Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΥπουργός και τουριστικοί φορείς έβαλαν επί τάπητος Ολυμπιακούς, διαφήμιση, κρίση, 2005, στρατηγική ανάπτυξης

Υπουργός και τουριστικοί φορείς έβαλαν επί τάπητος Ολυμπιακούς, διαφήμιση, κρίση, 2005, στρατηγική ανάπτυξης

“Σήμερα έγινε μια συνάντηση, με όλους τους παράγοντες που διαμορφώνουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Είναι αλήθεια ότι ο ελληνικός τουρισμός διέρχεται μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Εμείς όμως, χτίζουμε μεθοδικά, συστηματικά, με πρόγραμμα, με στρατηγική, συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς και αισιοδοξούμε για το μέλλον“…

“Σήμερα έγινε μια συνάντηση, με όλους τους παράγοντες που διαμορφώνουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν<...>. Είναι αλήθεια ότι ο ελληνικός τουρισμός διέρχεται μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Εμείς όμως, χτίζουμε μεθοδικά, συστηματικά, με πρόγραμμα, με στρατηγική, συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς και αισιοδοξούμε για το μέλλον δήλωσε ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος αμέσως μετά τη σύσκεψη που συγκάλεσε χτες στα γραφεία του ΕΟΤ, με παράγοντες όλου του ελληνικού τουρισμού.

Μάλιστα, όσον αφορά την φετινή χρονιά είπε ότι “αυτή η χρονιά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Όπως κατ΄ επανάληψη έχω πει, δεν διασυνδέθηκε το μεγάλο γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων με τον ελληνικό τουρισμό. Εν πάση περιπτώσει, αυτό έγινε. Δεν κοιτάμε πίσω, κοιτάμε μπροστά. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες συνιστούν διαφημιστικό γεγονός μεγάλης σημασίας και εκεί είναι, που εστιάζεται η νέα στρατηγική, που θέλει αξιοποίηση του μετα-ολυμπιακού τοπίου. Αυτή την ώρα που μιλάμε, ολοκληρώνονται και οι διεργασίες, καθώς και οι συνεργασίες για την κατάρτιση του καινούργιου νομοσχεδίου, βάσει του οποίου αποκτά πλέον υπόσταση ο ελληνικός τουρισμός και ιδρύεται το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης”.

“Αυτή η χρονιά έχει και τις δυσκολίες της, κυρίως σε ό,τι αφορά την ακρίβεια που παρατηρήθηκε. Ευτυχώς, όπως εγκαίρως είχαμε πει η ίδια η αγορά επέβαλλε τελικά τις τιμές. Διαμορφώνονται καλύτερες και πιο φιλικές τιμές. Και βέβαια, κάνω έκκληση και προς τους συμπατριώτες μας, τώρα που πλησιάζουν οι μέρες των διακοπών τους -για όσους ακόμα δεν τις έχουν προγραμματίσει- να επιλέξουν ελληνικούς προορισμούς. Πάντως, το μέλλον είναι σίγουρο για τον ελληνικό τουρισμό. Η νέα πολιτική θα αρχίσει ν΄ αποδίδει από τον επόμενο χρόνο, διότι, όπως κατ΄ επανάληψη έχω πει, δεν διαθέτουμε το μαγικό ραβδί”.

Σε σχετική ερώτηση των δημοσιογράφων για το εάν θα υπάρξουν αδιάθετα δωμάτια ο υπουργός εκτίμησε πως “κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Όλο και περισσότερο καλύπτονται τα αδιάθετα δωμάτια. Οι ξενοδόχοι έχουν κάνει τις συμφωνίες τους με το 2004. Δεν νομίζω, ότι τελικά θα υπάρξει πρόβλημα στο βαθμό, που και εμείς είχαμε πληροφορηθεί, ότι αυτό θα εμφανιζόταν”.

