Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΚόντης Ιωάννης: Το Λουτράκι διαθέτει προοπτικές περαιτέρου εξέλιξης του θαλάσσιου και του ιαματικού τουρισμού

Κόντης Ιωάννης: Το Λουτράκι διαθέτει προοπτικές περαιτέρου εξέλιξης του θαλάσσιου και του ιαματικού τουρισμού

Κόντης Ιωάννης:
Το Λουτράκι διαθέτει προοπτικές περαιτέρου εξέλιξης του θαλάσσιου και του ιαματικού τουρισμού

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά: α) στις τιμές β) στην ποσότητα των κρατήσεων. Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Ιωάννης Κόντης: Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της τουριστικής ζήτησης για το 2005 σε ότι αφορά στις τιμές είναι η πολιτική του `value for money`, σε συνδυασμό με την παροχή περισσότερων υπηρεσιών. Εάν λάβουμε υπ` όψη μας ότι το 2004 ήταν μία ιδιόμορφη σεζόν με πολλές ιδιαιτερότητες, φέτος σαφώς και υπάρχει μια αύξηση στην ποσότητα των κρατήσεων. Πάντα υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των διαφόρων αγορών, αλλά δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από την πολιτική, που προαναφέρθηκε, όπως τις περασμένες δεκαετίες.

TDN: Σε ποιες νέες αγορές – κράτη και σε ποιες ειδικές μορφές τουρισμού έχετε στρέψει τελευταία το ενδιαφέρον σας ως προορισμός;

Ι.Κ.: Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στα εξής κράτη: Ρωσία – Πολωνία – Ιταλία – Ισπανία και Σκανδιναβικές χώρες. Οι ειδικές μορφές τουρισμού, στις οποίες έχουμε κυρίως επικεντρωθεί είναι ο επαγγελματικός τουρισμός – ιδιαίτερα ο συνεδριακός – και ο θερμαλισμός.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Ι.Κ.: Εάν λάβουμε ως βάση τις κρατήσεις αυτής της περιόδου υπάρχει όντως μια αυξητική τάση σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν και πάλι όμως το επίπεδο στο οποίο κινούμαστε δεν είναι ικανοποιητικό.

TDN: Αν ναι, ποιες απαιτήσεις από πλευράς υπηρεσιών και τιμολογιακής πολιτικής έχουν οι tour operators για να προωθήσουν την επέκταση της τουριστικής περιόδου;

Ι.Κ.: Οι απαιτήσεις των tour – operators είναι η παροχή όσων των δυνατών περισσότερων υπηρεσιών στη χαμηλότερη δυνατή τιμή.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Ι.Κ.: Σε σύγκριση με τα οικονομικά δεδομένα άλλων χωρών η χώρα μας βρίσκεται σε αρκετά δυσμενές οικονομικό επίπεδο. Ως αποτέλεσμα λοιπόν, οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού είναι εξαιρετικά περιορισμένες σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά. Μπορεί σε όλες τις χώρες τα οικονομικά δεδομένα να τείνουν προς το χειρότερο, η κατάσταση όμως είναι αρκετά δυσχερής στον ελλαδικό χώρο και δεν αφήνει περιθώρια στον εσωτερικό τουρισμό να αναπτυχθεί.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Ι.Κ.: Εάν κάνουμε το S.W.O.T. Analysis της περιοχής θα δούμε πως τα δυνατά σημεία [strengths] του Λουτρακίου είναι σημαντικά. Κατ` αρχήν απέχει μόλις 80 χλμ. από την Αθήνα με εύκολη πρόσβαση (οδικώς και σιδηροδρομικώς) είναι στο σταυροδρόμι Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου. Διαθέτει και είναι αρκετά κοντά σε χώρους μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (Ναός Ήρας, Διολκός, Αρχαιολογικό Μουσείο Ισθμίων, Αρχαία Κόρινθος, Μυκήνες, Ολυμπία, Δελφοί). Διαθέτει δυνατότητες για διασκέδαση και ψυχαγωγία και εξαιρετική υποδομή σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις όλων των κατηγοριών. Έχει τις προοπτικές για περαιτέρω εξέλιξη του θαλάσσιου και του ιαματικού τουρισμού.

Πέρα όμως απ` αυτά που διαθέτουμε, χρειαζόμαστε κάτι πιο σημαντικό, δίαυλους προβολής! Αυτή είναι μια σημαντική αδυναμία [weakness] της περιοχής μας, η ελλιπής προβολή της. Έχει αποδειχθεί πως προορισμοί με λιγότερο ανταγωνιστικά προϊόντα, που όμως, μέσω της έξυπνης διαφήμισης και προβολής, καταφέρνουν να εξελιχθούν σε πόλους έλξης χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο κ` αυτό είναι αδιαμφισβήτητα ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα. Γιατί ως επί των πλείστων δεν φτάνει να έχεις ένα καλό προϊόν, είναι εξίσου σπουδαίο να ξέρει και ο υπόλοιπος κόσμος ότι το διαθέτεις. Το Λουτράκι για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα του πρέπει να στρέψει το ενδιαφέρον του ως προορισμός στην προβολή του.

