Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣΕΤΕ: Απαραίτητος ο σχεδιασμός του μέλλοντος με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ

ΣΕΤΕ: Απαραίτητος ο σχεδιασμός του μέλλοντος με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ

“Οι επιλογές δράσης για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζονται στην εξής μία: Να σχεδιάσουμε το μέλλον με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αγνοώντας πολιτικό κόστος και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα. Διαφορετικά, είτε θα αντιγράφουμε με καθυστέρηση τις ανταγωνίστριες χώρες, είτε θα αναρωτιόμαστε τι συνέβη”

“Οι επιλογές δράσης για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζονται στην εξής μία: Να σχεδιάσουμε το μέλλον με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αγνοώντας πολιτικό κόστος<...>και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα. Διαφορετικά, είτε θα αντιγράφουμε με καθυστέρηση τις ανταγωνίστριες χώρες, είτε θα αναρωτιόμαστε τι συνέβη”. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μελέτης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) περί Ανταγωνιστικότητας, που παρουσιάστηκε από τον Γενικό Διευθυντή του ΣΕΤΕ, κ. Γ. Δρακόπουλο, στα πλαίσια της Περιφερειακής Εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, 19 Μαΐου 2006, στο ξενοδοχείο Nana Beach στη Χερσόνησο με την παρουσία κυβερνητικών αξιωματούχων, επενδυτών, επιχειρηματιών και ανωτάτων στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων.

Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Σ. Ανδρεάδης ανάφερε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

“Κατά το 2005 αναστράφηκε η αρνητική τάση, που χαρακτήριζε τον τουρισμό μας την τελευταία τριετία. Το 2005 σε σύγκριση με το 2004, σημειώθηκε αύξηση, σε επίπεδο αφίξεων περίπου 4,7% με βάση τα στοιχεία της ΥΠΑ για τα 10 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας μας και παράλληλη αύξηση σε επίπεδο εσόδων 6,7% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας.

Οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές, σε καμία περίπτωση όμως δεν δικαιολογούν ούτε θριαμβολογίες ούτε και εφησυχασμό. Ο θετικός απολογισμός του 2005 οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Σε δεύτερο επίπεδο, οφείλεται στη διαφημιστική και γενικότερα στην επικοινωνιακή μας δράση, αν και το κονδύλιο που διατέθηκε ανήλθε μόλις στο 0,43% των εσόδων, που φέρνει ο τουρισμός στην χώρα μας. Πιστεύουμε ότι η δράση αυτή θα αποδώσει στο μέλλον περισσότερο, αν στηριχθεί σε ανάλυση και έρευνα των αγορών στις οποίες απευθύνεται. Σε τρίτο επίπεδο, η κίνηση του 2005 επηρεάσθηκε από μια σειρά συγκυριακών εξωγενών παραγόντων, όπως οι επιδημίες, η τρομοκρατία και οι πολιτικές αστάθειες, που έπληξαν ανταγωνιστικούς της χώρας μας προορισμούς.

Υπενθυμίζω ότι ο ελληνικός τουρισμός κατατάσσεται παγκόσμια στις 15 πρώτες θέσεις παρά την υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας του τα τελευταία 4 χρόνια. Υπενθυμίζω ακόμη, ότι η τουριστική μας οικονομία είναι πλέον στην ώριμη φάση της και δεν μπορούμε να αναμένουμε θεαματικές μεταβολές από χρόνο σε χρόνο, εκτός αν υπάρξουν θεαματικές μεταβολές στις υποδομές μας. Σε κάθε περίπτωση η σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη ήταν και θα είναι το ζητούμενο.

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού θεωρεί ο ΣΕΤΕ το λιγότερο και αποτελεσματικότερο Κράτος και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας“.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ ζήτησε ελεύθερο ανταγωνισμό στις αερομεταφορές και στην ακτοπλοΐα, με ίσους όρους για όλους, χωρίς διακρίσεις και κυρίως, με αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων.

Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό έχει ως προϋπόθεση την παράλληλη δημιουργία των απαραίτητων γενικών υποδομών από πλευράς Πολιτείας, που οφείλει να γίνεται στην βάση ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Για παράδειγμα το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, όπως και πολλά άλλα περιφερειακά αεροδρόμιά μας, έχει ήδη εξαντλήσει για τους θερινούς μήνες την φέρουσα ικανότητά του, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του ΣΕΤΕ για την ανταγωνιστικότητα. Με βάση το δεδομένο αυτό, πως μπορούμε να μιλήσουμε για νέες επενδύσεις και επιχειρηματική δράση στις περιοχές αυτές, αναρωτήθηκε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του Συμβουλίου Ιδεών και Δράσης (ΣΙΔ) του ΣΕΤΕ, κ. Α. Αγγελόπουλος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα παρέμβασης των νέων επιχειρηματιών στα τουριστικά δρώμενα. Ο κ. Α. Αγγελόπουλος περιέγραψε σύντομα τους τομείς δράσης του ΣΙΔ δίνοντας έμφαση στην επιλεκτική δικτύωση των Μελών του και στην δυναμική έκφραση της επιχειρηματικότητας στο ευρύτερο πλαίσιο ανάπτυξης του τουρισμού και του ρόλου του για την οικονομία συνολικά.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση από τον Γενικό Διευθυντή του ΣΕΤΕ, κ. Γ. Δρακόπουλο της πρόσφατης μελέτης του Συνδέσμου περί Ανταγωνιστικότητας, το κύριο μήνυμα της οποίας είναι ότι: “Απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού είναι η επανατοποθέτηση της Κυβέρνησης απέναντι στο τουρισμό και η αντίστοιχη προσαρμογή της κυβερνητικής δράσης”. Η μελέτη καταλήγει ότι οι επιλογές δράσης για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζονται στην εξής μία: να σχεδιάσουμε το μέλλον με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αγνοώντας πολιτικό κόστος και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα. Διαφορετικά, είτε θα αντιγράφουμε με καθυστέρηση τις ανταγωνίστριες χώρες, είτε θα αναρωτιόμαστε τι συνέβη.

Τα κυριότερα σημεία της μελέτης:


  • Στο άμεσο μέλλον οι τουριστικοί προορισμοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η βιωσιμότητα και η κερδοφορία των τουριστικών επιχειρήσεων θα είναι περισσότερο από ποτέ πολύπλοκη και δυσκολότερη.
  • Η υπερπροσφορά καταλυμάτων θα εξακολουθήσει να υπάρχει κυρίως για λόγους πολιτικούς.
  • Πρώτο βήμα για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων και στη συνέχεια για κάθε ένα από αυτά η αναζήτηση των ανταγωνιστών μας ανά αγορά – στόχο.
  • Οι ανταγωνιστές μας είναι διαφορετικοί ανά αγορά και ανά προϊόν.
  • Για κάθε προϊόν του χαρτοφυλακίου του ελληνικού τουρισμού χρειαζόμαστε και ξεχωριστό σχέδιο μάρκετινγκ.

  • Ο χαρακτηρισμός μιας χώρας ως ανταγωνίστριας της Ελλάδας στον τουρισμό δεν είναι πλήρης, εάν δεν αναφέρεται με σαφήνεια σε ποιο τουριστικό προϊόν και σε ποια γεωγραφική αγορά την ανταγωνίζεται.
  • Η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τουριστικά σε επίπεδο κόστους, αλλά σε επίπεδο διαφοροποίησης προϊόντος και προσφοράς εμπλουτισμένων τουριστικών εμπειριών, απαραίτητη προϋπόθεση της οποίας είναι η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού.
  • Η ηλικία και η ποιοτική διάρθρωση της ξενοδοχειακής προσφοράς μας δεν συνιστούν συνολικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω χαμηλού ποιοτικού κέντρου βάρους.
  • Η διατήρηση του μοντέλου της έντονης εποχικότητας σε συνδυασμό με τα περιορισμένα capacities και την κακή ποιότητα των αεροδρομίων, συνιστούν κίνδυνο επενδυτικής και αναπτυξιακής ανάσχεσης στους τουριστικούς προορισμούς.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024