Επιπρόσθετα ο κ. Αβραμόπουλος τόνισε ότι “πριν από περίπου τρεις μήνες, είχαμε αποταθεί στον ξενοδοχειακό κόσμο της χώρας και είχαμε παρακαλέσει, να προσαρμόσουν τις τιμές τους στο βαλάντιο των επισκεπτών και των Ελλήνων ταξιδιωτών και με σχετική ικανοποίηση είδαμε, ότι σε ένα μεγάλο ποσοστό αυτό έγινε. Ήδη, από την αρχή του καλοκαιριού έχουμε μείωση περίπου 40% στις τιμές, κάτι το οποίο είναι θετικό. Βέβαια, τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά από την επόμενη χρονιά. Φέτος, από κοινού προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ένα πιο φιλικό και φιλόξενο περιβάλλον”.

Η ατζέντα της συζήτησης περιελάμβανε:

1. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Α. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

α. Διαμόρφωση χώρων ΕΟΤ

-Διαμόρφωση περιπτέρου ΕΟΤ στο ισόγειο, ως ειδικού Κέντρου Τύπου, για δημοσιογράφους, μόνιμους ανταποκριτές, on visit την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, που ασχολούνται με τον τουρισμό.
-Διαμόρφωση ελεύθερου χώρου δίπλα στο κτίριο ΕΟΤ, ως χώρου υποδοχής δημοσιογράφων και προσωπικοτήτων.

β. Περίπτερα και Stands

-Κατασκευή και αναμόρφωση περιπτέρων Ζαππείου, αεροδρομίου και Συντάγματος.
-Τοποθέτηση ειδικών stands στον ΟΛΠ (Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς), ΣΕΦ, Πλατεία Κλαυθμώνος, Πλατεία Αριστοτέλους (Θεσσαλονίκη), Λιμάνι Πατρών.

γ. Πληροφοριακό υλικό

-Σε όλους τους παραπάνω χώρους θα μοιράζεται πληροφοριακό υλικό, το οποίο ετοιμάζεται τη στιγμή αυτή από το Υπουργείο και τον ΕΟΤ.

δ. Σήμα

-Το νέο σήμα, έμβλημα του Τουρισμού, θα προβάλλεται σε όλους τους παραπάνω χώρους, σε όλα τα έντυπα, ώστε να καθιερωθεί ως η εταιρική ταυτότητα του τουρισμού.

ε. Εκδηλώσεις

-Έχει προγραμματισθεί μια σειρά από εκδηλώσεις, που θα γίνουν στο Ζάππειο, άλλες που θα γίνουν στον ελεύθερο χώρο γύρω από το κτίριο του ΕΟΤ, καθώς και ένα beach party που διοργανώνεται την Κυριακή 8 Αυγούστου στην Πλαζ της Βούλας, όπου έχουν κληθεί να συμμετάσχουν δημοσιογράφοι και τεχνικοί διαπιστευμένοι στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης του Υπουργείου Επικρατείας (Κέντρο Τύπου Ζάππειο) αλλά και του Αθήνα 2004.

στ. Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων

-Συστήνεται -άτυπα στη φάση αυτή- Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, που θα είναι έτοιμη ν΄ αντιμετωπίσει επικοινωνιακά τυχόν αρνητικά γεγονότα και εξελίξεις. Η Επιτροπή αυτή θα βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς, με το Υπουργείο Επικρατείας και το Υπουργείο Εξωτερικών και βεβαίως τον Αθήνα 2004.

ζ. Σύσταση Γραφείου Παραπόνων

-Γραφείο παραπόνων θα συσταθεί εντός των προσεχών ημερών, στο οποίο θα μπορεί να απευθύνεται κάθε ξένος επισκέπτης αλλά και Έλληνας για φαινόμενα κερδοσκοπίας και εκμετάλλευσης που τυχόν θα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια των αγώνων. Θα ενημερώνεται άμεσα το καθ΄ ύλην αρμόδιο υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης (υφυπουργός Εμπορίου). Το γραφείο αυτό θα συντονίζεται και με το call center, το οποίο θα λειτουργήσει και για θέματα ενημέρωσης και παροχής πληροφοριών προς τους ξένους επισκέπτες.

η. Θεωρήσεις εισόδου-visa

-Την περίοδο αυτή των αγώνων θα εντατικοποιηθεί ο συντονισμός με το Υπουργείο Εξωτερικών, ώστε οι προξενικές μας αρχές να διευκολύνουν με κάθε τρόπο τη χορήγηση visa μέσα στα πλαίσια της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομιμότητας. Στόχος, να μη χαθεί ούτε ένας φετινός υποψήφιος επισκέπτης από χώρες εκτός Ε.Ε.

