Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςSports Tourism & Sustainable Destination”: Στροφή προς τον αθλητικό τουρισμό και την ευεξία για τη Μύκονο
Συνέδρια

Sports Tourism & Sustainable Destination”: Στροφή προς τον αθλητικό τουρισμό και την ευεξία για τη Μύκονο

Το Mykonos Running Festival η μεγάλη γιορτή του πολιτισμού και του αθλητισμού κορυφώθηκε με την υλοποίηση του αγωνιστικού προγράμματος, το οποίο περιλάμβανε τον Διεθνή Ημιμαραθώνιο Δρόμο MYKONOS GOLD, τον Δρόμο Υγείας και Δυναμικού Βαδίσματος 10χλμ. Myconos Runγια δρομείς πρωταθλητισμού αλλά και μέσου επιπέδου δρομείς υγείας και τον Δρόμο Υγείας και Δυναμικού Βαδίσματος 2.5 χλμ. για όλους αθλητικού, ψυχαγωγικού και τουριστικού χαρακτήρα.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το συνέδριο “Sports Tourism & Sustainable Destinations”, στη Μύκονο, το οποίο αφορά στον αθλητικό τουρισμό και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του δεύτερου Mykonos Running Festival.

Το συνέδριο, που έλαβε χώρα το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, κέρδισε το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ σημαντικοί ομιλητές συζήτησαν για το ζήτημα της μπλε οικονομίας και της διαμόρφωσης ενός βιώσιμου μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης. Παράλληλα, επισημάνθηκαν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού ως μέσο διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου και ενίσχυσης της τοπικής ανάπτυξης και αναλύθηκε η στρατηγική για την ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας στη Μύκονο.

Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξαν η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Mykonos Running Festival, Χριστίνα Καραμίχου, ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς και η Όλγα Παπαδάκη, γενική γραμματέας Ξενοδόχων Μυκόνου. Όλοι συμφώνησαν πως η Μύκονος επιδεικνύει σημαντική ανθεκτικότητα και πως έχει προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης κυρίως προς τον δρόμο του τουρισμού εμπειριών και ευεξίας. Επίσης, ανέφεραν ότι ανοίγονται προοπτικές και για τα υπόλοιπα νησιά.

Στα τρία πάνελ που πραγματοποιήθηκαν μίλησαν σημαντικοί παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας, αθλητές και ειδικοί. Τη συζήτηση προλόγισε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου, λέγοντας ότι η Μύκονος είναι ένα από τα μεγαλύτερα brand για ευεξία και οφείλει να κάνει έναν επαναπροσδιορισμό προς αυτή την κατεύθυνση.

Στο πρώτο πάνελ με θέμα «Καινοτομία, γαλάζια οικονομία, βελτίωση υποδομών και προσβασιμότητα: Μπορεί η Μύκονος να ανοίξει τον δρόμο για ένα νέο, βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης για τις Κυκλάδες;» συμμετείχαν ο Πέτρος Στάθης, πρόεδρος της Monterock International, ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, διευθύνων σύμβουλος της Goldair Handling και ο Αλέξανδρος Μιχαλόπουλος, Key Accounts Project Manager της SKY Express.

Στη συζήτηση, την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος του Alpha, Αντώνης Σρόιτερ, συμμετείχε και ο Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις προοπτικές του αθλητικού τουρισμού για την περεταίρω επιμήκυνση της σεζόν. Όπως τόνισε ο δήμαρχος, η Μύκονος είναι ένας προορισμός με πάνω από 90 χρόνια ιστορία στον τουρισμό, ωστόσο ο κλασικός τουρισμός ψυχαγωγίας έχει αρχίσει να υποχωρεί έναντι πιο εναλλακτικών μορφών. Το νησί μπορεί να φιλοξενήσει σπουδαία αθλητικά γεγονότα και να αναδειχθεί ως ένας προορισμός για μία ολοκληρωμένη πολιτιστική εμπειρία.

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της Monterock International, Πέτρος Στάθης, επεσήμανε πως η Μύκονος έχει καταφέρει να αποτελέσει ένα brand από μόνη της. Σημείωσε, δε, ότι «ως επιχειρηματίες είμαστε εδώ να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη. Χάρη στη Μύκονο καταφέραμε το brand Nammos να γίνει το δεύτερο πιο διάσημο brand μετά το Metaxa».

