Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕνδιαφέρον για Ελλάδα από διεθνείς κολοσσούς της κρουαζιέρας
CruiseinGreece

Ενδιαφέρον για Ελλάδα από διεθνείς κολοσσούς της κρουαζιέρας

Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να καταστεί -υπό προϋποθέσεις- κόμβος για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, άποψη που εκφράστηκε από όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη των κορυφαίων στον κόσμο εταιριών, τα οποία τίμησαν με την παρουσία τους το διεθνές συνέδριο CruiseinGreece, που συνδιοργάνωσε ο ΗΑΤΤΑ

Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να καταστεί -υπό προϋποθέσεις- κόμβος για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, άποψη που εκφράστηκε από όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη των κορυφαίων στον κόσμο εταιριών, τα οποία τίμησαν<...>με την παρουσία τους το διεθνές συνέδριο CruiseinGreece, που συνδιοργάνωσε ο ΗΑΤΤΑ με τον διεθνή οργανισμό SEATRADE και με την υποστήριξη του ΕΟΤ.

Σε συνέντευξη τύπου, που δόθηκε χτες με αφορμή την επιτυχή διεξαγωγή του συνεδρίου, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ κ. Γιάννης Ευαγγέλου τόνισε πως «στόχος του CruiseinGreece ήταν η διερεύνηση των προοπτικών της χώρας μας σε σχέση με την διεθνή κρουαζιέρα και η απόκτηση μιας καλύτερης αντίληψης για το πως μπορεί να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερη έκταση ο πλούτος της Ελλάδας σε ποικιλία και διαφορετικότητα προορισμών».

Οι εργασίες του συνεδρίου κινήθηκαν στους παρακάτω τρεις άξονες:

  • Η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας
  • Πως επιλέγονται τα λιμάνια από τους σχεδιαστές δρομολογίων
  • Ελλάδα ως κομβικό κέντρο κρουαζιέρας

Κοινή ήταν η διαπίστωση και των 12 ομιλητών -που εκπροσωπούσαν τους μεγαλύτερους «παίχτες» της παγκόσμιας αγοράς, οι οποίοι και ειδικεύονται στον σχεδιασμό δρομολογίων και την αξιοποίηση προορισμών – ότι η χώρα μας διαθέτει όλα εκείνα τα χαρίσματα, που την κάνουν μεν περιζήτητο προορισμό, όχι όμως και επωφελή για τις μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγέλου «σχεδόν όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που τους δημιουργεί αυτό που εξακολουθούν να αποκαλούν καμποταζ». Και συμπλήρωσε: «Η αλήθεια είναι ότι μόνο από εμάς θεωρείται απελευθέρωση το θεσμικό μόρφωμα που ισχύει σήμερα, γιατί στα δικά τους μάτια δεν έχει αλλάξει στην ουσία τίποτε. Το 80% των κρουαζιερόπλοιων δεν έχουν σημαίες Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε η Ελλάδα – κατά διεθνή πρωτοτυπία – αποκλείει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας της βιομηχανίας της κρουαζιέρας από την όποια πιθανότητα κυκλικών δρομολογίων».

Η τοποθέτηση του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη διάρκεια του επίσημου γεύματος, σχετικά με τις απαιτούμενες θεσμικές ρυθμίσεις για την άρση του καμποτάζ, δημιουργεί αισιοδοξία σε όλους μας.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του συνεδρίου εκπρόσωποι εταιριών «κολοσσών» -όπως π.χ. της Carnival, της Royal Caribbean/Celebrity και της Princess, αλλά και μικρότερων με πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια των 100 επιβατών – εξέφρασαν επανειλημμένα την επιθυμία τους να καταστήσουν την Ελλάδα κόμβο για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Σε γενικές γραμμές υποστηρίχθηκε θερμά η περίπτωση του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης σε επόμενο στάδιο, όπως και άλλων λιμανιών ως κομβικού λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου, εφΆ όσον βέβαια αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο. Πάντως οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιριών, του ΟΛΠ και του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος δήλωσαν έτοιμοι για την εξυπηρέτηση μιας τέτοιας εξέλιξης. Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean/Celebrity αποκάλυψε ότι η εταιρία του βλέπει με μεγάλο ενδιαφέρον και το Λαύριο, σαν κόμβο για ειδικά προγράμματα κρουαζιέρας μόνο στα ελληνικά νησιά. Όλοι οι εκπρόσωποι των ξένων εταιριών συμφώνησαν ότι αν κάνουν την Ελλάδα κόμβο για κάποια πλοία τους, τότε οπωσδήποτε θα προσλάβουν σε αυτά έναν αριθμό Ελλήνων ναυτικών. Επίσης δήλωσαν πως είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε λιμενικές εγκαταστάσεις αν τους ζητηθεί.

Όμως, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, «κανένας εξ αυτών δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την υποχρέωση για ΅ανοικτά δρομολόγιαΆ, η οποία τους επιβάλλεται στην περίπτωση που θέλουν να χρησιμοποιήσουν Ελληνικό λιμάνι απο-επιβίβασης, γιατί τούτο έχει αρνητικές επιπτώσεις στο αεροπορικό κόστος, δεδομένου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διαφορετικά αεροδρόμια πρόσβασης. Έτσι παραμένουν ως επί το πλείστον σε κόμβους εκτός Ελλάδος που τους επιτρέπουν να κάνουν κυκλικές κρουαζιέρες».

Όλοι οι ομιλητές αναγνώρισαν την σημασία της Ελλάδας και για την χειμερινή κρουαζιέρα, αλλά το καμποτάζ είναι αυτό που παίζει αποτρεπτικό ρόλο.

Τόνισαν ακόμη ότι οι εταιρίες πηγαίνουν μόνο εκεί που οι πελάτες τους ζητούν να πάνε. Αν η Ελλάδα δεν προβάλλει νέους προορισμούς ώστε να αρχίσουν να τους ζητούν, εκείνες δεν μπορούν να ρισκάρουν ένα δρομολόγιο που δεν θα αποτελείται από εμπορικά λιμάνια.

Ο κ. Ευαγγέλου επεσήμανε πάντως ότι «δεν αρκεί μόνο η προβολή. Κάθε προορισμός πρέπει να ζυγίσει τις υποδομές και τους αναπτυξιακούς στόχους του και να αποφασίσει τι είδους προορισμός θέλει να γίνει».

Εξόχως σημαντική ήταν η πρόταση του εκπροσώπου της Louis Hellenic Cruises προς τον ΕΟΤ και τον ΗΑΤΤΑ να δημιουργηθεί μια μορφή οργάνωσης, που θα συγκεντρώσει τις δυνάμεις των κλάδων που εμπλέκονται και θα αναλάβει την προώθηση προορισμών, τον συντονισμό της πληροφόρησης προς την βιομηχανία, την εκπόνηση μελετών γύρω από στρατηγικές ανάπτυξης, κ.ά. προσπάθεια στην οποία η Louis Hellenic Cruises θα συμβάλλει ενεργά.

Η επιτυχία του συνεδρίου CruiseinGreece ήταν τέτοια που οδήγησε την τουριστική ηγεσία στην απόφαση για ετήσια καθιέρωσή του.

Στο πάνελ της συνέντευξης τύπου συμμετείχαν ο κ. Γιάννης Ευαγγέλου (Πρόεδρος ΗΑΤΤΑ), η κα Κρύση Παλάση (CTM Hellas) και η κα Νατάσα Βασιλάκη (εκπρόσωπος της SEATRADE).

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024