TDN: Ποιες μορφές τουρισμού ή είδη καταλυμάτων παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή σας; Πού προσανατολίζονται οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή σας; Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό το Β` και Γ` ΚΠΣ αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα επιδοτήσεων έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων στην περιοχή σας;

Ι.Κ.: Οι περισσότερες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή προσανατολίζονται στο χώρο του ιαματικού και συνεδριακού τουρισμού. Το Β` και Γ΄ Κ.Π.Σ. έδωσε τη δυνατότητα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού πολλών ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα να συμβάλλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας.

Το Λουτράκι διαθέτει ιαματικά λουτρά ίσως από τα καλύτερα στην Ευρώπη. Πρέπει λοιπόν, να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στον ιαματικό τουρισμό. Μπορούν κάλλιστα να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία υπερσύγχρονων spa, που θα λειτουργούν καθ` όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Οι όμορφες παραλίες του Λουτρακίου δίνουν απεριόριστες δυνατότητες για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και την δημιουργία ενός water-park για τους λάτρεις των θαλάσσιων αθλημάτων (wind-surfing, θαλάσσιο σκι), αλλά και αυτούς που αγαπούν το κανό – καγιάκ και την κωπηλασία. Η Λίμνη της Βουλιαγμένης προσφέρεται για τη δημιουργία κατάλληλων εγκαταστάσεων. Πέρα απ` αυτά όμως υπάρχουν και οι δυνατότητες για την ανάπτυξη των extreme sports (αεροπτερισμός, scuba diving, bungee jumping).

Συνεργασία με κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση

TDN: Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία σας με τους φορείς του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Πώς κρίνετε τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική προβολή και προώθηση της περιοχής σας; Λειτουργεί αποτελεσματικά η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού στην περιοχή σας; Λειτουργεί ανταποδοτικά το εισπραττόμενο τέλος παρεπιδημούντων; Πόσο και πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν;

Ι.Κ.: Το κράτος, εξαιτίας των μηχανισμών του και της γραφειοκρατίας, αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας. Όσον αφορά στις ενέργειες και τις πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη και προβολή του Λουτρακίου έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες, ενώ χρειάζονται αποφασιστικές και δραστικές ενέργειες, αφού η περιοχή μας διαθέτει όλα τα προσόντα για να καταξιωθεί στην διεθνή τουριστική αγορά.

Η νομαρχιακή επιτροπή τουρισμού δεν λειτουργεί ανταποδοτικά και δεν αποκομίζουμε ως ξενοδόχοι κανένα όφελος. Το τι πρέπει να γίνει στο τουριστικό γίγνεσθαι της Ελλάδας είναι δεδομένο. Χρειάζεται το κράτος και η πολιτεία να δείξει τον πρέπων σεβασμό στη {βαριά βιομηχανία}μας, που ενώ δίνει το 1/3 του Α.Ε.Π. εντούτοις αυτά που προσφέρονται στον τουρισμό από οικονομικής απόψεως – και όχι μόνο – είναι δυσανάλογα της προσφοράς του, σχεδόν μηδαμινά.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Ι.Κ.: Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το internet κατέχει κυρίαρχο ρόλο στην παγκόσμια αγορά, μπορεί στην Ελλάδα προς το παρόν να μην τυγχάνει της απήχησης που υπάρχει στις άλλες ανεπτυγμένες χώρες, αλλά είναι σημαντικά τα άλματα που έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία τριετία. Για μια χώρα, όπως η Ελλάδα που το δίκτυο πωλήσεων της είναι εξαιρετικά περιορισμένο, το internet αποτελεί την ιδανική λύση αφού τα κανάλια προβολής των ελληνικών μικρομεσαίων ξενοδοχειακών μονάδων είναι ελλιπέστατα, εάν λάβουμε ως βάση για την εξαγωγή συμπερασμάτων τις στατιστικές σχετικά με την τουριστική ζήτηση της τελευταίας δεκαετίας.

Όπως είναι φυσικό αυτό θα έχει αντίκτυπο στην αγοραστική κίνηση μέσω των τουριστικών γραφείων, που μέχρι πρότινος ήταν μονοπωλιακή. Η αποκλειστικότητα λοιπόν των tour – operators καταρρίπτεται, αφού το internet δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη πολύ γρήγορα και απλά να βρει τον προορισμό και το ξενοδοχείο που του ταιριάζει και φυσικά να κάνει την κράτηση μόνος του χωρίς την παρεμβολή τρίτων και χωρίς επιβαρύνσεις.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024