Από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών, ο Αλέξανδρος Μιχαλόπουλος Key Accounts Project Manager της SKY Express ανέφερε πως η Μύκονος έχει αποδειχθεί ανθεκτική στις κρίσεις. «Οι ευκαιρίες είναι μπροστά μας. Η Sky express είδε την ευκαιρία στη Μύκονο. Η ανάπτυξη του αθλητισμού στο νησί θα προσελκύσει εκατοντάδες τουρίστες», είπε.

Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο και τις υποδομές για την υποδοχή τουριστών, ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης, Fraport Greece, τόνισε πως το 2023 αναμένεται να είναι ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προορισμών απαιτούνται επενδύσεις σε υποδομές και ορθολογική διαχείριση με όρους βιωσιμότητας. «Πρέπει, μεταξύ άλλων, να επενδύσουμε στον θεματικό τουρισμό και η φετινή εμπλουτισμένη διοργάνωση στη Μύκονο κινείται προς αυτή την κατεύθυνση» σημείωσε.

Τέλος, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Διευθύνων Σύμβουλος της Goldair Handling, θέλησε να υπογραμμίσει ότι η Μύκονος δεν είναι μόνο αυτό που προβάλλεται έξω. «Πρέπει οι φορείς να δουν τις δυνατότητες του νησιού. Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Επενδύουμε στον τόπο για να δώσουμε 12μηνη εργασία στους ανθρώπους μας», ανέφερε. Τόνισε, επίσης, πως πρέπει να γίνουν εκδηλώσεις στο νησί για να προσελκύονται επισκέπτες και off season.

Θεματικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού ως μέσο διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου και ενίσχυσης της τοπικής κοινωνίας

Στο δεύτερο πάνελ συμμετείχαν ο Πάνος Κωνσταντόπουλος, αντιπρόεδρος της Stoiximan, ο Γιάννης Λάσκαρης, συνιδρυτής της Progame S.A., ο Βασίλης Μπλέσιος, Chief Marketing Officer της Lever S.A, ο Γιώργος Πρίντεζης, Basketball Legend, ο Αλέξανδρος Θάνος, εντεταλμένος σύμβουλος ΣΕΤΕ – Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο Δρόσος Χριστόπουλος, γενικός διευθυντής του Mykonos Running Festival και ο Αλέξανδρος Ταξιλδάρης, Παραολυμπιονίκης & Ιατρός.

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Stoiximan, Πάνο Κωνσταντόπουλο, εκδηλώσεις σαν το Mykonos Running Festival δίνουν τη δυνατότητα στον κόσμο να επισκεφτεί το νησί και εκτός σεζόν και να απολαύσει τις ομορφιές του.

Ο συνιδρυτής της Progame S.A. Γιάννης Λάσκαρης, από την πλευρά του, επεσήμανε πως ο αθλητικός τουρισμός είναι πηγή ζωής. «Τα οφέλη από τον αθλητικό τουρισμό είναι πολλά, αρχικά για την τοπική κοινωνία και κατά δεύτερον για την προώθηση της εικόνας της χώρας σε όλο τον πλανήτη. Σκοπός μας είναι να στρέψουμε όσο περισσότερο κόσμο γίνεται στον ερασιτεχνικό αθλητισμό και να φιλοξενήσουμε παγκόσμιους αστέρες του μπάσκετ», ανέφερε.

Στη συνέχεια ο Βασίλης Μπλέσιος, Chief Marketing Officer της Lever S.A, υπογράμμισε τις δυνατότητες της Μυκόνου. «Νομίζω ότι έχει πολλά να δώσει. Είναι ένα από τα πιο ισχυρά brands στην Ελλάδα, η Μύκονος, και έχει τεράστια ενέργεια, ώστε να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος και σε off peak εποχές. Φυσικά πρέπει να αλλάξει και η νοοτροπία και να γίνει ένα καινούριο master plan για το νησί. Η μπλε οικονομία περιλαμβάνει και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη».

Από την πλευρά των αθλητών, ο διεθνούς φήμης Μπασκετμπολίστας Γιώργος Πρίντεζης με αναφορά στη Σύρο, εστίασε στη δυναμική της Μυκόνου. «Στόχος μας για τον αθλητικό τουρισμό είναι να μπορέσουμε να κάνουμε το event σε μια off season περίοδο. Η Σύρος δεν έχει τη δυναμική της Μυκόνου. Μέσα από τις δράσεις αυτές μπορούμε να δώσουμε μια ανάσα στον τουρισμό».

