έως το 2050

Τα βασικά βήματα στρατηγικής προς τη βιωσιμότητα στις αερομεταφορές.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) παρουσίασε μια σειρά από «οδικούς χάρτες» για την μετατροπή του κλάδου σε net zero έως το 2050. Αυτοί οι οδικοί χάρτες αφορούν την τεχνολογία των αεροσκαφών, την ενεργειακή υποδομή, τις λειτουργίες, τη χρηματοδότηση και τις πολιτικές που οδηγούν στις μηδενικές εκπομπές αερίων του άνθρακα.

Με την υιοθέτηση ενός μακροπρόθεσμου φιλόδοξου στόχου (LTAG) στην 41η Συνέλευση του ICAO, οι κυβερνήσεις και η βιομηχανία ευθυγραμμίζονται για να επιτύχουν τον ίδιο καθαρό στόχο μηδενικών εκπομπών CO2 έως το 2050. Καθώς οι πρωτοβουλίες πολιτικής θέτουν τα θεμέλια, πάνω στα οποία βασίζονται οι περισσότερες καινοτόμες λύσεις και δράσεις.

«Οι οδικοί χάρτες είναι η πρώτη λεπτομερής αξιολόγηση των βασικών βημάτων που απαιτούνται για την επιτάχυνση της μετάβασης στο net zero έως το 2050. Δείχνουν μια σαφή κατεύθυνση και θα εξελίσσονται καθώς σκάβουμε βαθύτερα, ώστε θέσουμε ενδιάμεσα ορόσημα στην πορεία μας. Πρέπει να τονίσω ότι οι οδικοί χάρτες δεν είναι μόνο για αεροπορικές εταιρείες. Οι κυβερνήσεις, οι προμηθευτές και οι χρηματοδότες δεν μπορούν να είναι θεατές στο ταξίδι απαλλαγής από τις ανθρακούχες αερομεταφορές. Έχουν θέση στο παιχνίδι. Οι χάρτες πορείας αποτελούν έκκληση για δράση για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της αεροπορίας», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Οι οδικοί χάρτες αναπτύχθηκαν μετά από αξιολόγηση από ομοτίμους καθηγητές, που συμπληρώθηκε από ένα εργαλείο μοντελοποίησης που παρέχεται από το Εργαστήριο Συστημάτων Αεροπορικών Μεταφορών στο University College του Λονδίνου (UCL), πραγματοποιήθηκε για τον υπολογισμό των μειώσεων εκπομπών για κάθε τεχνολογία.

Τα κυριότερα σημεία κάθε οδικού χάρτη περιλαμβάνουν:

  • Τεχνολογία αεροσκαφών: Ανάπτυξη πιο αποδοτικών αεροσκαφών και κινητήρων. Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα βήματα που απαιτούνται για να μπορέσουν τα αεροσκάφη να τροφοδοτούνται με 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), υδρογόνο ή μπαταρίες. Όλα τα ορόσημα ανάπτυξης υποστηρίζονται από ανακοινωθέντα επενδυτικά προγράμματα. Περιλαμβάνονται επίσης νέοι κινητήρες, αεροδυναμική, δομές αεροσκαφών και συστήματα πτήσης.
  • Υποδομές ενέργειας και νέων καυσίμων: Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην κάλυψη της ενεργειακής ζήτησης του τομέα των αερομεταφορών και ο οδικός χάρτης περιγράφει ορόσημα για να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών.
  • Επιχειρήσεις: Οι ευκαιρίες για τη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης με τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των υπαρχόντων αεροσκαφών. Ο αυτοματισμός, η διαχείριση μεγάλων δεδομένων και η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών είναι βασικοί παράγοντες για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας και τη βελτίωση της συνολικής αποτελεσματικότητας του συστήματος αεροπορικών μεταφορών.
  • Πολιτική: Η ανάγκη για παγκόσμια ευθυγραμμισμένες στρατηγικές πολιτικές για την παροχή κινήτρων και υποστήριξης για τη μετάβαση της αεροπορικής βιομηχανίας σε ένα καθαρό μηδενικό μέλλον. Όπως συμβαίνει με όλες τις άλλες επιτυχημένες ενεργειακές μεταβάσεις, η συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων και των ενδιαφερομένων μερών της βιομηχανίας είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία του απαραίτητου πλαισίου για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
  • Χρηματοοικονομικά: Πώς θα κατανεμηθούν τα 5 τρισ. δολάρια που απαιτούνται για να επιτευχθεί net zero έως το 2050. Αυτό περιλαμβάνει τεχνολογικές εξελίξεις, εξελίξεις υποδομής και λειτουργικές βελτιώσεις.

Οι προκλήσεις για την αύξηση της παραγωγής SAF αποτελούν μια καλή απεικόνιση της σημασίας αυτών των οδικών χαρτών. Ως λύση drop-in, το SAF αναμένεται να αντικαταστήσει περίπου το 62%  του άνθρακα που απαιτείται για να επιτευχθεί net zero έως το 2050. Ωστόσο, παρόλο που το SAF αναμένεται να είναι πλήρως εφαρμόσιμο με τον μελλοντικό στόλο αεροσκαφών, εξακολουθεί να αλληλεξαρτάται και από άλλους κλάδους όπως: η πολιτική, η τεχνολογία αεροσκαφών, η ενεργειακή υποδομή και η χρηματοδότηση.

«Οι οδικοί χάρτες δείχνουν προς τα που πρέπει να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Υπάρχουν δύο βεβαιότητες. Μέχρι το 2050 πρέπει να φτάσουμε τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα και τα βήματα που περιγράφονται σε αυτούς τους οδικούς χάρτες θα εξελίσσονται καθώς αυξάνεται η τεχνογνωσία του κλάδου. Η χάραξη πολιτικής είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς, σε μεγάλο βαθμό, δημιουργεί το σκηνικό για τους επενδυτές του ιδιωτικού τομέα», δήλωσε η Marie Owens Thomsen, SVP Sustainability και Chief Economist της IATA.

«Χωρίς τα κατάλληλα κίνητρα πολιτικής και τολμηρές επενδύσεις, πολλές από τις τεχνολογίες και τις καινοτομίες απλά δεν θα πραγματοποιηθούν. Όλα σχετίζονται και γι’ αυτό έχουμε τους πέντε οδικούς χάρτες για να συνδέσουμε όλα τα παράλληλα στοιχεία και να δώσουμε στους ενδιαφερόμενους φορείς μας, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνήσεων, πλήρη κατανόηση όλων όσων πρέπει να συμβούν», δήλωσε η Owens Thomsen.

«Ο χρόνος είναι ουσιαστικός, όπως τονίζεται από αυτούς τους οδικούς χάρτες. Απαιτείται άμεση δράση για την εμπορευματοποίηση επεκτάσιμων λύσεων αποθήκευσης ενέργειας μηδενικού άνθρακα μαζί με την απαιτούμενη υποδομή και για τη δημιουργία επιχειρηματικής υπόθεσης για την ταχεία παράδοσή τους σε κλίμακα Gigawatt», δήλωσε ο καθηγητής Andreas Schafer, δδιευθυντής του Εργαστηρίου Συστημάτων Αεροπορικών Μεταφορών του UCL.

TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Ετικέτες
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024