Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠροσπάθεια αναβάθμισης των λιμανιών της χώρας προσαράζει στην έλλειψη συντονισμού

Προσπάθεια αναβάθμισης των λιμανιών της χώρας προσαράζει στην έλλειψη συντονισμού

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στοχεύει στη δημιουργία ασφάλειας, ανταγωνιστικότητας και αποδοτικότητας με την συμβολή του ιδιωτικού τομέα με απώτερο σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας…

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στοχεύει στη δημιουργία<...> ασφάλειας, ανταγωνιστικότητας και αποδοτικότητας με την συμβολή του ιδιωτικού τομέα με απώτερο σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας ως χώρας παροχής υψηλών λιμενικών υπηρεσιών, σύμφωνα με δημοσίευμα της Nαυτεμπορικής.

Το “στοίχημα” για το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, είναι οι λιμενικές υπηρεσίες να έχουν την απόδοση που σημειώνει η ιδιωτική πρωτοβουλία στον τομέα της ναυτιλίας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα πρέπει να ξεπεραστεί για την πρόοδο της λιμενικής βιομηχανίας στη χώρα όπου το κράτος έχει την αρμοδιότητα σχεδιασμού και διαχείρισης, είναι οι σημαντικές δυσχέρειες και η αδυναμία του συστήματος που έχει παρατηρηθεί, να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Οι πόροι

Η προσπάθεια αναβάθμισης των λιμανιών της χώρας προκειμένου να ανταποκριθούν στο ρόλο τους και στις απαιτήσεις για περιφερειακή ανάπτυξη και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της περιφέρειας συναντά ένα ακόμη εμπόδιο, που οφείλεται στην έλλειψη συντονισμού μεταξύ των φορέων που εμπλέκονται στην υλοποίηση των λιμενικών έργων. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην κακή κατανομή των πόρων και στην εσφαλμένη ιεράρχηση προτεραιοτήτων.
Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος η γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝ προτείνει την αύξηση των πόρων που διαχειρίζεται το υπουργείο για την υλοποίηση έργων.

Η πρόταση αναφέρει ότι, η αύξηση δεν χρειάζεται να γίνει με πρόσθετες πιστώσεις αλλά με ορθολογική ανακατανομή των διαθέσιμων πόρων, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί με επιτυχία στους σχεδιασμούς και στους στόχους της λιμενικής πολιτικής της χώρας, αφού όπως υπογραμμίζει το ΥΕΝ έχει την αποκλειστική ευθύνη για την διαμόρφωσή τους.

Ο σχεδιασμός

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της γενικής γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝ, καταλυτική αναμένεται να είναι η συμβολή του ιδιωτικού τομέα στην αναβάθμιση του ελληνικού λιμενικού συστήματος.

Η συμβολή αυτή περιλαμβάνει τόσο στην πραγματοποίηση επενδύσεων σε έργα λιμενικών υποδομών και ανωδομών, όσο και στη διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων. Στο πλαίσιο αυτό καταβάλλονται προσπάθειες για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων στα λιμάνια.

Τα κίνητρα

Στις προσπάθειες που καταβάλλει το ΥΕΝ για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων για επενδύσεις στα λιμάνια περιλαμβάνονται:

  • Η ενεργός συμμετοχή του υπουργείου στην πρόταση για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών η οποία και θα διευκολύνει την προσέλκυση ιδιωτών
  • Σε περίπτωση που τελικά δεν τελεσφορήσει η προσπάθεια αυτή σχεδιάζεται η χορήγηση μέσω διαφανών διαδικασιών αδειών πρόσβασης στην ανωδομή μεγάλων λιμανιών για την παραγωγή και διάθεση λιμενικών υπηρεσιών από ιδιώτες
  • Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η υπογραφή πρωτοκόλλου χρηματοδότησης λιμενικών επενδύσεων ανάμεσα στον ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη και τον ΕΤΕπ συνολικού ύψους έξι δισ. ευρώ. Ήδη ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς έχει υπογράψει το πρώτο δάνειο ύψους 35 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε ανωδομές στον προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης, αναμένεται και η δανειοδότηση μέσω του πρωτοκόλλου του Οργανισμού Λυμένος Θεσσαλονίκης για έργα στον προβλήτα έξι
  • Η ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου σε κυβερνητικό επίπεδο με την, μέσω του αναπτυξιακού νόμου, με την ίδρυση και λειτουργία Εμπορευματικών Κέντρων, καθώς και με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Θαλάσσιος τουρισμός

Η σπουδαιότητα του ρόλου των λιμανιών για την περιφερειακή ανάπτυξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές χαρακτηρίζεται από το Υπουργείο ιδιαίτερα σημαντική.

Η αναβάθμιση του λιμενικού συστήματος είναι αναγκαία προκειμένου να συμβάλει στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες καθώς και την προώθηση νέων παραγωγικών δραστηριοτήτων με απώτερο στόχο την τόνωση της απασχόλησης και των εισοδημάτων στις τοπικές κοινωνίες.

Το παράδειγμα που αναφέρει η γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής είναι ο θαλάσσιος τουρισμός. Η ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών επιφέρει στις περιοχές προορισμού στήριξη ή αύξηση του εισοδήματος, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η συγκράτηση των τοπικών πληθυσμών.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024