Β. ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

α. Υποδοχή Ξένων Προσωπικοτήτων

-Ήδη ετοιμάζεται ένα πρόγραμμα φιλοξενίας και επαφών με τις ξένες αντιπροσωπείες, που θα βρίσκονται στην Αθήνα το διάστημα των Αγώνων, με Υπουργούς, Δημάρχους, διεθνείς προσωπικότητες καθώς και επιμέρους συναντήσεις με Υπουργούς Τουρισμού ξένων χωρών. Προσβλέπουμε σε έντονη επικοινωνιακή δραστηριοποίηση του Υπουργείου μας προς κάθε κατεύθυνση με άξονα τους Ολυμπιακούς αγώνες και το μετα-ολυμπιακό τοπίο.

β. Μαρίνες – V.I.P.

-Στην Μαρίνα του ΣΕΦ, την υποδοχή και τη διαπίστευση των προσκεκλημένων των VIP θα οργανώσει το Υπουργείο και ο ΕΟΤ., σε συνεργασία με το Αθήνα 2004.

2. ΚΡΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

α. Εμβόλιμη διαφήμιση τύπος-ραδιόφωνο-TV

-Το σήμα του Τουρισμού, καθώς και το φιλμάκι που παρουσιάσαμε στο Ζάππειο, ήδη δίνεται προς ξένες τηλεοράσεις σε όλο τον κόσμο, ώστε να προβάλλεται κατά τη διάρκεια των Αγώνων, μαζί με άλλες εικόνες που θα απεικονίζουν διάφορα τουριστικά και όχι μόνο μέρη της Ελλάδος.

-Οι διαφημίσεις στον ξένο τύπο και στα διεθνή Μέσα συνεχίζονται, όπως είχαν καθοριστεί από την προηγούμενη διοίκηση, συγχρόνως όμως ξεκινάει και μία εμβόλιμη διαφήμιση από το ραδιόφωνο, με το σλόγκαν “Πάμε Ελλάδα”.

β. Προγραμματισμός-Συμμετοχή

* Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (Σεπτέμβριος 2004)

Αναβαθμίζεται η παρουσία του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και των εποπτευομένων Οργανισμών (ΕΟΤ, ΟΤΕΚ, Φεστιβάλ, ΕΤΑ), στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με νέου τύπου περίπτερο, όπου θα πρωταγωνιστούν οι νέες τεχνολογίες.

* Φιλοξένια (Νοέμβριος 2004)

-Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με τη Φιλοξένια για την οποία σχεδιάζουμε σε συνεννόηση με τους αρμοδίους Φορείς, να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους της πολύ σημαντικής αυτής εκδήλωσης, ώστε να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και στον διεθνή ανταγωνισμό.

* Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού (Δευτέρα 27/9)

-Θα συγκαλέσουμε για πρώτη (ουσιαστικά) φορά το Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού το πρωί της Δευτέρας και θα ακολουθήσει Συνέντευξη Τύπου και μία τουριστική εκδήλωση. Το βράδυ την ίδια ημέρα η ΗΑΤΤΑ θα διοργανώσει εκδήλωση στο Ηρώδειο, που προωθεί τη συνεργασία, τη φιλία και διευκολύνει τις ανταλλαγές μεταξύ των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

* World Travel Market (Λονδίνο, 8-12/11/2004)

-Η Ελλάδα θα είναι η τιμώμενη χώρα στην πολύ σημαντική αυτή παγκόσμια εκδήλωση για τον τουρισμό, με ένα περίπτερο νέου τύπου και τεχνολογίας, στην οποία θα παρευρεθεί ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, ο οποίος και θα μιλήσει στην επίσημη έναρξη.

