Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΖητούνται οι μέτοχοι της αεροπορικής εταιρίας Helios και της μητρικής Libra

Ζητούνται οι μέτοχοι της αεροπορικής εταιρίας Helios και της μητρικής Libra

Την άμεση δημοσιοποίηση των μετόχων, των εκάστοτε Διοικητικών Συμβουλίων και των Διευθύνσεων της εταιρίας Helios και οποιεσδήποτε αλλαγές συντελέστηκαν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς από την πρώτη ημέρα ίδρυσής της μέχρι σήμερα, […]

Την άμεση δημοσιοποίηση των μετόχων, των εκάστοτε Διοικητικών Συμβουλίων και των Διευθύνσεων της εταιρίας Helios και οποιεσδήποτε αλλαγές<...> συντελέστηκαν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς από την πρώτη ημέρα ίδρυσής της μέχρι σήμερα, ζητά το ΔΗΣΥ από την Κυπριακή κυβέρνηση.

Όπως δήλωσε χθες ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Νίκος Αναστασιάδης, στη διάρκεια δημοσιογραφικής διάσκεψης, ζητούμε πλήρη κατάλογο όλων των μετόχων, των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων και των Διευθυντών της μητρικής εταιρείας Libra, καθώς επίσης και των μετόχων και των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων και των άλλων αεροπορικών εταιρειών που έχουν μέχρι σήμερα λάβει άδεια”.

Σε δηλώσεις τους για την αεροπορική τραγωδία, ο κ. Αναστασιάδης, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΗΣΥ και πρώην Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Αβέρωφ Νεοφύτου και ο βουλευτής και Επίτροπος του κόμματος για θέματα Συγκοινωνιών Γεώργιος Γεωργίου, ζήτησαν τον άμεσο διορισμό ανεξάρτητων ποινικών ανακριτών για αναζήτηση ευθυνών. Δηλώνοντας ότι, εάν το συγκεκριμένο δυστύχημα γινόταν επί των ημερών της υπουργίας του, ο ίδιος θα είχε παραιτηθεί από το αξίωμα του Υπουργού Συγκοινωνιών και Εργων, ο κ. Νεοφύτου διευκρίνισε ότι δεν είχε και ούτε έχει οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση σχέση με την εταιρεία Helios ή με τον όμιλο εταιρειών Libra, στον οποίο ανήκει η αεροπορική αυτή εταιρεία. Οπως διευκρίνισε, ο ίδιος ανέλαβε Υπουργός Συγκοινωνιών στις 25 Αυγούστου 1999, ενώ η εταιρεία Helios δημιουργήθηκε το 1998, υπέβαλε αίτηση στις 16 Δεκεμβρίου 1998 και μετά από μια πρώτη απόρριψη της αίτησής της το Μάρτιο υπέβαλε μια νέα αίτηση, η οποία στις 13 Μαΐου 1999 κρίθηκε από την αρμόδια Αρχή, ότι μπορούσε να πάρει άδεια αεροπορικής εταιρείας. Σημείωσε επίσης, ότι η εταιρεία Helios είχε τότε ένα αεροπλάνο, το οποίο έτυχε όλων των ενδεδειγμένων ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες και το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει και αργότερα, όπως είπε, όταν απέκτησε τα άλλα της αεροπλάνα καθώς και το μοιραίο Boeing, το οποίο ενέταξε στο στόλο της τον Απρίλιο του 2004.

Δημοσιεύματα του ελληνικού και κυπριακού Τύπου αναφέρουν πως στο Διοικητικό Συμβούλιο της Helios μετέχει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Κύπρου Τάκης Κληρίδης, συγγενής του πρώην προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Γλαύκου Κληρίδη – επί δικής του διακυβέρνησης είχε δοθεί η άδεια λειτουργίας της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας.

Η κυπριακή εφημερίδα Πολίτης φιλοξένησε στο κυριακάτικο φύλλο της κύριο θέμα υπό τον τίτλο “Ποιοι είναι πίσω από την `Ήλιος`”, επισημαίνοντας πως παρατηρείται “χορός διαπλεκόμενων οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων” πίσω από την ιδιοκτήτρια του μοιραίου αεροπλάνου. Η εφημερίδα αναφέρεται στο πώς η μικρή τουριστική επιχείρηση του Ανδρέα Δράκου αξιοποίησε τη “χρυσή” περίοδο κερδοφορίας του Χρηματιστηρίου Κύπρου και πώς έγινε κολοσσός ο όμιλος εταιρειών Libra, φροντίζοντας να δημιουργήσει σχέσεις με το σύστημα εξουσίας και να εντάξει στους κόλπους του “υπουργούς και πρώην υπουργούς και στο πινάκιο των μετόχων του εταιρείες με εξαρτήσεις και δεσμούς κομματικούς”.

Ο ΣΚΑΪ αναφέρει πως η μητρική εταιρεία Libra Holidays έχει ως βασικό μέτοχο την επενδυτική εταιρεία “Δήμητρα”, της οποίας υπήρξε πρόεδρος ο πρώην βουλευτής του ΑΚΕΛ και πρώην υπουργός Συγκοινωνιών της Κύπρου Κίκης Καζαμίας. Στη Libra μετέχει και ο πρώην υπουργός Χρ. Μαυρέλης, μέλος του πολιτικού γραφείου του Δημοκρατικού Κόμματος του Τ. Παπαδόπουλου.

Παράλληλα, ο βουλευτής του κινήματος Οικολόγων περιβαλλοντιστών Γιώργος Περδίκης ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ότι απαιτείται η σύσταση ανεξάρτητης διερευνητικής επιτροπής, υπό τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας για να εντοπιστούν τυχόν πολιτικές ευθύνες.

Από πλευράς του, ο υπουργός Μεταφορών της Κυπριακής Δημοκρατίας Χάρης Θράσου δήλωσε στην τηλεόραση του ΡΙΚ ότι θα πραγματοποιηθεί σε βάθος έρευνα στα βιβλία της Helios, και στην Πολιτική Αεροπορία για τους ελέγχους που γίνονταν στα αεροσκάφη, και θα καταλογιστούν ευθύνες. Ο ίδιος αναφέρθηκε σε προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης και τόνισε πως πρέπει να αναμένονται τα αποτελέσματα της έρευνας και μετά να εξαχθούν συμπεράσματα. “Θα πρέπει να βρεθεί η αλήθεια και όχι να αναζητούνται αποδιοπομπαίοι τράγοι” υπογράμμισε.

Σχολιάζοντας τις επικρίσεις εναντίον της Πολιτικής Αεροπορίας Κύπρου και δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) σε εκθέσεις του είχε επισημάνει κενά και αδυναμίες, ο Χ. Θράσου διευκρίνισε πως η τελευταία έκθεση του ICAO εκδόθηκε το 2002 και ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν σοβαρές βελτιώσεις.

Επιπλέον, είπε ότι απόδειξη των βελτιώσεων ήταν έκθεση του JAA (Συνδυασμένες Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας), τον Απρίλιο του 2005, η οποία έδινε συγχαρητήρια για την πρόοδο που έχει σημειωθεί.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024
08/04/2024
05/04/2024