Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠροσπάθειες για επάνοδο σε υγιή κερδοφορία κάνει η Hellas Flying Dolphins

Προσπάθειες για επάνοδο σε υγιή κερδοφορία κάνει η Hellas Flying Dolphins

Τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2001 της εταιρίας Hellas Flying Dolphins, HFD, που δόθηκαν στη δημοσιότητα εκφράζουν τη γενναία προσπάθεια εξυγίανσης που έχει αναλάβει η διοίκηση ώστε να δημιουργηθούν οι […]

Τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2001 της εταιρίας Hellas Flying Dolphins, HFD<.>, που δόθηκαν στη δημοσιότητα εκφράζουν τη γενναία προσπάθεια εξυγίανσης<...> που έχει αναλάβει η διοίκηση ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την επάνοδο της εταιρίας στην υγιή κερδοφορία. Συγκεκριμένα με ανακοίνωση της διοίκησης της Hellas Flying Dolphins διενεργήθηκαν αποσβέσεις στις αξίες των πλοίων ύψους 173 εκατ. Ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν σωρευτικά τις μη διενεργηθείσες αποσβέσεις σε προηγούμενα έτη, ενώ παράλληλα αποτιμήθηκε στις τρέχουσες αξίες το χαρτοφυλάκιο μετοχών της εταιρίας και οι ζημιές 42,2 εκατ. Ευρώ που προέκυψαν μείωσαν ισόποσα τα ίδια κεφάλαια της.

Στην ανακοίνωση εξηγείται ότι οι αναπόσβεστες αξίες που προκύπτουν μετά από τις πρόσθετες αποσβέσεις επιτρέπουν να εναρμονισθούν οι ετήσιες αποσβέσεις των πλοίων τα επόμενα χρόνια με την εναπομείνασα, για κάθε πλοίο, διάρκεια ζωής του στην ελληνική ακτοπλοΐα σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο που ορίζει το όριο ηλικίας στα 30 χρόνια από το έτος ναυπήγησης. Τονίζεται ότι τα παραπάνω μέτρα της διοίκησης της εταιρίας στοχεύουν στην εξυγίανση του ισολογισμού της και αποβλέπουν στη διαμόρφωση από το έτος 2002 και μετέπειτα ενός ετήσιου ύψους αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων που να επιτρέπει την κερδοφορία προ φόρων της εταιρίας και τη διανομή μερίσματος στους μετόχους.

Όσον αφορά τα λειτουργικά αποτελέσματα της χρήσης, τα έσοδα της εταιρίας αυξήθηκαν κατά 9,3% ανερχόμενα στα 148,1 εκατ. Ευρώ. Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων όμως αυξήθηκαν κατά 10,7% φθάνοντας τα 136,4 εκατ. Ευρώ, αύξηση μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του κύκλου εργασιών, αντανακλώντας τα κόστη της πλήρους για πρώτη χρονιά ανάπτυξης του στόλου των ταχυπλόων της εταιρίας, την διατήρηση σε πολύ υψηλά επίπεδα του κόστους των καυσίμων καθώς και τη σημαντική επιβάρυνση των ασφαλίστρων και του κόστους συντήρησης του στόλου. Οι παραπάνω επιβαρύνσεις του κόστους λειτουργίας των πλοίων δεν ήταν δυνατό να μετακυλιστούν έστω και μερικά στους ναύλους των πλοίων λόγω του συνεχιζόμενου διοικητικού καθορισμού των ναύλων της ακτοπλοΐας από την πολιτεία.

Τα έξοδα διάθεσης και διοίκησης είναι αυξημένα έναντι του προηγούμενου έτους διότι περιλαμβάνουν προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις και αυξημένα νομικά έξοδα που αφορούν την προάσπιση των συμφερόντων της εταιρίας στις υπάρχουσες εκκρεμοδικίες και ανέρχονται συνολικά σε 1,7 εκατ. Ευρώ. Η λειτουργική ζημιά προ χρηματοοικονομικών και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθε στα 10,7 εκατ. Ευρώ.

Παρά όμως τη μείωση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας λόγω των κινήσεων εξυγίανσης του ισολογισμού, η κεφαλαιακή δομή της παραμένει από τις ισχυρότερες του κλάδου. Ο μακροπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός ανέρχεται σε 71 εκατ. Ευρώ, μειωμένος κατά 10,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ανέρχεται σε 105 εκατ. Ευρώ έναντι 253 εκατ. Ευρώ ιδίων κεφαλαίων, αποτυπώνοντας μία ιδιαίτερα υγιή σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια της τάξεως του 0.4:1. Παράλληλα, η ρευστότητα της εταιρίας είναι απόλυτα ικανοποιητική όπως προκύπτει από τη σχέση κυκλοφορούντος ενεργητικού προς βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις που ανέρχεται σε 2:1. Σημειώνεται στην ανακοίνωσε ότι η εταιρία είναι απόλυτα ενήμερη στις τραπεζικές και άλλες υποχρεώσεις της.

Η διοίκηση της εταιρίας πιστεύει ότι τη χρονιά που πέρασε, παρά τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα που ήταν άλλωστε χαρακτηριστικό όλων των εταιριών του κλάδου της ακτοπλοΐας, τέθηκαν σε όλους τους τομείς οι βάσεις για την ανατροπή της ζημιογόνου εκμετάλλευσης των πλοίων τα επόμενα χρόνια στα πλαίσια της διαφαινόμενης απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αλλά και για την επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρίας στο ανταγωνιστικό και ταχύτατα μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024