-Παράλληλα σχεδιάζουμε την οργάνωση ειδικής εκδήλωσης, κατά την οποία θα παρουσιάσουμε τις επενδυτικές ευκαιρίες και δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού. Θα υπάρχουν επαφές του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης και παραγόντων του Υπουργείου και εποπτευομένων οργανισμών, με επιχειρηματίες αλλά και με τους Tour Operators. Παράλληλα θα διοργανώσουμε επαφές με τα Μέσα Ενημέρωσης (εφημερίδες, περιοδικά και παγκόσμια τηλεοπτικά κανάλια).

γ. Προκήρυξη διαγωνισμού για διαφήμιση 2005

-Το κείμενο του διαγωνισμού είναι έτοιμο, γίνονται κάποιες τελευταίες βελτιώσεις, ώστε να ξεφύγει από το να αποτελεί επανάληψη όλων των τελευταίων διαγωνισμών, οι οποίοι δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, επειδή ακριβώς δεν ανταποκρίνονται στη νέα αντίληψη περί διαφήμισης, προβολής και επικοινωνίας. Το κείμενο αυτό εντός των προσεχών ημερών θα τεθεί υπόψη της Επιτροπής για Θέματα Επικοινωνίας που έχουμε συστήσει στο υπουργείο, υπό την προεδρία του υφυπουργού κ. Λιάσκου και αμέσως μετά θα δημοσιευθεί και στον ελληνικό και στον ξένο Τύπο. Στόχος μας, είναι να ξεκινήσει η διαφήμιση για πρώτη φορά έγκαιρα, δηλαδή το αργότερο μέσα Οκτωβρίου αρχές Νοεμβρίου το 2004.

δ. Πρόσκληση International Federation of Tour Operators (IFTO)

-Προκειμένου ν΄ αντιμετωπίσουμε διάφορα φαινόμενα, που δικαίως ανησυχούν τους επαγγελματίες του τουρισμού, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα πακέτα του 2005, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης έχει απευθύνει επιστολή – πρόσκληση (20/7) στον Πρόεδρο του International Federation of Tour Operators κ. Martin Brackeinbury και τον έχει προσκαλέσει να έρθει στην Αθήνα το ταχύτερο δυνατόν και να έχουμε μια συνάντηση εργασίας από κοινού με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα οποιαδήποτε παρενέργειες, που θα μπορούσαν να είναι αρνητικές για τον τουρισμό το 2005.

-Παράλληλα βρισκόμαστε σε επαφή με τους μεγάλους Tour Operators με τους οποίους θα έχουμε μια συνάντηση πολύ σύντομα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

-Το 2005 πρέπει να είναι η χρονιά της θεαματικής ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού. Έντονη, συντονισμένη και αποτελεσματική προβολή προς κάθε κατεύθυνση, επαφές με κύριους παράγοντες που καθορίζουν τη ροή των τουριστών προς τη χώρα μας (Tour Operators, αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους), ενεργοποίηση των παραγόντων που συμμετέχουν στην παραγωγή του τουριστικού μας προϊόντος (δημόσιες υπηρεσίες, Τοπική Αυτοδιοίκηση, ιδιωτικός τομέας, βελτίωση του αισθητικού και λειτουργικού επιπέδου και οργάνωση των βασικών πυλών εισόδου στη χώρα μας, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς (αεροδρόμια, λιμάνια, συνοριακοί σταθμοί).

3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

α. Ανάθεση Μελέτης

-Όπως είχαμε καταρχήν συζητήσει με τους αρμόδιους φορείς, το υπουργείο μας προτίθεται ν΄ αναθέσει την εκπόνηση μελέτης για τη στρατηγική και την πολιτική, που θα πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα την επόμενη δεκαετία. Η σημερινή κατάντια του τουρισμού οφείλεται στην παντελή έλλειψη μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού.