Αντίστοιχα, ο εντεταλμένος σύμβουλος ΣΕΤΕ – Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Αλέξανδρος Θάνος επεσήμανε πως μιλάμε για θεματικό τουρισμό και συμπληρωματικά προϊόντα. «Το brand μας είναι το ελληνικό καλοκαίρι. Είμαστε σε μια συγκυρία που έχει μετασχηματιστεί η κουβέντα από εκεί που επιδιώκαμε τη φήμη σε μια κουβέντα για το πώς θα διαχειριστούμε το τουριστικό μας προϊόν και να δομήσουμε την κοινωνία με όρους βιωσιμότητας».

Για την επιτυχία του event μίλησε μίλησε ο Γενικός Διευθυντής του Mykonos Running Festival Δρόσος Χριστόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι «το Mykonos Running Festival έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία και βγήκε sold out. Οι ιδανικές εποχές για ένα τέτοιο event είναι ή στις αρχές της σεζόν, την Άνοιξη, ή το φθινόπωρο, προς το τέλος του Οκτωβρίου, και έτσι επιμηκύνεται και η τουριστική περίοδος».

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο παραολυμπιονίκης Αλέξανδρος Ταξιλδάρης έθεσε το ζήτημα της προσβασιμότητας. «Αν το προϊόν μου το κάνω και προσβάσιμο τα οικονομικά οφέλη θα είναι τεράστια», ανέφερε.

Ανάπτυξη στρατηγικής τουρισμού ευεξίας για τη Μύκονο: Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Στο τρίτο πάνελ συζητήθηκε η ανάπτυξη στρατηγικής τουρισμού ευεξίας για τη Μύκονο από την Τόνια Ανδρονίκου, προϊσταμένη Τουρισμού Δήμου Μυκόνου, την Πόπη Καλαϊτζή, MD, MSc MD, MSc από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιατρός στο Λαϊκό Νοσοκομείο, την Ναταλία Δεληγιώργη, Coach και τη Δικηγόρο Μαρίνα Καλαϊτζή . Τη συζήτηση συντόνισε η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Mykonos Running Festival, Χριστίνα Καραμίχου.

Ανοίγοντας τη συζήτηση η κα Τόνια Ανδρονίκου ανέφερε πως μία από τις προκλήσεις είναι το πώς θα επεκταθεί η τουριστική σεζόν. «To wellness είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Θέλουμε να ανοίξουμε τη βεντάλια του branding της Μυκόνου. Χρειάζονται, όμως, υποδομές. Χρειάζονται, όμως, υποδομές. Η συνεργασία του Δήμου Μυκόνου με τους επιχειρηματίες είναι απαραίτητη».

Η ιατρός Πόπη Καλαϊτζή, μιλώντας για την υγεία και την ευεξία, τόνισε ότι οι άνθρωποι που έρχονται στη Μύκονο, σε μεγάλο βαθμό, μπορούν να επενδύσουν στο προϊόν της ευεξίας. Η Μύκονος θα μπορούσε να αξιοποιήσει το ισχυρό brand που έχει και να είναι ένας προορισμός υγείας και ευεξίας».

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η δικηγόρος Μαρίνα Καλαϊτζή, η οποία σημείωσε πως η Μύκονος έχει πελατολόγιο για τουρισμό ευεξίας. «Ο τουρίστας υγείας δεν είναι εποχικός, είναι 12 μήνες τον χρόνο, έχει υψηλά εισοδήματα και τον ενδιαφέρει η ποιότητα της υπηρεσίας και όχι το κόστος. Η Μύκονος θα αποτελέσει πρότυπο για τον τουρισμό ευεξίας».

Η Life Coach Ναταλία Δεληγιώργη ανέφερε πως το μυστικό είναι το sustainability, δηλαδή το να μπορούμε να παραμένουμε δυνατοί και να βρίσκουμε ισορροπία.

Κλείνοντας τον λόγο πήρε η Ιωάννα Μυταυτσή, πρόεδρος των αποφοίτων του Μεταπτυχιακού στον Τουρισμο στο ΑΠΘ, η οποία ασχολείται με τις ειδικές μορφές τουρισμού, και επεσήμανε πως χρειάζεται ένας σωστός στρατηγικός σχεδιασμός. «Η Μύκονος είναι ένας τόπος φιλόξενος, που δέχεται τις συνεργασίες. Υπάρχουν στελέχη και ακαδημαϊκοί που μπορούν να βοηθήσουν»,

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024