-Ανάλογη μελέτη είχε αναθέσει και το υπουργείο Τουρισμού της Γαλλίας, από την οποία έχουν προκύψει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως π.χ. το ότι 16% του γαλλικού πληθυσμού δεν φεύγουν πλέον σχεδόν ποτέ για διακοπές, ενώ το 60% του γαλλικού πληθυσμού δεν φεύγει για διακοπές εκτός Γαλλίας. Τα στοιχεία αυτά επηρεάζουν και τον τουρισμό στην Ελλάδα. Οι λόγοι είναι κυρίως οικονομικοί αλλά και γενικότεροι λόγοι που αφορούν το διεθνές περιβάλλον, όπως έχει διαμορφωθεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

-Εμείς θέλουμε τους ξένους να επισκέπτονται τη χώρα μας, θέλουμε όμως και όλους τους Έλληνες να έχουν τη δυνατότητα να περνάνε διακοπές με προτεραιότητα βέβαια τη χώρα μας, που προσφέρει πολλά. Για το λόγο αυτό μελετούμε τη δυνατότητα διεύρυνσης του κοινωνικού τουρισμού και την επέκτασή του σε άλλες μορφές άμεσης βοήθειας του κράτους προς τους οικονομικά ασθενέστερους, ώστε να μπορούν να περνάνε και αυτοί τις διακοπές τους. Ανακοινώσεις για το θέμα αυτό, θα γίνουν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

β. Ομάδα στήριξης στρατηγικής

-Στο Υπουργείο θα συσταθεί παράλληλα και μια ομάδα από υψηλού επιπέδου τεχνοκράτες, που θα λειτουργεί δίπλα στον Υπουργό σαν επιστημονικό όργανο ερμηνείας, τεκμηρίωσης και χάραξης της στρατηγικής αυτής. Πρέπει να προσεγγίσουμε τον τουρισμό, βασιζόμενοι στην αντικειμενική αποτίμηση των ισχυρών και αδυνάτων σημείων και να καταλήγουμε σε συγκεκριμένους ρεαλιστικούς και μετρήσιμους χρονικά και ποσοτικά στόχους.

γ. Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης

-Στο νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο, που θα φέρει η Κυβέρνησή μας τον Οκτώβριο, θα υπάρχουν κίνητρα για τουριστικές επενδύσεις, καθώς και νέοι κανόνες, που θα διευκολύνουν το σύστημα αδειοδότησης των μεγάλων και σύνθετων ξενοδοχειακών μονάδων. Για το σκοπό αυτό, θα προβλεφθεί ειδικό διυπουργικό όργανο, το οποίο θα συνέρχεται σε τακτικές ημερομηνίες, ώστε να χορηγεί τις άδειες.

-Η άμεση προσέλκυση επενδύσεων σε ειδικές τουριστικές υποδομές, σε κάτι που ως γνωστό υστερούμε δραματικά, αποτελεί πρωταρχικό στόχο της πολιτείας, η οποία παίρνει ουσιαστικές πρωτοβουλίες (διάθεση εκτάσεων για δημιουργία golf, spa, λουτροπόλεις, μαρινών, εκσυγχρονισμός νομοθεσίας).

δ. ΕΠΑΝ

-Η ουσιαστική απορρόφηση μέχρι στιγμής (δηλαδή εκταμιεύσεις) δεν υπερβαίνουν το 13% του συνόλου των ενταγμένων κονδυλίων για τον τουρισμό, το ποσό των οποίων ανέρχεται περίπου στα 430 εκ. ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχισθεί.

-Προχωράμε άμεσα στη σύνταξη μελετών, για την κατασκευή έργων υποδομής, στην προβολή και διαφήμιση των τουριστικών υπηρεσιών της χώρας, καθώς και στην προβολή και διαφήμιση των δράσεων εκπαίδευσης των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων και Κατάρτισης, που για εμάς αποτελεί προτεραιότητα. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε με κάθε μέσο τη δημιουργία Τουριστικών Σχολών κάθε βαθμίδας στη χώρα με παράλληλη αναβάθμιση των σήμερα υφισταμένων.

-Επίσης, προσβλέπουμε στην παροχή δυνατοτήτων δωρεάν επιμόρφωσης των ήδη εργαζομένων στον τουρισμό. Σύντομα θα δοθεί στη δημοσιότητα και ο Κώδικας Δεοντολογίας και Τουριστικής Συμπεριφοράς, όπως επίσης και ο θεσμός του Συνηγόρου του Τουρίστα, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή μετά τους Αγώνες.

-Στόχος μας είναι το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης να αποκτήσει δική του διαχειριστική αρχή για το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης καθώς και τη δημιουργία αυτόνομου τομεακού προγράμματος “Τουρισμός”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024